Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Vrije vlucht

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 25 september 2006, 13:28   #16 (permalink)

jesse's schermafbeelding

Leeftijd: 32
Standaard

Nee serieus. ik ben kok van beroep en ik heb die dingen elke dag wel in mijn handen !
Op de verpakking staat echt: inhoud: N2O.

Als je het niet gelooft of er over twijfelt, zoekmaar eens op google op " kidde patronen en lachgas"
jesse is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2006, 14:54   #17 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

packard's schermafbeelding

Leeftijd: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jesse
Nee serieus. ik ben kok van beroep en ik heb die dingen elke dag wel in mijn handen !
Op de verpakking staat echt: inhoud: N2O.

Als je het niet gelooft of er over twijfelt, zoekmaar eens op google op " kidde patronen en lachgas"
Ik geloof je! Ik heb eens slagroom gegeten die was gespoten met CO2.
Het smaakt echt zuur!(hco3). Die fout maak je maar een keer
packard is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2006, 15:52   #18 (permalink)

jesse's schermafbeelding

Leeftijd: 32
Standaard

zou kunnen, dat weet ik niet, maar de reden dat ze N2O gebruiken is dat het een veel luchtiger resultaat geeft.
jesse is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2006, 17:18   #19 (permalink)

Standaard

Het is al weer een jaar of 4 of 5 geleden dat ik patronen in de kookwinkel heb gekocht. Ik zal eens kijken of dat CO2 of lachgaspatronen waren. Uiteindelijk gaat het natuurlijk in de eerste plaats om de druk. Misschien waren de patronen daarom wel zo duur.

@ Hannessie: je moet het tankje gewoon volkrijgen en dat kost niet meer dan enkele seconden. Je kunt niet overtanken, want als de druk hoog genoeg is krijg je er gewoon niets meer bij. Ik denk dat de tank wel in een sconde of 3 vol is, dus als je 5 langzame tellen vasthoudt moet het goed zijn.

Het maakt wel uit of je bij het tanken je patroon met de opening naar beneden houdt (dus de vulnippel van de tank omhoog) of naar boven (dus de vulnippel naar beneden). In het eerste geval vul je de tank van de motor met vloeibaar CO2 en heb je een veel langere motorloop, in het tweede geval vul je de tank van de motor alleen met gas en heb je een veel kortere motorloop. Dat laatste wordt gebruikt voor testvluchten, of als je buiten vliegt en een korte motorloop wilt om je model niet in een thermiekbel kwijt te raken (als je geen timer hebt).
Oud 30 september 2006, 22:03   #20 (permalink)

hannesie's schermafbeelding

Standaard

Ik ben aan de juiste co2 patronen gekomen en heb de motortjes laten draaien.Ze draaien lekker rustig maar moet nog uit zien te vogelen door middel van experimenteren om de maximale vulling erin te krijgen(vloeibaar dus)en ook door het afstellen van de cilinderkop om de maximale looptijd eruit te halen.Ook ga ik proberen om het toerental variabel te maken om door middel van een servo de cilinderkop te draaien.Dit moet mogenlijk zijn.Geld uiteraard niet voor de vrije vlucht maar wil deze motortjes graag gaan gebruiken voor rc-indoor.Daarom heb ik dit draadje ook hier geplaatst omdat deze motortjes alleen maar voor de vrijevucht werden en nog schaars worden gebruikt.Ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen omdat ik graag alle info over deze motortjes en technieken wil leren kennen om dit mogenlijk te maken.
hannesie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2006, 11:39   #21 (permalink)

Standaard

Ik heb trouwens de co2 patronen op marktplaats te pakken gekregen.Je kan ze ook inderdaad bij de rijwielhandelwinkels te pakken krijgen.Ik heb daar een co2 fietspompje(airchamp pro van het merk SKS) gekocht en er een verloopnippel op gezet. Het lekt wel een heel klein beetje als je tankje vult maar het is te doen.Deze is bij Halforts te koop.Ga wel een grotere co2 fles aanschaffen omdat dit veel goedkoper is dan de losse co2 patronen die je steeds moet kopen terwijl een vulling maar een paar euro's kost.
Oud 15 oktober 2006, 13:22   #22 (permalink)

Standaard

Ik heb wat geexperimenteerd en ben tot het volgende gekomen dat de GM 300 motor met een 13gr tankje een motorloop van 3 minuten heeft gehaalt met een prop die een redelijk goede trekkracht heeft.De Modela motor met een 6 grams tankje haalde 1,5 met de meegeleverde prop en de Mistral motor haalde met een 5 grams tankje net iets meer dan een minuut.Dit opent zeker perspectieven om met de GM300 motor een indoorkistje te maken(bleriootje) en dat ook rc te doen vliegen.Dit uiteraard te bouwen naar indoor vrijvlucht maatstaven wat materialen en bouwwijze betreft.Dan moet het naar mijn idee toch mogenlijk zijn om dat te realiseren.Het kistje moet dan met een spanwijdte van 80a90 cm een vlieggewicht van maximaal 160 gram te realiseren zijn en ook nog te vliegen zijn.Het lijkt mij een enorme kik om dat ploffende geluid wat erg zacht is maar zeer realistisch op een indoorkistje te horen.Ik heb elektromotoren meer lawaai horen maken(propsnelheid en motortoerental)
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Vrije vlucht
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten