![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 mei 2005 Locatie: Lelystad
|
Wie kent de Airgliders van HQ en weet hoe ze vliegen: ![]() Op de site staan een aantal VIDEO'Swaarin ze op de volgende manieren gelanceerd worden: HLG DLG (noemen ze SAL) Katapult uit de hand Ground launch met lang elastiek (zoals electrozwevers) Daarnaast hebben ze nu ook de Airglider PowerProp met rubbermotor (zie ook filmpjes) ![]() Maar aangezien ze niet R/C zijn (behalve de nieuwe M-glider) vallen ze dan onder HLG/DLG of is dit vrije vlucht? Wie heeft ervaring met deze vliegtuigjes? o.a. bij http://www.joesvliegerwinkel.nl/ in Amsterdam en RUAN hobbywinkel in Almere. 40cm €19.95 60cm €29.95 90cm €39.95 |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
| Citaat:
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Annen Leeftijd: 51
|
Even wat videomateriaal bekeken en ik moet zeggen dat ik niet onder de indruk ben. Pfff Sal launch resulteert in een grote loop en model bereikt uiteindelijk een horizontale vlucht op circa twee meter hoogte. Dat schiet niet op. HLG, DLG of vrije vlucht??? Ik zou het in de catagorie duur speelgoed plaatsen. Met een balsa plankje en een uurtje schuren bouw je een chuckie en dat vliegt 100x beter. |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
Ik zoek nl. een goede zwever die niet bestuurd is (en degelijk [stevig] is en simpel te bouwen). Alvast bedankt, Bas | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Bij het filmpje "Airgliders 2004" zie je vanaf 58seconden al betere DLG worpen. ik heb een ieniemienie (indoor-) zwevertje (7gram) met de vleugel onder een "angle of attack" en geen (nauwelijks) profiel. Als ik die hard weggooi dan maakt hij ook een looping, maar als je hem heel rustig werpt, dan vliegt hij nagenoeg horizontaal de kamer door. | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 6 mei 2004 Locatie: Weert Leeftijd: 34
|
hier http://home.swipnet.se/mfk_slandan/hlg/hlg.htm staan er verschillende. En hier ook http://f4bscale.worldonline.co.uk/hand.htm Zoek maar uit. Bram |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2004 Locatie: Scheveningen Leeftijd: 28
|
tis vrijevlucht. Die dingen vliegen wonderbaarlijk goed! Een vriend van mij werkt bij vliegerop (www.vliegerop.nl) in den haag. Daar verkopen ze ze ook. Hij heeft er al 2 omgebouwd naar elektro. 1 met v-staart en 1 met gewone staart. vleiegn best leuk, maar wel rustig. Het zijn geen stunters natuurlijk. Ik heb zo'n vrijevluchtversie getest. Gewoon hard smijten of oplieren. Als ie eenmaal lekker vliegt blijft ie wel mooi zweven. Die met die rubbermotor zal het ook wel mooi doen denk ik. Maarja, al met al is het dus eigenlijk vrije vlucht. Voor RC kan je voor hetzelfde geld wel betere vliegtuigen krijgen. |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Na even zoeken heb ik de bouwtekening gevonden van de GHUCKIE (Gerrits Chuck) op de homepage van de stichting Nationaal Modelvlieg kamp. Deze lijkt mij ook erg geschikt om te verbouwen tot aandrijving met behulp van raketmotoren (Boostglider), zal een leuk projectje worden voor de lange winteravonden. |
| | |
| | #10 (permalink) | ||
| Guest
| Citaat:
Citaat:
op de beurs in duitsland zag ik dat er ook een met rc is te krijgen. maar deze ben ik in nederland nog niet tegengekomen ook niet bij vlop | ||
|
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #12 (permalink) | |||
| Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
HQ website Zou dit een leuke vervanger zijn voor de X-twin. Ze lijken nl. behoorlijk onverwoestbaar. Groet, Bas | |||
| | |
| | #14 (permalink) |
|
vervanging van de x-twin weet ik niet. Denk dat ze wel wat harder gaan. Ze zijn relatief zwaar en ook een stuk groter. Crashbestendig zijn ze zeker. Alles buigt en stuiterd gewoon mee |
| | |
| | #15 (permalink) |
| ![]() Hij kost trouwens 110Euro http://www.modellunddrachenshop.de/c....php?cPath=592 Maar dit is niet het juiste forum voor de M-glider. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |