![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2011 Leeftijd: 16
|
hallo heren, ja ik ben een meisje en ik kom uit millingen aan de rijn.ik doe havo vwo 3e jaar.ik kom uit millingen aan de rijn en ben aan gestoken door mijn vriend(van het binnenvaart schip mary celeste)ik zat laatst op youtube en vondt dit mooi schip om ook na te bouwen ik wil hem schaal 1:100 bouwen dus hij wordt dan 275cm lang 70 breed 15cm diegang en kan 16cm afzinken en 32,20 cm aan op bouw |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 13 juli 2005 Locatie: voorhout Leeftijd: 23
|
Wellicht hetzelfde model in 1:200? Dan is het scheepje een stuk handzamer. Zoals willem al aangaf is dit schip geen beginnersproject. Voornamelijk vanwege het formaat en complex ballastsysteem wanneer dit werkend moet worden. In ieder geval welkom. Gr robin
__________________ the difference between men and boys is the price of their toys |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 9 februari 2010 Locatie: Arkel Leeftijd: 16
|
hoi, welkom op het forum. als je een schip wil maken zou ik als ik even hier kijken NVM - Tekeningen en er een bootje uitkiezen die je leuk vind en makkelijk om te maken is. suc6 groet Coen
__________________ Op de werf: jumbo javelin (langzaam maar zeker! Planning: Vloot in 1:100, waarvan de jumbo javelin, en multicat yogi in aanbouw zijn. |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
haha, mijn vriend maakt ook model schepen(binnenvaartschip mary celeste.) en mijn broer zit ook in de scheepsbouw,en mijn opa maakt ook model schepen. dus dat wordt niet zo'n probleem. en ik heb bewust voor die schaal gekozen wegens onderdelen. anders hou je weinig ruimte over voor de electronica.
|
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
| Je kan hem natuurlijk nog wat groter maken, dan kan je er een aggregaat inzetten. Hoef je geen accu's te laden, nooit laadkabeltjes kwijt, geen 220 in de buurt nodig, ideaal.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
en aangezien je dan ook nog eens 110 kilo zou moeten kunnen tillen, is er genoeg tuimte om er op te zetten, eindeloos ver varen. en ook handig op een vaardag als er bootje óf verzuipen of stil liggen | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
De reddende engel, maar veel plezier met de bouw en hier op het forum.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juni 2008 Locatie: Lemmer Leeftijd: 18
|
Ook welkom hier namens mij! mooie maat trouwens, kun je gelijk mee op vakantie! maaruh hier maken ze scheepjes die 4 keer kleiner zijn en prima elektronica kwijt kunnen. Plus dat als je mee wilt varen bij een vaar groep, je wel een beetje uit de toon valt.. maar goed je bent lastig over te halen hoor ik wel! We zullen zien Veel succes Gr, Jeroen
__________________ Druk bezig met de Smit Hunter, en Alina De Springer + bakje op laag pitje Mvg Jeroen |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 1 december 2007 Leeftijd: 29
|
Hallo Lisanne, ook vanuit hier welkom op het forum. Is een mooi project om te gaan maken,neem tenminste aan dat het om het nieuwste schip gaat. ben iig zeer benieuwd hoe je het allemaal gaat aanpakken, weet je kan hier op het forum altijd vragen stellen, er is hier op het forum zoveel kennis aanwezig! Heb je al tekeningen? en een bouwruimte? ik wens je iig heel veel suc6 en zal dit project met plezier volgen! voor degene wie niet weet welk schip het om gaat groeten Koos
__________________ Op de werf: Svitzer London 1:50 |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
haha ruimte zat. onze schuur zit aan het huis en is geloof ik 100m2. mijn vader is electrieciën dus dat deel komt goed. zijn diepgang is 15,5 cmgenoeg ruimte voor de motoren en accu's. ik moet ook ruimte hebben voor de water tanks, de pilaren op het dek moet ik nog verzinnen of ik daar nog een extra pompje op zet aangezien je de ballast torens op steunen naast het schip kunt plaatsen voor de volle laad plaats. en hoe ik de kraantjes op de ballest torens ga maken en op de brug(zijn identiek.)en hoe ik zijn boeg schroeg er in ga zetten wegens weinig ruimt en zijn voorste mods, die kunnen uit de romp omlaag schuiven(en nee ik wil ze niet standaard er onder!!!!) greets |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juli 2007
|
Hallo allemaal; Prachtig projekt, wij zijn bezig met de Mighty Servant 3..., voor meer info zie Vaargroep VicWijs Vergis je niet hoe groot het wordt, wij hebben de MS 3 op 1:50, is al 3,65 lang en dan de breedte nog...al met al zeer groot, daarom doen we dit als groep zijnde. MMMMMMMMAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRR, wij wensen je dan ook veel bouw plezier, ..wij volgen de bouw.. Grt;B.K |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Probeer eerst eens wat kortere zinnen te maken. Hoofdletters en komma's zal ik het nog niet eens over hebben. Dan hoeven we het niet eerst 3 keer hardop te lezen, voor er begrepen wordt wat je bedoelt. Is overigens wel een uitdagend geval als het werkend moet worden.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |