![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 juli 2011 Locatie: Limbabwe Heerlen Leeftijd: 36
| Citaat:
Ik weet dat het schaal technisch niet staat tot wat de meeste maken.. Maar daar ligt ook helemaal niet mijn kick! Ik ben automonteur en ben bouwvakker geweest. Ik heb net mijn hele huis gerenoveerd en zoek gewoon een uitdaging. Dat het zo verschrikkelijk groot gaat worden klopt! Dat het ook problemen met zich mee gaat geven klopt ook.. Dat het mega zwaar gaat worden klopt ook! Maar op alles is een oplossing te verzinnen. Mijn intensie is niet om andere modellen te kunnen slepen. Mijn kick ligt gewoon in het feit dat als het ooit klaar is ik kan zeggen... Dat heb ik toch maar mooi geflikt en leuk gemaakt en ik heb lekker een fairmount alpine van 2 meter..... lekker puhhhhhhhhh :P Het is hobby! En wat is nou niet mooier omdat met medemensen te delen die er ook gek op zijn. Ik zit hier om te leren en te genieten van bouwverslagen van andere en ideeën op te doen. Mensen die of niet tegen kritiek kunnen of alleen maar kritiek kunnen leveren, hebben dan een vekeerd forum gekozen. Het is een modelbouw forum en er staat niet bij de algemene voorwaarden aan welke waardes iemand moet voldoen. Dus normen en waarden en leef en laat leven! Zo..... Nu weer groepsknuffel en kom op met leuke ideeën. Heb weer een email mogen ontvangen dat het onbekend is wanneer de leverancier de fairmount produceerd en afstuurd naar de shops... Mijn geduld wordt op de proef gesteld. Iemand een suggestie over wat voor soort hout ik kan gebruiken voor de 2 meter alpine? Groeten.. Arjan | |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Arjan er vaart ook een Smit Curacao, vermoed schaal 1:25, en toen ik haar de eerste keer zag was dat ook van wauw. het is wel een gedoe tewater laten en opbouwen, maar wel prachtig om te zien. en ik weet zeker dat het een prachtgezicht zal zijn om de dames tezamen te zien. groet Loek
__________________ Fact et Spera lid MBV Neptunus |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl | @Martin: Dank je wel! Bij Vaargroep Flevoland: Een Smit Enterprise 1:25. Vreselijk mooi om te zien, imposant om te zien varen, maar... ook gigantisch qua problemen! De eigenaar heeft haar zo'n 20 jaar geleden zelf gebouwd, tot in de kleinste pietluttige details toe, met de techniek van toen. Vervolgens moet ze te water... Ehh... te water dan moet ze daar wel eerst heen! 2e hands caravan gekocht en verbouwd tot Enterprise transportmiddel. Mooi. Romp in een kist, opbouw in een andere kist. Kist + romp alleen met twee man te tillen. En dan nog met het risico op een hernia. Nou ja, de rest van alle ellende die de bouwer ermee gehad heeft zal ik jullie besparen, maar da's niet niks geweest. Kortom: grote schalen bouwen is erg leuk, bijzonder mooi, je kan (bijna) overal bij, maar de problemen waar je tegenaan loopt zijn omgekeerd evenredig met de schaalverhouding. En die problemen zijn: de grootte (in je werkplaats) het transport (naar het water of een show) het te water laten (zeker bij een wat hogere walkant) het uit het water halen (idem) Het minste probleem is dat "het schip niet zou passen bij de rest". Ik bouw schepen die ik zelf in m'n eentje kan vervoeren en te water laten.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
Laten we deze discussie maar verder in het cafe voeren, zo wordt het draadje van Arjan wel erg vervuild.
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 oktober 2008 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 61
|
In de kroeg worden alle grote problemen, en meningsverschillen toch O zo onbenullig en O zo klein, het leven is veel te kort om je over zoiets op te winden. Als dit het grootste probleem in zijn leven is, dan heeft hij vermoedelijk nog niets meegemaakt. Voor de rest schol en doe ze nog eens vol. En denk er aan ze dronken een glas, deden een plas, en alles bleef zoals het was
__________________ Mvg Frank BOTEN: Pegasus III, Happy Hunter, Politieboot SPN19 Maersk Anglia(werf) |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 juli 2011 Locatie: Limbabwe Heerlen Leeftijd: 36
| En toch is dat helemaal geen slecht idee. Aanhangertje....schuifprofielen..Boot op een gelagerd frame..Handlier er aan.. Aanhanger kan geen kant op want zit vast aan de auto, dus kan de boot op het droge ( in de aanhanger) vaarklaar maken en dan vanuit de aanhanger het water in laten zakken... Zou een klusje er bij zijn, maar hoef dan niets meer te tillen..
Laatst gewijzigd door Arjan.1975; 23 juli 2011 om 22:23 |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Nou de eerste foto's dan maar. Ik heb er een paar gemaakt van Mijn scheepswerf voor de Alpine van 2 meter.. De werf van een meter is niet zo spannend, want daar werkt iedereen al mee Het is tevens meteen proberen of de foto's niet te groot zijn. ![]() Zij aanzicht waar de spanten tegen de staanders aangeklemt kunnen gaan worden ![]() Achter aanzicht ![]() Vooraanzicht. Als straks alles uitgelijnt staat wanneer ik alle maten heb, dan word alles vast geschroefd. Doormiddel van het touwtje bovenlangs ( wat er nu even voor de show op zit) kan ik alle spanten haaks zetten. De spantsteunen Zaag ik later ook nog enigzins op maat in de vorm van het spant. Als de hele spantenbouw dan klaar is Kan ik ook een deel zij beplanking er tegen aan maken,zodat er alles mooi haaks blijft. Daarna zullen de spantsteunen gedemonteerd worden En maak ik 2 rompdragers en 2 dekdragers. Ik kan dan het schip stabiel neerleggen om het te kunnen bewerken. Zo... En dan nu de leverancier weer eens gek bellen waar mijn pakket blijft. Gr Arjan Laatst gewijzigd door Arjan.1975; 26 juli 2011 om 09:35 |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: Goes Leeftijd: 32
|
Das een mooie stabiele werkbank, Maar neem aan dat je je alpine al betaald heb waar je hem nu besteld hebt ?? Anders zou ik gewoon verder bellen,(zijn meer aanbieders van de alpine) Grtz Vincent,
__________________ Op dok : SL 109 , Op de werf : ITC Bluster, Planning ITC ?????? Aliquando et insanire iucundum est |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Ik heb alles al betaald ja. Ik heb het besteld bij Krikke in groningen. Het probleem is meer dat de leverancier naar krikke op dit moment niet leverd. Eerst had ik begrepen dat ze de verpakking aan het aanpassen waren,maar later werd verteld dat het ook kon zijn dat een bepaalde inhoud van de doos mogelijk op zich liet wachten. Dus ik moet geduld hebben. Ik moet zeggen dat ik de service van hun geweldig vind! Ik heb denk ik alle modelbouw winkels afgebeld en vond na tig telefoontjes 1 zaak die hem had liggen. Krikke zou via hun vertegenwoordiger gaan proberen het schip daar over te kopen en het mij dan toesturen.. Einde van de middag hoop ik te horen of dit gelukt is. Als het dan een beetje mee zit heb ik dan donderdag mijn pakket. ( zucht ) Geduld is moeilijk te vinden als je iets graag wilt hebben. Zodra ik het pakket heb vlieg ik laag over naar een copyshop om alles op A2 te laten kopieëren en dan eindelijk aan de gang. gr Arjan |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Nou het is geregeld! Morgen heb ik eindelijk mijn pakket... Ik moet alleen wel ff van Heerlen naar Den Haag, maar dat heb ik er voor over. Daarna meteen naar de copyshop en dan naar huis en joepieeeeeeeeee aan de gang :P
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |