![]() |
| | #1502 (permalink) |
| Lid sinds: 31 oktober 2006 Locatie: Alphen aan den Rijn
|
zijn er hier mensen die ook last hebben van speling in de vleugels? ik krijg nu, na een vlucht of 30, dat de vleugels in het midden gaan wijken, er komt na een vlucht een aardige kier in. ik wil natuurlijk niet dat ik in mid air ineens een vleugel kwijt ben
__________________ Trex 450 Sport --- Trex 500 --- Multiplex Funcub |
| | |
| | #1503 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 juni 2009
| Citaat:
Ik heb hem nu denk ik wel 20x op en afgebouwd (en dus veel meer vluchten), maar niks te merken van speling. Zelfs niet na een botsing in de lucht met een andere funcub (met de vleugel nog wel). Wel heb ik preventief wat vet in die buisjes die in elkaar schuiven gesmeerd. Ik had het idee dat die buisjes zich wat in elkaar aan het krassen waren. | |
| | |
| | #1504 (permalink) |
| Lid sinds: 31 oktober 2006 Locatie: Alphen aan den Rijn
|
hij heeft inderdaad wel keer een tik gehad, crash kan je het niet eens noemen vanmiddag nog, de low inverted pass die ik maakte kwam wel erg laag (lees in een struik) terecht
__________________ Trex 450 Sport --- Trex 500 --- Multiplex Funcub |
| | |
| | #1505 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 januari 2011 Locatie: Heerhugowaard. Leeftijd: 44
| Citaat:
__________________ Spektrum DX7-Multiplex FunCub-Parkzone Corsair-Arttech Minimoa-Dji F450 quadcopter-Extra 300 micro/indoor | |
| | |
| | #1506 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Panningen Leeftijd: 38
|
De uitstulping van de vleugels vallen in de uitsparing van de romp. In principe kunnen de vleugels niet los komen tijdens de vlucht. Van wijkende vleugels heb ik geen last, maar ik merk wel dat ze makkelijker in en uit elkaar willen. |
| | |
| | #1507 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 oktober 2006 Locatie: Hoeven/ Oudenbosch Leeftijd: 56
|
Hierbij een filmpje van mijn Funcub als sleper van een zwever. Welleswaar geen water in de buurt maar toch.... Het was al wat later op de avond
__________________ Je hoeft niet gek te zijn om ze "te zien vliegen" : Pilatus B4, Robbe ARGO; Robbe Tonga, ASW15, Stratos,MPX Alpha, Cirrus,Carrot,Limbo, vlieger zonder club Laatst gewijzigd door Willem P; 2 oktober 2011 om 22:50 |
| | |
| | #1508 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2011 Locatie: Aarschot. Leeftijd: 61
|
Heb toevallig de funclub gisteren zien vliegen. Op het eerste zicht leek deze nogal doorzichtig. Maar het vliegt wel mooi. Was gewoon in de witte uitvoering van Multiplex met enkel de klevers erop. Johan.
__________________ Herbeginner met Rc vliegtuigen. |
| | |
| | #1510 (permalink) |
| Lid sinds: 7 december 2008 Locatie: Schoonebeek Leeftijd: 18
|
Struggleforlife, kijk eens naar het filmpje in de reactie die twee reacties boven die van jou staat.
__________________ Multiplex Funcub, Brushless Multiplex Easystar met rolroeren, 1.8m zwever, Multiplex Moritz (gestuurd met Graupner varioprop 14S), speedboot, Graupner MX-12 |
| | |
| | #1512 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 januari 2011 Locatie: Heerhugowaard. Leeftijd: 44
| Citaat:
Nu dus al een paar keer de FunCub met de hand gestart, gaat prima. Geen flaps, iets meer dan half throttle en rustig wegwerpen, alsof je een papieren vliegtuigje weggooit, hij gaat meteen mooi in glijvlucht weg. Landen ook geen probleem, alleen ff zorgen dat de prop horizontaal staat...
__________________ Spektrum DX7-Multiplex FunCub-Parkzone Corsair-Arttech Minimoa-Dji F450 quadcopter-Extra 300 micro/indoor | |
| | |
| | #1513 (permalink) |
| Lid sinds: 1 oktober 2007 Locatie: Oostvoorne Leeftijd: 28
|
Heren , harstikke leuk draadje dit hoor maar kan het niet beter verplaatst worden naar electro vliegtuigen want het gaat niet echt meer over specefiek watervliegen. Nogmaals dit is niet aanvallend bedoeld maar dit is gewoon mijn gedachte. Mvg Bart |
| | |
| | #1514 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 10 juni 2004 Locatie: Maasmechelen/Hapert/EBZW Leeftijd: 40
|
Een correcte opmerking als je het mij vraagt. De meeste postings hebben niet veel met watervliegen te maken. Al was dat (in het begin)wel het doel denk ik. hij doet het ook wel goed als watervliegtuig Laatst gewijzigd door jetpropdlx; 3 oktober 2011 om 22:56 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |