![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2006 Locatie: Franeker Leeftijd: 34
|
Hallo iedereen! Ik heb vandaag eindelijk even tijd gevonden om verder te gaan met m'n Avonds F-16. Ik ben maar begonnen met het "ontmantelen" van de kist, omdat ik me niet helemaal kan vinden in de bouwwijze van degene waarvan ik hem heb overgekocht. Hier een kiekje van de zooi in de neus: Voor het lijmen van de schaaldelen heeft de vorige eigenaar nogal veel, erg veel, epoxy gebruikt, waarvan hier akte: Het spant die nog een verstevigingsupdate benodigd: Nogmaals, veel epoxy-geboetseer... Wellicht dat ik de straalpijp ook nog ga vervangen; de buitenkant is nl. vervaardigd van heel dun blik, waar op diverse plekken al gaten in gedrukt zijn... Deze is niet van Avonds, denk ik? ~Jolmer
__________________ Avonds F-16 | Boomerang Elan | D.M.C. | Aerodicted | Evenredig | InJeWoonkamer.nl | 1.000,- Tipgeld! Laatst gewijzigd door jolmer; 26 mei 2010 om 18:34 |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
De beide tanks zijn er ook een beetje vreemd ingepleurd? Ik weet niet of alle tanks eerst in de tape geplakt worden, voordat ze gemonteerd worden? Tape, tape en nog eens tape... Kennelijk had de beste man nogal haast de kist klaar te krijgen? Waar gehakt wordt, vallen... Nog een meesterlijk stukkie montagewerk; de straalpijp aan elkaar plakken met ductape! Geniaal! En dat geldt ook voor de diverse kabelbomen... Als ik het zo zie, dan heb ik nog wel eventjes werk aan deze kist. Het voelt net als de verbouw van een huis, waarbij je vooraf eigenlijk nét een beetje je op het werk hebt verkeken... ~Jolmer
__________________ Avonds F-16 | Boomerang Elan | D.M.C. | Aerodicted | Evenredig | InJeWoonkamer.nl | 1.000,- Tipgeld! Laatst gewijzigd door jolmer; 26 mei 2010 om 18:34 |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Ach, zo wordt het tenminste je eigen kist Wel een vreselijk prutswerk zeg........
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Jup, erg veel gepruts... De kist was overigens ook niet érg veel goedkoper dan nieuw, maar dat heb je met de kisten van Avonds; die blijven toch erg lang redelijk wat waard. ~Jolmer
__________________ Avonds F-16 | Boomerang Elan | D.M.C. | Aerodicted | Evenredig | InJeWoonkamer.nl | 1.000,- Tipgeld! |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Gewoon alles slopen en lekker met de dremel in de weer en dan mooi stevig maken
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 mei 2005 Locatie: Kruikenstad Leeftijd: 38
|
Ha ha, je bent nog wel effe bezig zie ik! Citaat:
Grt, Gerald | |
| | |
| | #25 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 september 2007 Locatie: Ureterp Leeftijd: 37
| Citaat:
Gert-Jan
__________________ Wie niet in staat is om fouten te maken, is nergens toe instaat ! Laatst gewijzigd door Gert-Jan; 29 juli 2009 om 16:52 | |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
@Gerald: inderdaad, ik ben nog niet helemaal klaar... @Peter: welke spanten zijn dat precies? Heb je een tekening of foto waarop je dat kan aangeven? Dank je voor je coaching! @Gert-Jan: de desbetreffende bok had ik even in bruikleen en is nu weer in handen van de rechtmatige eigenaar! ~Jolmer
__________________ Avonds F-16 | Boomerang Elan | D.M.C. | Aerodicted | Evenredig | InJeWoonkamer.nl | 1.000,- Tipgeld! |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Je bent goed bezig Jolmer zo wordt het echt een kist waar je volledig vertrouwen in krijgt
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2004 Locatie: Belgie
|
hey jolmer, mooie aanwinst , ik begrijp waarom je er alles uit zwiert maar al te goed , heb zelf een rafale staan die ik 2de hands gekocht heb , heb er een aantal vluchtjes mee gemaakt maar besloten om ook alles wat er binnenin zit eruit te halen , weldra open ik hier een draadje van. veel succes en we zien je wel een keer ermee vliegen in de toekomst. gtjs wim |
| | |
| | #30 (permalink) |
|
@Berto: Jep, daar is het me allemaal om te doen! En ik wil er natuurlijk mijn paradepaardje van maken, dus ook het uiterlijk zal tot in de puntjes verzorgd gaan worden! @Christiaan: Tsja, ongelofelijk hè? Dat iemand zo'n kist koopt en hem dan zó in mekaar smijt, onbegrijpelijk. @Wimpy: Ik ben benieuwd naar jouw Rafale! Als 'ie zo indrukwekkend wordt als je Tucano, dan zit dat wel goed! Ik heb afgelopen weekend (Pampa) van je Tucano gesmuld, prachtige kist! ~Jolmer
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |