![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Na afsluiting van mijn "Revell en Matchbox" periode ben ik me met modelbouw gaan richten op offshorewerkschepen van bedrijven als Heerema, McDermott en Saipem. Inmiddels is dit een behoorlijke verzameling gevonden. Het is tijdverdrijf voor de koude wintermaanden. Aangezien er geen standaard dozen voor waren, heb ik destijds maar het initiatief genomen om alles vanaf niks op te bouwen. Wat ik me afvraag is of er nog meer van dit soort gekken rondlopen? Hierbij uitgezonderd de personen die het puur commercieel voor oa scheepswerven uitvoeren. |
|
| | #2 (permalink) |
|
Yo Ron H., Toch nieuwsgierig geworden naar wat hier allemaal gebeurt Er lopen hier her en der behoorlijk wat gekken rond op het gebied waar jij het over hebt (waaronder ikzelf). Ben bezig met de Happy Hunter, en daarna komt de Typhoon (AHT). Mijn pa is bezig met de Husky (Heerema), ook een AHT. Alles is/wordt "scratch-build" dus vanaf tekening. Snuffel maar eens rond hier. Greetings, Luit
__________________ There is a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot! Alle info over de Typhoon: www.slopsema.nl | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 46
| Citaat:
Maar alle gekheid op een stokje, die mensen zijn er ook. Ik heb een aantal jaren geleden op een tentoonstelling gestaan en daar stond een Smit Semi I in de schaal 1:50, volledig functionerend. Gebouwd door een vader en zoon uit België dacht ik. Echt een schitterend model. Ik heb er gauw m'n Smit-LLoyd 123 naast gelegen en wat foto's van gemaakt. Ik heb ze helaas niet digitaal | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 april 2003 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 52
|
Adam schreef: Citaat:
![]() Dit is gebouwd door Stefaan Joris en zijn vader. Mooi hé. Groetjes, Droop
__________________ Kampfgruppe Meetjesland | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Hardinxveld
|
Ik ben bezig met een offshore supply vessel type Ulstein P105 voor de rederij Solstad shipping. Dit schip word op dit moment op mijn werk gebouwd. Ik beheer de tekeningen van dit schip dus voor mij is het makkelijk om aan tekeningen te komen. Ik zal wel een keer proberen wat foto's te plaatsen. |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Hoi Ron, Mijn AHT: ![]() De Viking Warrior: een gemodificeerde Aziz. Voor meer info kijk ook eens op: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...pic.php?t=4050 Groetjes, Droop
__________________ Kampfgruppe Meetjesland |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 4 december 2002 Locatie: Brunssum Leeftijd: 46
|
Hoi Droopy'ke, heel mooi model, zowel je AHT alsook de Semi 2. Het is zo jammer, als ik zo iets in 1:20 moet bouwen om een sleepobject te maken ben ik weer enkele jaren onder de pannen, groot rijbewijs halen, vrachtwagen met kraan kopen. helaas dus André |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
Als je hier even kijkt staat genoeg. http://home.wish.net/~victronic/index.html |
|
| | #12 (permalink) | |
|
André schreef: Citaat:
Die vrachtwagen met kraan zou heel zeker goed van pas komen. Kijk maar eens naar de technische gegevens van dit model van de Rockwater SEMI 2 in schaal 1:50 : Lengte: 126,8 cm Breedte: 86,4 cm Totale hoogte: 122 cm Snelheid: 0,8m/s Gewicht: 70 kg ![]() Bron foto: RC Marine Sorry voor de slechte kwaliteit. Groetjes, Droop
__________________ Kampfgruppe Meetjesland | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 7 januari 2005 Locatie: Wijnegem Leeftijd: 42
|
Hallo, Ik zie dat er al voldoende foto's circuleren van ons model. Als we een uitnodiging krijgen voor Goes dan nemen we waarschijnlijk ons nieuwste model mee (nog in aanbouw) nl: de Noordhoek Singapore (met retractable truster) De Semi 2 komt maar 1 of 2 maal per jaar buiten er is te veel werk voor nodig. Gr. Stefaan |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |