![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Tijdje geleden deze vliegboor 2de hands gekocht en nu m`n http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ht=bosmodelair af is moet ik toch weer wat anders gaan knutselen. Dus deze vliegboot maar eens gepakt, weet niet of die voor de watervliegmeeting in april 2010 klaar is maar dat zien we dan wel weer. Wat gegevens: Spanwijdte: 1800mm lengte: 1080 mm motors: 2x Saito 56 gewicht: +/- 3000 gr vluegelbelasting: +/- 84gr/dm2 Hier wat foto`s: ![]() ![]() ![]() Even wat breekwerk gaan doen om de motoren erop te krijgen: ![]() De motoren hangen op hun plek, nu nog gaan verstevigen: ![]()
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2005 Locatie: Aarle-Rixtel Leeftijd: 39
|
A leuk! Verslagje. Ben benieuwd wat je allemaal gaat aanpakken. Zoals we jou kennen zul je wel beginnen met het vervangen van die ouderwetse stinkende motoren door altijd startende moderne borstelloze varianten Ga je 'm alleen voor gebruik op water voorbereiden of ook setje wielen zodat ie op land (in-)gevlogen kan worden? Vliegboor???? Zoiets ![]()
__________________ Modelvliegclub de Sticks |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
@ Sanmos, Jasje? nog geen idee ![]() @ Pascall, Hehe Daarnaast zijn er nog steeds belangrijkere projekten die de aandacht verdienen
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 26 mei 2005 Locatie: Barneveld
|
Berto, Is het, met het oog op symetrie, niet mogelijk om één cilinder naar links en één cilinder naar rechts te plaatsen?
__________________ met vriendelijke groet, Teus al ruim 30 jaar volledig Electro-vlieger. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 15 augustus 2004 Locatie: Zwijndrecht NL Leeftijd: 49
|
Johan toch, zo'n Saito carburateurtje kun je gewoon 180 graden draaien, is heel goed mogelijk dus. Maar deze kist is met die 56er's zwaaaaaar overgemotoriseerd. 2 buitenlopertjes erop van 670KV á 250 gram met 4S lipo's van 3000mA/h en 2x 11X7 drieblads en dat ding gaat perfect. ( Ger.
__________________ A good landing is a landing where you can walk away from |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Berto en electro gaan volgensmij niet echt samen
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 15 augustus 2004 Locatie: Zwijndrecht NL Leeftijd: 49
| De aanhouder wint Herman, weet jij toch ook alles van Nog 5 jaartjes en methanol is nostalgie Ger.
__________________ A good landing is a landing where you can walk away from |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Nauw...... bij ons op de club denkt een overtuigd electro vlieger nu aan een benzine motor....... Hij is nog te redden hoop ik
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Als jullie over elektro doorgaan stop ik dit draadje hoor ![]() Elektro? tuf, tuf. En ja, de carb. kun je wel 180 graden draaien, geen enkel probleem heb ik regelmatiug toegepast maar die uitlaat blijft hetzelfde. Dan krijg je dus 1 omhoog en 1 omlaag en die over de vleugel heen wil ik niet ![]() En dat over motoriseren zal wel weer meevallen, heb met diverse projecten dezelfde uitspraak al regelmatig tegen m`n kop aangesmeten gekregen maar ikzelf heb het nog steeds bij het rechte eind gehad. En dat deze overgemotoriseerd is klopt wel een beetje echter voor een waterkist mag je wel wat meer vermogen hebben dan voor een landkist dus vandaar deze keuze. + ze lagen zo werkeloos op de bank dat ik er toch iets mee moest doen, dus dan dit maar En een half jaar, ik beloof niks ![]() Zoals gezegd teveel andere leukere en belangrijkere projecten op stapel
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |