![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juni 2011 Leeftijd: 15
|
hallo iedereen, ik ben nieuw hier. ik heet koen en ben 14 jaar oud. ik ga beginnen aan mijn eerste modelbouwproject en ik ga veerpont ''de putter'' maken op schaal 1:10. deze pont is 1:1 12 meter lang en 4,95 meter breed met een diepgang van 1 meter. ik weet alleen niet waar ik moet beginnen(ik wil hem ook rc maken). heeft er iemand tips kwa materiaal? ik neem aan dat ik met de romp moet beginnen? dit is de boot in kwestie: |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2008 Locatie: Lemmer Leeftijd: 47
|
Leuk initiatief, Ik kwam deze linkjes tegen over de veerpont. Misschien heb je er iets aan: Botenbouw Tukker De Binnenvaart - Binnenvaartschepen Groet, Theo |
| | |
| | #7 (permalink) |
| |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 18 april 2010 Locatie: Rotterdam-Ommoord Leeftijd: 34
|
Grappig ding man... Misschien kan je die botenbouwer vragen/mailen voor foto's of tekeningen van het onderwaterschip. Het makkelijkste is om te beginnen met de romp, en zo verder bouwen. Ik heb wel eens een duwboot gemaakt van 3 mm berkentriplex, dat ging best goed, en is bij de bouwmarkt te krijgen. Ik heb die houten delen aan elkaar gelijmt met watervaste houtlijm (bruislijm) van bison, superspul!! Leuk project, succes! Groet, Mark
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking Laatst gewijzigd door Nitromethane; 8 juni 2011 om 21:14 |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 21 mei 2005
|
super! ga ik zeker volgen, vooral de schetsen van de romp vind ik interessant want ik loop ook al enige tijd rond met zo'n idee....
__________________ varend: Jocelyn, Elke, Dolly. In aanbouw: Sydney Star, Neptun, London, Najade |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Als je geen tekeningen van Tukker krijgt (lijkt mij heel goed mogelijk ivm concurrentie), kun je ook aan die schipper van de pont vragen of hij je waarschuwt als ze het dok in gaan. Misschien mag je dan foto's maken van onderwaterschip. Zo te zien zijn er meerdere van in de vaart, kun je ook die andere benaderen. Met dit soort projecten moet je geen haast hebben. Anders kun je altijd met de opbouw beginnen, iedere dag een paar foto's, neem ook je rolmaat mee. Dan heb je na een maand toch ook een tekening. . . .
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 18 april 2010 Locatie: Rotterdam-Ommoord Leeftijd: 34
|
Tja...uhm, zo kan je ook aan foto's komen natuurlijk Wel triest voor die meneer, maar je het nu wel een foto van je onderwaterschip
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
bedankt voor de reacties. ik heb gisteravond gemaild en wacht nu op antwoord. door die foto weet ik nu wel hoe die er van onderen ongeveer uitziet. wel triest voor die schipper het bouwen duurt toch nog wel een tijdje gezien mijn geld zo goed als op is |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,Belgi๋ Leeftijd: 55
|
hallo je geld is zogoed als op wat heb je dan voor je boot reeds gekocht ,?????? gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |