![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 7 april 2008 Locatie: Enkhuizen Leeftijd: 45
|
Hallo, Ik wil hier nu mijn bouwverslag plaatsen van mijn te bouwen Fokker D VIII. Ralf had al het een en ander geplaatst bij het draadje van de D7 bouwers maar als het goed is gaat het plaatsen van foto's nu mij ook lukken. Mijn Fokker D VIII gaat schaal 1/3 worden en gebruik tekeningen uit Scale Aircraft Drawings, een boekje vol met tekeningen van kisten uit World War 1. Ook kijk ik veel op de site van Achim Engels, wat hij bouwt is erg mooi D 7, D8 en dan een aantal tegelijk, schaal 1/1, en dan doet hij ook nog als hobby er bij, oude auto's en motoren en zit hij met regel maat op het forum, tijd om te slapen heeft hij volgens mij niet!!! Dit is de site; Alte News Nou ik hoop dat het alle maal een beetje gaat lukken, ik zal mijn best doen!! Jan. [IMG] [/IMG][IMG] [/IMG][IMG] [/IMG]
Laatst gewijzigd door mac; 3 december 2011 om 10:26 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 17 september 2006 Locatie: Haarlem Leeftijd: 46
|
Hallo Jan, Mooi dat het je gelukt is met de fotos! Stoel ziet er prachtig uit! Ik heb reeds wat andere zaken gezien zoals de stuurkolom en piloot en ik mag wel zeggen dat dat ook een lust voor het oog is Fijn dat je je 'eigen draadje' nu hebt Ik wens je succes met de verdere bouw en ga je vorderingen zeker volgen Succes, Ralf |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 22 april 2006 Locatie: Eerbeek Leeftijd: 62
|
@Jan Prachtig dat je hier een draadje bent begonnen, naar zulke bouwprojecten kijk ik graag naar, ik vraag me af hoe jij dat stoeltje hebt gemaakt, is dat van Litho platen soms ?? En als je soms eens een meetlat erbij legt en dan een foto maakt, dan kan ik de grote inschatten. Prachtig om naar je draadje te kijken hoor Toppie van je. Ik blijf je volgen. Vriendelijke groeten Jaap Laatst gewijzigd door Jaap Gaasbeek; 3 december 2008 om 00:44 |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
| Citaat:
Ongelooflijk mooi Jan, dit is echt schaalbouw
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir | |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Hier een paar foto's van het bovenste deel van de stuur kolom. Ben nu bezig met de houten greepjes. ![]() Of de maat voering hier goed van is weet ik niet, ik heb hier geen tekening van, doe daarom alles op het oog, veel foto's bekijken en dan maar beginnen en dan ben je bezig en is het gevoel niet goed! TE GROOT, maar weer op nieuw, ja deze is voor mijn gevoel goed hier gaan we mee verder. ![]() ![]() ![]() De houten greepjes heb ik ook al een keer gemaakt maar die ik nu heb zijn denk ik goed. ![]() Als je het resultaat ziet ben je al weer vergeten dat je het een paar keer heb over moeten doen. Jan. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Hallo Jan, Dat lijkt me het understatement van het jaar Durf het bijna niet te vragen maarre.... kun je er gelijk ook 6 maken? )Zo'n pilootje als deze zou niet misstaan: YouTube - Animatronic Figure Resin Kit. Zijn aan het kijken voor 1/3 pilots zag ik op RCMF ![]() Prachtig man! Groeten, Ralf |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Zal even aan mijn werkgever vragen voor een jaartje betaalt verlof. Alleen voor de d7 word het volgens mij iets anders. ![]() Deze moeten we ook nog even aan passen, ik had ook al het idee om de piloot te laten zwaaien. Jan. Laatst gewijzigd door mac; 4 december 2008 om 07:22 |
| | |
| | #13 (permalink) | ||
| Guest
|
Hoi Jan, Mooi schema Als je nog het Ral nummer voor het groen zocht; Ral 6003 Ik had dat eens nagevraagd bij Achim Engels. Hieronder zijn antwoord: Citaat:
Citaat:
![]() Gr. Teus | ||
|
| | #14 (permalink) | |
| Guest
|
Jan, Nog wat info over de Lozenge, Nu wordt er gesteld dat de D-VIII/E.V alleen maar 4 kleuren donker Lozenge werd gebruikt Maar als je zo diverse foto's beoordeel kan je daar over discussieren of het ook niet 4 kleuren licht geweest kan zijn. nu vinden de meesten het 5 kleuren Lozenge schema mooier en jammer dat het niet op de D-VIII/E.V gebruikt werd, maar 3 dagen geleden werd op een US forum het volgende bericht geplaast door Dan-San Abbot; Citaat:
Gr. Teus | |
|
| | #15 (permalink) |
|
Kijk die Teus weet nog eens wat Vond ook nog een linkje met foto's, misschien heb je er wat aan Google Image Result for http://data3.primeportal.net/hangar/bill_spidle3/fokker_dviii_nx94100/images/fokker_dviii_nx94100_04_of_51.jpg Gaaf kleurenschema trouwens! Groeten, Ralf |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |