![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2010
|
Hallo allemaal, Met veel interesse heb ik de vele topics op dit (sub)forum gelezen. Ik ben van plan om ook zelf een modelletje te gaan bouwen. Mijn interesse gaat vooral uit naar rubber-aangedreven modellen met de focus op een zo lang mogelijke vluchtduur (schaalmodellen vind ik dus niet zo interessant). Na wat zoeken en klikken op de links vanaf verschillende topics ben ik op drie erg mooie modellen gekomen, namelijk: Nu ben ik op zoek naar de bouwtekening(en) van een van deze modellen. Wie-o-wie zou me daar aan kunnen helpen? Het mogen ook modellen zijn die hier enigszins op lijken! Het zou super zijn als jullie daar eens over mee willen denken! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2009
|
Heb je de site van Moerman (ook op dit forum) al eens bekeken? Hij heeft zeker een paar aansprekende bouwtekeningen (of links daarnaartoe) op zijn site staan!
|
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 14 december 2005 Locatie: Kontich (België) Leeftijd: 34
|
Om in dezefde stijl te blijven raad ik ook dit model aan: 'Hangar Rat' Eenvoudig te bouwen en het plan is ook gratis te downloaden. Heeft ook zeer goede vliegeigenschappen! Dit is de link: http://www.ctie.monash.edu.au/hargrave/hangar_rat.html Laatst gewijzigd door Gunther; 16 augustus 2010 om 17:28 Reden: link vergeten bij te plaatsen |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 7 augustus 2009 Locatie: Alkmaar Leeftijd: 38
|
Hier nog een link naar een website met forum waar je tekeningen kan downloaden... succes... Hip Pocket - FF Outdoor - Hand Launch Gliders |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2007 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 47
|
De Hanger Rat is inderdaad een heel geschikt model. Wil je wat spannenders dan kan je de Phantom Flash bouwen.
__________________ Mijn website is verplaatst naar http://www.zininmodelvliegen.nl/. Lid van de NLC, de organisatie achter de IIFI en Interscale |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2010
|
Ps: ik vond ook nog deze site met een stuk of 11 bouwtekeningen: Free Flight Model Plans |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2007 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 47
|
En die Free Flight Fantasies site heeft ook enorm veel tips en info. Ik heb hem meteen aan mijn website toegevoegd.
__________________ Mijn website is verplaatst naar http://www.zininmodelvliegen.nl/. Lid van de NLC, de organisatie achter de IIFI en Interscale |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2008 Locatie: Monheim am Rhein Duitsland Leeftijd: 72
|
Hello, look at here: Build a free flight model plane in minutes -- Squirrel by Darcy Whyte# http://www.scienceguy.org/Articles/S...lAirplane.aspx Heinz Laatst gewijzigd door hastf1b; 20 augustus 2010 om 22:02 |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2005 Locatie: Stadskanaal, Groningen
|
Vooral de eerste en derde van de door jou aangegeven modellen zijn vooral geschikt voor indoor vliegen, dus in een sporthal. Niet iedereen heeft de beschikking daartoe. Ik zou ook eerder op zoek naar voorhanden zijnde alternatieven dan specifiek die modellen te willen bouwen, anders kun je beter die bouwdoosjes bestellen. Zelf vind ik de eerder genoemde Hangar Rat het beste alternatief. Die kun je bouwen van weinig stukjes balsa. Als je al modelbouwer bent heb je die wel over, anders moet je een plankje 3mm en een plankje 1,5 mm kopen. Kost samen nog geen 5 euro en daar bouw je tientallen Hangar Rats van. Ik kan je wel een tekening verschaffen, maar ook de ARF versie van Ikara (Tsjechië). Je kunt hem bekleden met papier dat bijna niets kost (als je dat gaat doen laat ik je wel weten wat je moet gebruiken en waar je het kunt krijgen), of je gebruikt zo dun mogelijk plastic van vuilnisbakzakjes waardoor de bekleding ook nog eens bestand wordt tegen vocht. Daardoor kun je het model ook buiten gebruiken maar dan moet het wel bladstil zijn. Als propeller kun je gebruiken wat je op kant-en-klare speelgoed-rubbermodellen aantreft. Geschikt rubber kan ik je voor je eerste motoren ook wel geven (leveren is een groot woord), en je ook vertellen hoe je er mee om moet gaan. De tekening van de Gymnie Cricket is overigens ook een hele goede, maar ligt qua moeilijkheid van bouwen en vliegen denk ik net boven de Hanger Rat, wat gewoon voor een indoor model een goedmoedige lobbes van een modelletje is.
__________________ Tanto quanto, tanto tam! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |