![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 4 september 2011 Locatie: brussel
|
Hallo iedereen, Ik ben nieuw hier en ook een beginneling in de rc modelbouw. Ik ben al enkele weken bezig met de bouw van de dusseldorf. Ik heb de twee orginele motoren geplaatst. Hoe moet ik deze nu best aansluiten ? Ik heb twee regelaars (8367). Moet ik deze allebei gebruiken of heb ik mij een overbodige regelaar laten aansmeren ? Ik bezit een fc16 boat &truck zender. Moet ik voor de motoren twee kanalen gebruiken of kan dit op één kanaal ? Wat is eigenlijk de beste oplossing om dit optimaal te laten werken ? En wat met het rode draadje naar de ontvanger, verwijderen of niet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Dankuwel. |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
![]() mvg Frederik Oja en het merk Want duidelijkheid laat ook hier weer wat te wensen over vind ik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juni 2008 Locatie: Roden Leeftijd: 46
|
Regelaars voor schepen en speedboten ![]() Robbe 8367 regelaar Deze regelaar heeft de volgende functies: vooruit-stop-dynamische rem-achteruit Geschikt voor motoren van 13-36 windingen, spanning 5-10 NC cellen ,of 6-12v loodaccu Verwerkt 20Amp continue en 25Amp kort maar ja in belgenland is het anders? of gebruik den zoekfunctie |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 4 september 2011 Locatie: brussel
|
Sorry als ik onduidelijk ben Zoals gezegd twee motoren navy compact bestelnr 4105 van Robbe en twee regelaars ook van robbe bestelnr 8367 Mijn vraag is dus of ik de twee regelaars moet aansluiten op één of twee kanalen. En ook of ik uberhaupt twee regelaars nodig heb. In het geval er twee regelaars gebruikt worden is het dan misschien noodzakelijk om de navy twin stick in te bouwen (fc 16c zender)? En dan nog één vraagje over het rode draadje van de stekker komende vande regelaar naar de ontvanger. In de handleiding staat dat deze moet weggeomen worden in bepaalde gevallen maar zoals gezegd ben ik een leek in rc modelbouw en weet ik niet precies wat te doen. Ik wil nl alles niet onmiddellijk stuk maken. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 december 2007 Locatie: Hasselt ( B )
|
Beste VDD, de Rokraft 120 is een uitstekende snelheidsregelaar.In de verpakking zit een zeer goede handleiding hoe je alles moet aansluiten. Als je de richtlijnen in de handleiding zorgvuldig opvolgt kan er niet veel verkeerd gaan. Het is interessant om de twee regelaars te gebruiken als je de motoren afzonderlijk wil aansturen, dan gebruik je twee kanalen. In het andere geval dat je beide motoren op een stick wil bedienen, dan kan je de snelheidsregelaars aansturen via een V-kabel. Als je de BEC-functie wil gebruiken, dus geen aparte ontvanger-accu dan moet je maar bij een van de regelaars het draadje losmaken, anders krijg je storingen. Als je een apparte ontvanger-accu wil gebruiken, moet je beide rode draadjes losmaken. In het Brusselse is er een goede club voor scheepsmodelbouwers. Even zoeken op Google! Die kunnen je zeker met raad en daad bijstaan. Groetjes, Jos
__________________ RC-Haven; PT-15,Schutze,Sagitta Bergen,Nautic,Motorjacht Orion,Diva,Estelle,Windstar Statisch; Mercator,Golden Star,President Laatst gewijzigd door Kreeft; 4 september 2011 om 20:31 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 december 2007 Locatie: Hasselt ( B )
|
Beste VDD, De Twin-stick is heel interessant als je de motoren afzonderlijk wil bedienen. In het geval dat je beide motoren op een stick wil bedienen, dan heeft het weinig zin deze relatief dure uitbreiding te gebruiken. Groetjes, Jos
__________________ RC-Haven; PT-15,Schutze,Sagitta Bergen,Nautic,Motorjacht Orion,Diva,Estelle,Windstar Statisch; Mercator,Golden Star,President |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 9 januari 2008 Locatie: noordwolde(Frl) Leeftijd: 42
|
Als je in het bezit bent van een Fc-16 zou ik persoonlijk je twee regelaars op twee kanalen aansluiten en gebruik maken van de Y- mix functie die in deze zender zit. Je kunt dan gewoon met 1 knuppel op-neer gas geven met beide regelaars, bij knuppel links-rechts gaan je motoren tegen elkaar indraaien waardoor je eigenlijk geen boegschroef nodig bent om kort te draaien.... het blijft nog wel zo dat als je de bec van je regelaar gaat gebruiken je van 1 van deze de rode draad moet onderbreken ( pinnetje uit de stekker halen ) suc-6 mvg Robert
__________________ fairmount BB Vaargoep De Golf - Oosterwolde (frl) |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |