![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2010 Locatie: Doornenburg Leeftijd: 46
|
dat ziet er weer mooi uit . ja is wel iets om eens aan te gaan denken of het een optie is . wat zou het voordeel zijn ?? ![]() Ondertussen is bij de vliegende schaalmodellen iemand begonnen met de bouw van een fokker G1 schaal 1 op 10 . En dan ook nog eens met onderdelen te laten printen in 3D gaan we zeker volgen. (ben nog steeds op zoek naar beteren tekeningen dus heb effe mailtje gestuurt |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2007 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 47
|
Voordeel van een prop in vaanstand is een lagere weerstand in de zweefvlucht. Indoor heeft dit dus geen effect omdat je dan geen zweefvlucht hebt. Buiten kan het wel en voordeel hebben omdat de weerstand van en prop in vaanstand lager is dan een prop in vrijloop. Dat 1:10 project is inderdaad leuk om te volgen, ik zal ook eens kijken.
__________________ Mijn website is verplaatst naar http://www.zininmodelvliegen.nl/. Lid van de NLC, de organisatie achter de IIFI en Interscale |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2010 Locatie: Doornenburg Leeftijd: 46
|
Oke ik heb van een schaalbouwer(bedankt Hans Nu zitten daar natuurlijk ook de ribmodelen bij,maar deze zijn voor voor schaalmodel met besturing. kan ik deze ook gebruiken voor vrije vlucht? Of moet ik wat tekeningen gaan kombineren? Oke hij is wel complex hoor dus blijf twijfelen of ik er wel aan moet beginnen.gaarne vele meningen collega vrije vlucht bouwer en vliegers |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2007 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 47
|
Deze ribben kan je wel gebruiken, en als dit het profiel is wt de echte G1 gebruikte zou ik dat ook zeker overwegen. Aan de andere kant denk ik dat het beter vliegt als je de onderzijde van de vleugel wat vlakker maakt. Dan krijg je weer de afweging wat je belangrijker vindt, schaalnauwkeurigheid of vlieggedrag. En het vlieggewicht is altijd belangrijker dan de keus en nauwkeurigheid van het profiel. De complexiteit heb je wel goed gezien, en je moet erst maar eens bedenken hoe je met name de romp met al die ruitjes kan gaan doen zonder dat er veel gewicht in gaat zitten. Als je die romp kan bouwen dan komt de rest wel goed, dat is dan een stuk makkelijker. Wout
__________________ Mijn website is verplaatst naar http://www.zininmodelvliegen.nl/. Lid van de NLC, de organisatie achter de IIFI en Interscale |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |