12 september 2006, 15:43
|
#1 (permalink)
|
| Vrije vlucht weekend
Zaterdag was een heerlijke vliegdag op Garderen. Rustig relaxt wedstrijdje met de simpele Wakefield 'Prima', een Tsjechische bouwdoos. Er waren 9 deelnemers, waarvan 2 buiten mededinging omdat zij bij gebrek aan een Prima met een gewone Wakefield vlogen. Dit was mijn derde vrije vluchtwedstrijd met rubbermodellen. De eerste twee heb ik me geconcentreerd op mijn oldtimer Keil Kraft Senator. Nu met de Prima toch maar mooi in de eerste 4 van de 5 ronden een max gevlogen. Het was voor het laatst eind jaren '70 dat ik een max had gevlogen (toen met de A1 'Soe'). Sindsdien had ik tot vorig jaar geen vrije vlucht wedstrijden meer gevlogen. Net in de laatste ronde, toen de max werd verhoogd naar 3 minuten en ik een andere motor nodig had, had ik te weinig windingen voor die motor en scoorde slechts een minuut, zodat ik door anderen die wel meer dan twee minuten vlogen, ruim werd ingehaald en als voorlaatste eindigde. Maakt niets uit voor het plezier dat ik heb gehad.
In Utrecht op zondag lekker indoor gevlogen met mijn Ikara AF'jes (in dit geval twee Kolibri's en de Hangar Rat). Wel wat zonde van het mooie weer, maar daar had ik zaterdag al een flinke dosis van gehad.