![]() |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 november 2009 Locatie: millingen aan de rijn Leeftijd: 16
| Citaat:
)dat verplaatsen is zo opgelost, het chassie van een scootmobil is sterk genoeg om dat gewicht te trekken(aanpassingen altijd mogelijk) en het ballasten kun je gemakkelijk doen met wat lood of idd wat water in de tanks. en je kunt gemakkelijk een aanhangertje maken van 2 dekken die over elkaar kunt schuiven, en zo het schip wat dieper in het water te leggen, en er af te schuiven. | |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2007 Locatie: Boven-Leeuwen GLD. Leeftijd: 18
|
@Baggeraar Nou dan kun jij meteen met je kraan komen op vaardagen om al die dingen te water te laten hea ^^ Het is een indrukwekkend schip! Ik ben benieuwd hoe je het gaat doen en ik wens je veel succes! Het is misschien wat overkill als eerste project, maar als jij er vertrouwen in hebt. Erwin
__________________ Building Revived! Former "Mr. Haan" Laatst gewijzigd door EraYaN; 12 augustus 2011 om 01:13 |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 2 maart 2010 Locatie: hardinxveld-Giessendam Leeftijd: 24
|
Zo das een mooi project. Ga dit zeker volgen. En suc6 met de bouw en neem vooral de tijd.
__________________ varend:viskotter, duwboot, kraanponton, opduwer werf: coaster met laadkraan, seabex one, werkbak |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2011 Leeftijd: 16
|
@ kuperus. dat is ook de bedoeling. ik ik wil het liefste 2 pompjes aan stb en bb, dus dat zijn 4 in totaal. en ik wil proberen om 2 ballast tanks aan één pomp te zetten.maar hoeveel liter zouden alle 8 de tanks bij elkaar zijn. ik heb gerekend op zo'n 40 liter, zou dat genoeg zijn. greetz lisanne |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: Goes Leeftijd: 32
|
288 kg min 40kg (40 liter water) hou je nog 248kg over wat nog belast moet worden....
__________________ Op dok : SL 109 , Op de werf : ITC Bluster, Planning ITC ?????? Aliquando et insanire iucundum est |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 juli 2011 Locatie: Limbabwe Heerlen Leeftijd: 36
|
ik denk dat je wel 4 tanks van redelijk formaat nodig zal hebben. Denk ook dat je ze allemaal apart zou moeten kunnen vullen ivm evt verplaatsen van de torens en de master toren die al meer gewicht op 1 plek geeft. Misschien handig om eerst de torens te bouwen voordat je de tanks er in plaatst. De torens wegen en de romp en dan kijken hoe groot de inhoud van de tankjes moet worden. Het schip is niet zo heel diep, dus denk dat je zelf tanks zal moeten maken. Dit kun je evt doen door van plexiglas langwerpige tanks te maken. 3 openingen aan elke tank, waavan 1 voor ontluchting 1 voor aanvoer en 1 voor retour. Tussen iedere aanvoer en retour een terugslag klepje zetten. Je zal wel wat meer dan 40 liter nodig hebben om hem af te laten zinken. Zou ook de torens als drijvers gaan gebruiken, anders kan dit topic straks naar afdeling duikboten verplaatst worden. Gr arjan
__________________ Fairmount Alpine 2 meter en Fairmount Alpine 1 meter. Beide op de werf. De foto's Laatst gewijzigd door Arjan.1975; 7 september 2011 om 18:52 |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo wat de meeste niet snappen is dat een afzink baar ponton eigen lijk een duikboot voor 90% is alles moet waterdicht verpakt zitten anders is het vragen om ellende het stabiliseren kan je laten gebeuren door dezelfde regelaars die onze duikboten horizontaal houden gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 18 november 2005 Locatie: Den Haag Leeftijd: 39
|
is het niet iets om als ballast tank infuus zakken te gebruiken? zag ik in ander forum ook als brandstoftank gebruikt worden in jets. blijf het een HEEEL ambitieus project vinden. @roel: ik weet niet of je berekening helemaal klopt, wordt de romp 15 cm hoog (dus het natte dek) of tot aan de torens. dan heb je heel wat minder volume om af te zinken. @raf: wat betreft niveau regeling denk ik dat ook, al zul je met een duikboot links rechts iets minder last hebben vanwege de smallere vorm. bij dit schip zul je over 2 kanten moeten stabiliseren. |
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
Als ik goed begrijp wat "diegang" is, ligt ze met de romp 15cm in het water... En om met infuuszakken te ballasten is op zich een goed plan om te voorkomen dat ze kapzeist, maar hoe ga je die vullen en legen? Handmatig? Met pompen? Kortom: nog aardig wat hindernissen te nemen...
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." Laatst gewijzigd door Roel van Essen; 7 september 2011 om 23:42 | |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
hallo als je de balans regelaars schuin zet dan sturen ze over twee kanten wordt in duikboten ook gedaan de dolfijntjes van norbert bruggen hebben deze er zo in zitten inplaats van dan de duikroeren te sturen worden de pompen aan gestuurt en zo zou de ponton recht moeten blijven handig als er een last die op de ponton staat mee vervoerd gaat worden gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
leeg 15 cm diepgang! Wat is dan de hoogte van de zij tot het lading dek? Dat trek je af van de 16 cm afzinkhoogte,dan heb je de hoogte van de torens (in afgezonken toestand, onder de waterlijn. Wat is daarna nog het volume van de torens?
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 18 november 2005 Locatie: Den Haag Leeftijd: 39
|
@raf: maar je hebt zeker 2 regelaars nodig toch? @baggeraar: nou je het zegt... ja... ik snap em nu ook die 15 cm kun je dus realiseren met normale ballast... rest gewicht (torens + vrijboord) moet je dan met waterzakken doen. |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
hallo hier een foto van zo een regelaar en ja je hebt er 2 van nodig ![]() het hangt van je op bouw af als je met twee pompen werkt kom je in de problemen werk je met 4 pompen kan je beter balasten 4 pompen om vol te pompen en 2 slange pompen om te trimmen deze slange pompen laten geen water door en moeten tussen de balast tanks worden gezet gaat je boot nu aan de BB kant dieper liggen dan pompt de slange pomp water naar SB uit de balast tanks tot je boot terug recht ligt anders om draait ze dus naar de andere kant de andere voed de voorste en de achterste tank om de boot in de lengte horizontaal te houden gr raf
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |