![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 15 augustus 2004 Locatie: Zwijndrecht NL Leeftijd: 49
|
De 2e 'double trouble' staat op het punt om ge-remaidend te worden. Heb hem 2e hands overgenomen van een Belgische rc vlieger. Van oorsprong een VQ Models kist en redelijk schaal voor wat betreft de afmetingen en dimensie's. Heb de kist volledig overhauld, lichter gemaakt waar mogelijk en uiteraard geelectrificeerd. Spanwijdte is 2.15 meter, gewicht is een hele nette 6.4 kilo vliegklaar geworden. Motorisering is 2X 4120-7 buitenlopers van 660KV met ieder een 70 amp regelaar. Als aandrijf accu's zitten er 2 LiPo's in van 4 Amp 6S met ieder een gewicht van 490 gram. Propellers zijn 1 rechtsdraaiende 13X8 3 blad en 1 linksdraaiende 13X8 van Masterairscrew. In de kist zitten 2 rudder servo's á 20 gram, 1 neuswielsturing servo á 40 gram, 1 hoogteroer servo á 20 gram, 2 rolroerservo's á 20 gram, 2 flaps servo's á 38 gram en 5 X 9 gram's servotjes voor de wieldeuren, tevens zit er een electronisch luchtventieltje in voor de retract's. Deac is een 2400 AA pakketje, ontvanger een 617 7 kanaals van Futaba Faast 2.4Ghz. Meeste werk is gaan zitten om het ding zo snel en practisch mogelijk deelbaar en aansluitbaar te maken, nu is het stabilo in de bomen steken, vleugel met nacelle boven de bomen hangen, vleugel in de voor-duveltjes steken en achter de vleugel de nylon breekboutjes indraaien, stekkers van de besturing aansluiten MPX stekkers, lucht aansluiting van ieder hoofdwiel retract festo verbinden, aandrijf accu's aansluiten, boom deksels met snelsluiting erop, ontvanger aanzetten, cockpit dek met snelsuiting erop en vliegen met die hap. Probeer hem zondag even in de lucht te brengen om het zwaartepunt te checken en de uitslagen te customizen. ![]() ![]() Groet Ger.
__________________ A good landing is a landing where you can walk away from Laatst gewijzigd door Ger Kovacs; 16 mei 2010 om 19:36 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Geweldig mooie kist Ger (jammer dat het elektro is Ik ga je ermee zien op Oss en dan moet ie maar eens een rondje samen met de PFeil doen
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ik heb zolang en zoveel met brandstof kisten (methanol) gespeeld vroeger, dat ik er nu uitslag van krijg als ik in aanraking kom met methanol brandstof. Ben eigenlijk op dokters advies met electro gaan vliegen Ger.
__________________ A good landing is a landing where you can walk away from Laatst gewijzigd door Ger Kovacs; 28 mei 2009 om 16:52 |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
hahahahaha, gelukkig dat jets dan geen methanol gebruiken (ps. mijn P80 is weer toppie Maar als we samen gaan vliegen gaan we Onno even achter de cam zetten
| | |
| | #7 (permalink) | ||
| Citaat:
![]() Citaat:
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir | ||
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Ger.
__________________ A good landing is a landing where you can walk away from | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
Niks tegen elektro op zo'n mooie kist , ga ook een P51 op elektro maken omdat ik geen methanol motoren meer wil en voor benzine is hij te klein . Mvg Johan | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Kijk zo ken ik je weer Mhhh, moet die van mij eigenlijk dan nog wel voorzien van wat lopen anders moet ik je uit de lucht vliegen
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Ahum, EERST maar eens proberen achter mij te komen. Heb ik geen kanon voor nodig hoor, probeer mij maar te lossen als ik op je staart zit Je hoeft ook geen achteruitkijk spiegeltje te monteren hoor, ik zit gewoon de hele vlucht achter je, totdat je tankjes leeg zijn en je moet landen, en dan gooi ik er nog wel eventjes een victory-roll tegenaan alvorens te landen. Ger.
__________________ A good landing is a landing where you can walk away from | |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
O ja Ger, Qua dat jij op mijn staart zit klopt dat schaaltechnisch niet. De Do was (is) namenlijk wat sneller dan de P38 (althans, kijkend naar de technische gegevens). Dus historisch schaaltechnisch gezien MOET ik wel bij jouw op je staart hangen
| | |
| | #15 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 10 juni 2004 Locatie: Maasmechelen/Hapert/EBZW Leeftijd: 40
|
Een hele mooie kist ,was hem eerder vandaag al tegen gekomen in het draadtje van de pfeil De P-38 blijft een van mijn favoriete toestellen. Succes met de MAIDEN en hopen dat we hem in Oss mogen aanschouwen (jagend achter de Pfeil |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |