Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Werkschepen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 21 september 2010, 21:24   #16 (permalink)

JaFa's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard De vorderingen tot hier toe...

Ok wat later dan verwacht, maar toch even een update deze keer met wat foto's ik probeer van zowat alles foto's te maken dat is leuk voor de andere lezers. Click the image to open in full size. Hier de aandrijving, ik heb gekozen voor messing straalbuizen en supports dit om het onderwaterschip tegen een stootje te laten kunnen. Click the image to open in full size. deels gemonteerd.Click the image to open in full size. de schroefassen en de koppel bussen de detailles zoals moeren etc volgen nog...Click the image to open in full size. de stabilatoren zijn ook gemaakt uit messing ik vond de houten in de doos maar niets... deze worden gemonteerd met M2 draadstang en moeren in messing. daarna word alles afgesmeerd met stabilit.
JaFa is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2010, 22:32   #17 (permalink)

JaFa's schermafbeelding

Wink Nog war vragen

Hieronder een foto van de straalpijp, deze wordt gemonteerd door 2 draadstangen met halve maan rondsels en zittingen om zo ver verticale sand makkelijk te kunnen regelen.
Click the image to open in full size.
De langs uitlijning gebeurd door 2 kleine vijzeltjes op de dwars support. naderhand word alles vastgelijmd met stabilit (eerst een kast erom en dan laten vollopen.
Foto's van de afgewerkte aandrijving volgen nog.
Ook ben in ondertussen begonnen met de verschansing maar hierover heb ik toch nog enkele vragen.
Click the image to open in full size. Click the image to open in full size. Click the image to open in full size. Click the image to open in full size.
Ik zag in de build van Pvas dat hij luiken voor de zijdelingse touwgaten heeft geplaatst zijn hier enkele foto's van van het origineel? ik gezien te hebben dat dit wat anders was op de echte walcheren? Ook zoek ik wat foto's van de deur in de rechterkan op het middenschip. (eigelijk foto's van alles
Voor de kenners heb ik nog een vraag op de achtersteven van de w. zit een bult, is dat een "rol" met een luik erboven voor anker behandeling? want eronder zijn ook de stootbanden weggehaald? heeft ook hier iemand detail foto's van?
Click the image to open in full size. Click the image to open in full size.
Oud 21 september 2010, 22:46   #18 (permalink)

truckdriver's schermafbeelding

Leeftijd: 31
Standaard

hallo

misschien je hier iets mee bent , ik heb ze gekregen van de URS zelf daar ik ook een gebouwd heb : http://www.modelbouwforum.nl/forums/...en-sleper.html

normaal kan je hier redelijk mee verder he

grtjes joeri
Oud 21 september 2010, 22:47   #19 (permalink)

P'vas's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

Hallo Jafa,

Je werk ziet er schitterend uit en krijg ook de nodige aandacht. De gaten die jij bedoelt zijn de kluisgaten. Bij mij is dit dus een schoonheidsfoutje waar ik later achter kwam. In het echt zijn het geen schuifluikjes maar komen er een soort deksel in. Die bult is inderdaad een rol. Ik moet zeggen dat je goed je huiswerk doet hoor!

Veel succes met de verdere bouw.

Groetjes,
Peter
P'vas is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2010, 09:03   #20 (permalink)

JaFa's schermafbeelding

Standaard rol

Dank je Peter,

Het zal idd een trage bouw worden ik heb sowieso al niet veel tijd met het werk en de familie enz... de bedoeling is dat het een gedetailleerde en robuuste bouw wordt. Trouwens ik zag je lier in je posting staan mooi zeer mooi werk!!!

Truckdriver,

Bedankt met deze foto's kan ik al heel wat, vooral de deuren aan de zijkan enzo, ook zie ik nu dat er een heleboel dingen (afsluiters...) aan de binnen zijde staan van de verschansing.
Echter zoek ik nog duidelijke foto's van de voorste en achterste kluisgaten evenals de achterkant van werkdeck maar aan de binnen kant daar zit normaal een luik met daarvoor een kabel geleider... maar hoe die er nu juist uitzien?

Alvast bedank voor jullie positieve commentaren en info.
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Werkschepen
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten