![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #121 (permalink) | ||
| Guest
| Citaat:
Citaat:
Direct op het messing is lastig omdat de folie blijft "glijden" als de lijm nog warm is. k heb het zo wel gedaan bij mijn D-VIII maar heeft een hoop moeite gekost. Ik had toen deze methode van Fokker nog niet opgemerkt. Zie hieronder twee foto's van Achim Engels bezig met het stabilo van een Fokker D-VIII. | ||
|
| | #123 (permalink) |
| Lid sinds: 31 oktober 2003 Locatie: Boskoop Leeftijd: 50
|
@Joris, Ben ff een paar dagen aan het fietsen geweest in Frankrijk ( puf) Zo te lezen bij jou geen bouw stop, heb je al het hout werk al af? foto,s? Dawn Patrol 2010 ga je niet halen maar 2011 zeker met z,n 2en Hou ons op de hoogte van je vorderingen. grtjes
__________________ Must go, Zaterdag 5 mei 2012 elektro-fly in Boskoop (Zuid-Holland) Must see, Zaterdag 7 juli 2012 Dawn Patrol terrein GMVC Laatst gewijzigd door mao; 21 juni 2010 om 16:18 |
| | |
| | #125 (permalink) |
|
Ik zit er aan te denken om dit in te bouwen ![]() 1st vraag , wekt het ? 2 de vraag Grauper verkoopt het niet meer , is er een alternatief voor? Graupner Online-Shop
__________________ Must go, Zaterdag 5 mei 2012 elektro-fly in Boskoop (Zuid-Holland) Must see, Zaterdag 7 juli 2012 Dawn Patrol terrein GMVC |
| | |
| | #126 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Epe..HanDeBouwer en hobbyhok Leeftijd: 48
Weblogartikelen: 1 |
Deze wordt veel gebruikt. http://rc-butik.dk/documentation/Glo..._GB_179232.pdf Oeps zeg ik dat als electrovlieger. Han.
__________________ Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama. Mijn Webcam YouTubeKanaal @HanDeBouwer |
| | |
| | #128 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 juli 2006 Locatie: Haaksbergen
|
Voor de motor die jij gaat gebruiken heb ik het nooit eerder gezien of iets over gelezen. De laser is erg betrouwbaar. Ik zou Neil Tidey gewoon bellen of mailen. Groet Joris is de prijs nu echt zo "laag" van de Laser of is mijn geheugen minder? Laatst gewijzigd door vangrafhorst; 25 juli 2010 om 08:56 |
| | |
| | #129 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Ik zou zeggen: Altijd doen, krijg je geen spijt van. Dat je het niet ziet of hoort is misschien wel omdat de gebruikers het niet van de daken blazen. Je bent wel afhangkelijk of iemand wil vertellen/delen of plaatsen in een forum o.i.d. Gr. Teus | |
|
| | #130 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 oktober 2006 Locatie: Zoetermeer
| Citaat:
Die van mij is de Glow 2 LP voor 1 en 2 cyl. is er de Glow 4 lp,beetje verwarrend. Ik maak nu gebruik van een 10Amp micro schakelaar gekoppeld aan een ronde 7A Nicad accu simpel en het werkt subliem.(Piper Brave) Laatst gewijzigd door Ronald van Aken; 25 juli 2010 om 11:03 | |
| | |
| | #131 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2004 Locatie: Loon op Zand, Vlieg bij RVB te Kaatsheuvel Leeftijd: 41
|
Ik heb ook een microsense op een 17cc 4-takt zitten. Als voeding 1 cel LIPO. Het werkt subliem. Grootste voordeel is dat je niet meer zit te rommelen met een losse gloeiaccu. alles zit in het toestel en het voordeel van LIPO is dat je nooit zorgen hoeft te maken of hij niet leeg is door zelfontlading. Zie de site van Microsens die Ronald gepost heeft voor alle info. Microsens is wel een van de betere glowplugdrivers. Alex |
| | |
| | #132 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 juli 2006 Locatie: Haaksbergen
|
Bijgevoegd 3 foto's zoals de stand van zaken nu is. Ik heb, zoals in het addendum van de bouwbeschrijving staat gekozen voor een hulpframe om de motorkap met dummy-engine. Dat kan in 1 keer met een paar schroefjes losgemaakt worden. Oorspronkelijk moest je de kap met zo/n 30 schroefjes vastzetten. Daarna keek je op de spanten waar de dummy-engine opstond. Pas nadat je die had verwijderd, kon je bij de motor komen. Ik ben van plan de motor(Enya V-240) op een los motorschot te plaatsen wat ik voor het grote motorschot schuif en vastzet met 1 bout. ![]() ![]() ![]() De laatste foto laat een klein beetje van de cockpit zien. Het zwart is de lederen bekleding van de stoel. Joris |
| | |
| | #133 (permalink) |
|
Gaat de goede kant op Joris, Ook ik zal de motor kap afneem baar gaan maken, heb me allen er nog niet in verdiept hoe. 2 X 1450 LiFe accu als ontvanger accu,s aangeschaft, licht & snel te laden en bijna geen zelf ontlading. Het makkelijk maken dmv een demonteerbare motor zie de voordelen nog niet van in. Heb de Laser 360 toevallig gisteren in laten lopen, loopt als een zonnetje alleen de as is een beetje kort namelijk net zo lang als de dikte van de prop , daar moet dus een oplossing voor komen.
__________________ Must go, Zaterdag 5 mei 2012 elektro-fly in Boskoop (Zuid-Holland) Must see, Zaterdag 7 juli 2012 Dawn Patrol terrein GMVC |
| | |
| | #134 (permalink) |
| Lid sinds: 17 september 2006 Locatie: Haarlem Leeftijd: 46
|
Ziet er gaaf uit Joris! Alexander, ik heb evt. een M8 Laser propmoer voor je Deze zat bij mijn Laser 200V en ik gebruik hem niet M8 inwendig, buiten rond 13mm, sleutelwijdte 16mm Als M8 ook op je 360V past is deze voor jou Anders zou je iets dergelijks moeten laten draaien ![]() Groeten, Ralf
__________________ Mijn Camel:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...tml#post564694 |
| | |
| | #135 (permalink) |
| Lid sinds: 17 september 2006 Locatie: Haarlem Leeftijd: 46
|
Oeps, zie op de Laser site dat de 360V een M10 heeft Aan de M8 heb je dan niets Laser Engines - Engines Groeten, Ralf
__________________ Mijn Camel:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...tml#post564694 Laatst gewijzigd door strutter; 30 juli 2010 om 10:44 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| abonnement |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |