![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
|
Zo we hebben de meeting bij Zevenhuizen gehad en ben van plan regelmatig te gaan watervliegen en met elektro moet dat zeker kunnen te Zevenhuizen. Heb nog een paar modellen die het denk ik goed zullen doen op drijvers en ga daar dan ook drijvers onder zetten ook handig als reserve model. Wil hiermee ook kijken of de info die op internet staat een beetje klopt, ben namelijk al het een en ander tegen gekomen waar niet uit is te komen of echt geen r...t van klopt. De modellen zijn de ; , RBCKITS Tipsy Nipper, RBCKITS Corby Starlet, Midwest Starduster en een Greatplanes Corsair. Ben bij sommige de drijvers van de Avia er onder gehouden voor het idee maar er komen ander onder welke nog getekend moeten worden, eerst maar eens rekenen en kijken hoe het formaat moet worden. RBCKITS Tipsy Nipper ![]() ![]() RBCKITS Corby Starlet ![]() ![]() Midwest Starduster ![]() ![]() ![]() Greatplanes Corsair ![]() ![]() ![]() Ben begonnen met de Tipsy maar eens kijken wat het gaat worden. Ton | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 22 april 2006 Locatie: Eerbeek Leeftijd: 62
|
Dat ziet er allemaal veel belovend uit Ton, je gebruikt in iedergeval de juiste batterijen, die zijn toch voor jou Ton?? jaaaa tuurlijk gekkie dak ben hihihi. We gaan elkaar zien gezellie Groet Jaap |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Jaaaa, dat wordt wat ded komende meetings
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #6 (permalink) | |||
|
Wartexx, Citaat:
Jaap, Citaat:
Hans, Citaat:
De drijvers voor de Tipsy staan op tekening nu de rest nog. Moet ik ook nog een setje tekenen voor je Piper. Berto, Je kunt er nooit genoeg bij je hebben soms heb je zelfs aan vier kisten niet genoeg om de gehele dag te kunnen vliegen Ton | ||||
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Zo even een oud draadje bovenwater halen ![]() Ws eerst van plan de drijvers van de Avia onder de Starduster en de Corsair te zetten maar had zo me twijfels over het drijfvermogen vandaar dus wat nieuw spul getekend. Is met 4.5 ltr per drijver misschien iets te groot maar altijd lekker met wat golfslag. Hier wat plaatjes de files zijn naar RBCkits voor het frezen maar hopenlijk snel weer terug, wie weet kunnen ze de eerste meeting meevliegen de Corsair en Starduster. ![]() ![]() ![]() Ton | |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Zo lekker kunnen plakken dit weekend en twee drijvers voor de Starduster bijna klaar. Nog een neusklosje en de montage blokken inlijmen en dan kunnen ze in de folie. Voor de Corsair staan de drijvers in frameopbouw maar nog niet geplakt eerst even kijken wat de eerste set gaat wegen en dan zien we verder. Ton | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Heel ver in het zuiden richting de zee Leeftijd: 38
|
Jeemig Ton, Ik herinnerde me jou als iemand die (in de LLC-tijd) snel en goed kon bouwen? Niet iemand die 4 jaar nodig zou hebben voor een paar drijvers Maar ziet er allemaal heel netjes en doordacht uit Gr. Paul L.
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Bart, De Vleugel en de Romp staan in de PU met glasmat, een klus waar ik een jaar tegenop heb gekeken en wat eigenlijk zo gebeurt was, maar man wat stinkt die zooi.Maar lukt me nog steeds niet om me te concentreren op een project, dus maar effe snel wat drijvers getekend voor de volgende watervliegmeeting en deze ook maar even in elkaar geplakt. Ging wat sneller dan verwacht 3 avonden tekenen , weekje later een cnc setje via RBC retour en een dag later zaten de drijvers in elkaar gestoken. Is ook het gevaar als het cnc setje binnen komt kan niet wachten om te starten met bouwen moet dan echt even een begin maken . Paul, Iets minder snel maar nog wel veel te veel te gelijk willen doen .En ja dat 4 jaar wachten komt doordat er een paar vliegtuigen tussendoor kwamen zal maar niet vertellen hoeveel ben eerlijk gezegd de tel kwijtgeraaks. Ton | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 1 oktober 2007 Locatie: Oostvoorne Leeftijd: 28
|
Toch knap dat tekenen met rhino 3d , ik heb het ook op mijn laptop staan maar het wil nog niet echt lukken. Dus voor nu ben ik het maar op de oude manier aant doen. Gaat een verslag van komen als ik een eindje op weg ben. Watervlieg meeting , als het zo door gaat met het weer doe ik dalijk de maiden van mijn g44 widgeon daar. Mvg, Bart
__________________ T-Rex 450pro / Robbe Seabee / Robbe Marauder / Electrifly G44 Widgeon |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Ja je moet er effe voor gaan zitten en kost gewoon heel veel tijd het is ook maar net wat je wil bereiken, als het maar om een eigen model gaat is het niet de moeite waard. Zelf vind ik ontwerpen leuk met het mooie ervan dat RBC mijn modellen gebruikt om eem kitje te maken en andere ontwerpen weer naar de RCME gaan als bouwtekeningen in het tijdschrijft. Helemaal super is dan als je net als vorige week wat plaatje ontvangt uit Argentinie van een modelbouwer, die mijn ontwerp heeft gebouwd en daar lekker staat te fladderen in zijn korte broek bij een temp van 25C. Verslag mmmm nu heb je me wel nieuwsgierig gemaakt, okay heb nu 5 min geduld gehad wil het nu weten kom op met dat verslag Ton | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 15 september 2011 Locatie: tussen Rotterdam en Hoek van holland Leeftijd: 50
|
hallo Ton. lekker balsa aan het verplaatsen?? ziet er gaaf uit man!! watervliegen heeft wel wat! ga vooral zo door,ik blijf het volgen. groeten en bouwse,Paul.
__________________ balsa laten vliegen is een kunst. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |