![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
|
Wat een leuk kistje Ton! Ik was hem alweer helemaal vergeten, maar het is echt een grappig ding. Lekker uittesten en een kit ervan bouwen. Dan doe je je woonplaats eer aan! Er zullen vast wel mensen bij (Stork) Fokker hier zijn die een kitje willen. Een aantal van hen heeft nog bij de Schelde of bij Aviolanda gewerkt.
__________________ Veel en bouwen.
|
| | |
| | #18 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 december 2009 Locatie: Boskoop Leeftijd: 64
|
Ha die Ton, ik ben er ook weer. Had me even een mailtje gestuurd, ik had al het een en ander van de Scheldemeeuw op tekening gezet. Het al bekende plaatje zet ik hier ook nog maar eens neer, maar dan in kleur. Ik heb het naar beste inschatting gemaakt, op basis van de -musch. Ik heb het ooit gemaakt voor een KNVvL schaalmanifestatie die nooit heeft plaatsgevonden. De kleuren zijn puur gegokt. De motor is een tekening van een Saito 60T boxer die ik bezit, eigenlijk is die bedoeld voor een grotere versie van de -musch, waar ik ook al redelijk wat van op papier had. (1.33m). Eigenlijk is de Scheldemusch die ik gebouwd heb een verkleinde versie van deze. Max. Laatst gewijzigd door max z; 4 december 2009 om 19:09 |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Hoi Max, Leuk je hier weer tegen te komen had van Rob begrepen dat je niet meer zoveel doet met tekenen, bouwen en vliegen. Jammer want de Scheldemuschje is een schatje en had die graag een keer willen zien vliegen of beter nog, staat ook op mijn lijst om ooit een keer te bouwen. Van Rob heb ik die kleuren afbeelding en 3 view in Cad gekregen en ben daar zo'n beetje op doorgegaan, nam al aan dat dit van jouw hand kwam. Nog flink aan het worsteren geweest maar ben nu wel tevreden met het resultaat. Eerdaags de romp nog even aftekenen en effe laten frezen door Rob, wie weet vliegt tie volgend jaar. Ben je zelf nog bezig met wat tekenen en bouwen. Gr Ton | |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 december 2009 Locatie: Boskoop Leeftijd: 64
|
Neuh, ik verlaag me tegenwoordig tot het in elkaar zetten van piepschuim prefabjes. Mijn laatste bouwsel is de Multiplex Gemini (vliegt echt leuk), en een Great Planes Electrifly Seawind op de werktafel (in ieder geval een waterkist). Als ik nog wat commentaar mag geven op je Scheldemeeuw: Ik heb nog eens de foto's in een oud Hugo Hooftman boekje bestudeerd, en wat opvalt is dat de stabilo niet met struts omhoog gehouden wordt, maar een draadverspanning heeft. Ik denk ook dat je 'N' struts te ver naar voren staan. De vleugels van de Scheldemusch en -meeuw hadden een ligger op ongeveer 20% van de voorkant, en dat geeft ook de bevestigingspunten van de voorste staander, zie ook mijn musje. Max. |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Max, Neeeeeeeeeee wat maak je me nou man dat meen je toch niet jij als rasechte hout bouwen, helemaal over op schuim dat kan toch niet waar zijn.Nou ja oké er zit een watervlieger bij dus er zijn verzachtende omstandighedenOp en aanmerkingen aan de Scheldemeeuw ja graag zelfs Er is gewoon te weinig te vinden en moet het een en ander aannemen, is dan ook nog niet zo heel erg in de wetenschap, beter minder schaalgetrouw maar gebouwd en gevlogen dan blijven twijfelen er nooit iets mee doen. Echt schaal is ook niet echt mijn streven wil em graag bouwen en naderhand in de RCM&E plaatsen als tekenen, om zo andere ook van een stukje Nederlandse Histore te laten genieten. Zo zijn er zoveel andere super leuke Nederlandse ontwerpen die nooit zullen verschijnen als model omdat er te weing van te vinden is en vind dat jammer. Hoe is het met de Cessna T50 heb je daar al eens een bouw begin aan gemaakt. Ton | |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Citaat:
Wat betreft de Bobcat, daar ben ik mee begonnen, maar het geheel is stilgevallen met mijn verhuizing naar Boskoop 3 jaar geleden. Max. | |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Ton, ik heb je 3D tekeningen nog eens bekeken, en ik denk dat er nog iets scheelt aan het middenstuk tussen de vleugels. Er zit namelijk geen knik in de achterlijst van de cockpit beglazing. Die knik ontstaat pas verder naar voren, door de buiging van het bovenraampje. Ik denk dat de constructie niet zoveel scheelt met de Scheldemusch, alleen ligt de "schouderlijn" van de cockpit lager. Hier is mijn Rhino ontwerp van dat stuk van de -musch: ![]() Ik schat dat de cockpit van de -meeuw ongeveer doorloopt tot de bovenste langsligger, die je door de "bekleding" heen ziet. (Een beetje moeilijk te zien, in het donkere voorste stuk) Max. |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Max, Ja is lastig te zien heb dit ook een beetje van de gekleurde tekening af gehaald en vind dat ook niet echt slecht uitkomen. Heb ook nog even gekeken naar de foto super bedankt daarvoor, maar lijkt mij niet dat de steun op 20% staat ik zit naar mijn idee toch aardig in de buurt. Misschien nog iets naar achteren maar dat zal niet echt veel zijn. Aanpassen zou ik nu eerder doen om praktische reden dan om echt schaal na te streven, de foto's zijn daar te matig voor. Ton | |
| | |
| | #29 (permalink) |
|
Max, Dat is een heeeeel mooi plaatje zie dat de neus wat korter is dan op mijn model. Maar is niet anders komt bij mijn model goed uit voor drijfvermogen en zwaartepunt goed te krijgen. Ja tekenen is ook zo leuk om te doen en wil nog zo veel, maar ja tekenen en bouwen gelijktijdig is wat lastig dus .Wouter, Het is vaak zo'n zoektocht naar een goed 3view die een beetje bruikbaar is en meestal achteraf komt er weer wat bij waarvan je zegt had ik die maar eerder gehad. Is wel jammer dat er geen goede uitgebreide sites zijn met goed documentatie van de NL vliegtuigen zou zeker nog meer NL vliegtuigen gaan ontwerpen, zijn zoveel leuke vliegtuigen in ons kikkerlandje ontworpen en gevlogen. Ton | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |