![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: Ederveen
|
Op Karlsruhe toch weer zwakke knieën gehad en dit leuke kistje gekocht: Ik weet niet of er al een draadje over was, ik kon het in ieder geval niet vinden. Echt bijna niks aan te doen, een 1,5 uurtje werk en het was gepiept, ik heb gelijk de andere van een kennis ook maar in elkaar gezet, toch ff niks te doen daar in Z-Dld. Regelaar is een waterdichte versie! Alleen nog Lipo erin hangen en een ontvanger en hij kan het water op. Las heel toevallig in MFI, of was het Modell, op de terugweg, een bouwverslag ervan. Toch kennelijk wat versterkingen nodig van het erg licht uitgevoerde stangen stelsel van de floats. Vliegt er al iemand mee? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 19 maart 2008
|
Hallo Richard, We vliegen er al een tijdje mee (3 stuks) Hij vliegt zeer goed. Denk aan de spandraden die geven de drijvers meer stevigheid. De stangen van de floats zijn niet zo stevig,maar als je normaal op het water land is er niets aan de hand. Mijn vlieg vriend had een keer een harde landing en de stangen waren iets verbogen. De stangen terug gebogen en weer gaan vliegen. Ik heb nu een cessna 182 gekocht met drijvers met een spanwijte van 1500 mm (E-domodel) De stangen van de floats zijn plat en zien er stevig uit. Dinsdag ga ik er voor eerst mee vliegen op het water. Groet Quinn |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Heb op de vorige watervliegmeeting dit type model ook mogen maidenen voor iemadn die het had gekocht op de beurs. Moet zeggen dat het wel errug lekker vloog ![]() Zie jullie de 16e er wel mee verschijnen
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: Ederveen
|
Johan, Ja, is gelukt, zelfs die 3W 157 heb ik er aan kunnen hangen! Zonder dollen, een wonder hoe ze zoiets kunnen maken voor dat geld, zó ver "vorgefertigt".... motor, steller, lampen en lampenunit, servo's.... |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 19 maart 2008
|
Richard, Wij gebruiken 3S1P 2600 mAh. We vliegen met de akku's ongeveer 17 min. Ik ben alles in orde maken om morgen te kunnen water vliegen.(mooi weer morgen) Ik heb afgelopen winter op sneeuw gevlogen met de cessna, dat was wel kikken. Veel succes met je eerste vlucht. Groet Quinn |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2008 Locatie: Eindhoven,Holland Leeftijd: 53
|
Ik heb ook een Hype Cessna 182 en heb een vraag daarover, waarom moet er bij het ombouwen van land-naar watervliegtuig er een andere motorsteun in? Heeft dit te maken met het zwaartepunt(CG)? Als dat zo is, dan kan men toch ook wat ballast verschuiven of eventueel toevoegen? Groeten, Willie |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2008 Locatie: Eindhoven,Holland Leeftijd: 53
|
De motorsteun moet ik aan een "stalen" brandschot schroeven, aan de motorsteun kan enkel en alleen de brushless motor gemonteerd worden, voor het landingsgestel is alles al in de romp gemonteerd af fabrikant. De montagesteun(stuurhevel) voor de neuspoot is hetzelfde als voor de aansturing van de drijvers roeren. In de motorsteun zitten 6 gaten, 3x voor de motormontage en 3x voor montage tegen het brandschot. Dus mijn vraag is nog niet beantwoord. ![]() ![]() ![]() groeten, Willie |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 november 2007 Locatie: Waddinxveen [gps]: 52.04866 / 4.65173) Leeftijd: 46
|
Ik heb m net vandaag binnen gekregen en vroeg mij ook af waarom die andere motorsteun erop zou moeten. Nu hebben ze het in de beschrijving over een motorsturz ... volgens mij gaat dit dus om de bevestiging onder een andere hoek dus extra motordomping als ik het zo lees. Wilde m namelijk eerst even testen met landingsgestel maar als dat zo'n werk is dat de neus eraf moet doe ik dat liever niet. Dan maar gelijk floats eronder. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |