![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juli 2011 Locatie: Tisselt (België) Leeftijd: 34
|
Hier iemand bekend met dit type folie/film? Bestaan er verschillende diktes (met verschillende sterkte en gewicht)? Op carbonwinkel.nl vind ik enkel type A 350 met een dikte van 0,35 mm. Ik heb ergens gelezen 2,5 gr/m² maar geen idee voor welke dikte van folie. Ben op zoek naar een type folie/film lichter dan oralight (+/- 35 gr/m²) ivm experiment. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2005 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 39
|
Hallo Hans, Mylar is er in veel verschillende diktez voor verschillende toepassingen. 0.35 mm is dik en stug. Daardoor ideaal als hulpmateriaal bij het bekleden van schuimvleugels met glas- of carbonweefsel (m.b.v. een vacuumzak). Je legt er weefsel op, rolt het in met epoxy, transporteert het naar de schuimvleugel en het blijft erop totdat de vleugel uit de zak komt. Het zorgt ook voor een mooi strak glanzend oppervlak. 2,5 grm de meter is meer bruikbaar voor bekleding. kijk hier eens: Mike Woodhouse - Free Flight Supplies klik op 'LW Covering' in de linker kolom. scroll omlaag tot 'OS film' (erg licht, duurder ne lastig te verwerken) mylar 0,9 micron. 1.3 gram/m2 (prima voor indoormodellen als een F1M) nog lager: mylar 1.5 micron, 6.8 gram/m2 (steviger, gebruiken we op stabilo's van outdoormodellen als een F1B). Kun je wat meer vertellen over het experiment? Ben benieuwd! Edit: even twee draadjes combineren: een F3P kist van depron en mylar?
__________________ The slowest way down is up! Laatst gewijzigd door crins; 19 december 2011 om 11:53 |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 augustus 2007 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 47
|
Met balsaloc maar ook met witte houtlijm. Laten drogen en dan de bekleding opstrijken. In het berichtje van Crins staat overigens een foutje, 1.5 moet 5 zijn in de zin: Citaat:
__________________ Mijn website is verplaatst naar http://www.zininmodelvliegen.nl/. Lid van de NLC, de organisatie achter de IIFI en Interscale Laatst gewijzigd door moerman; 29 april 2012 om 14:32 | |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Freeflightsupplies is waar ik het bestel. Zit wel in Engeland maar is niet duur en verzending kost ook niet veel. Je kan het ook bij mij bestellen. Ik hanteer dezelfde prijzen als Freeflightsupplies plus 25% handlingkosten.
__________________ Mijn website is verplaatst naar http://www.zininmodelvliegen.nl/. Lid van de NLC, de organisatie achter de IIFI en Interscale |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Een andere mogelijheid zou zgn. spuitlijm kunnen zijn (3M bijv.), maar geen idee hoe die zal reageren met depron en mylar. | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Ik denk dat spuitlijm wel goed gaat, maar wel even proberen op een afvalstukje. Als ik jouw vleugel zo bekijk moet je nog wel wa stukjes depron over hebben...
__________________ Mijn website is verplaatst naar http://www.zininmodelvliegen.nl/. Lid van de NLC, de organisatie achter de IIFI en Interscale |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |