![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2003 Locatie: Hillegom Leeftijd: 37
|
Voor diegenen die en teveel geld en een ambitie hebben in het verwezenlijken van echte hydraulica in je varende model (denk aan kranen e.d.) Kijk dit maar eens! W-Präzisionstechnik - Mikrohydraulik Mooi maar duuuuur
__________________ Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt maar je wordt oud omdat je stopt met spelen!! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Toen ik dit zag dacht ik meer aan een Hydraulisch bestuurd roer.. das pas schaalbouwen!
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Zeg nooit nooit Kuperus. Het is wel al een lang gekoesterd idee van me om het ooit een keer in een model te verwerken. Kopen is dan sowieso veel te duur zodat eigenbouw overblijft. Een probleem tot nu toe. Mijn hydraulicakennis is momenteel 0 komma niks. Genoeg te bestuderen dus.
__________________ Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt maar je wordt oud omdat je stopt met spelen!! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
| ventielen maken op die schaal lijkt me extreem lastig met passingen, schakelen zelf is natuurlijk niet anders dan relais sturingen of pneumatiek.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Gelukkig hoeven die ventielen dan weer niet zo klein te zijn bij de inbouw in een schip. De cilinders wel natuurlijk.
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Sorry , ik bedoel natuurlijk de schaal dat je het nog kwijt kan onderdeks. Dan lijkt me 1/2 " wel heel erg veel te groot. Die pomp en die ventielen zijn inderdaad behoorlijk aan de prijs.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 18 november 2005 Locatie: Den Haag Leeftijd: 39
|
ik denk inderdaad dat de kleppen en schakelingen niet superklein hoeven te zijn, maar de slangen en de cylinders wel. en als het over een draaibare kraan gaat bijvoorbeeld, hoe krijg je dan je hydro druk naar de kraan |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
met sleepcontacten?????? of met 2 slangen door het hart, maar dan moet je of de ventielen toch op de kraan maken of een megabos slangen doorvoeren.
| | |
| | #10 (permalink) |
|
met sleepcontacten gaat niet lukken, dan zit je nog met alles op de kraan... zat er juist aan te denken hoe je een mooie slanke kraan kan maken op hydro zonder bulky hardware. ik denk dat het alleen mogelijk is als je de uitslag van de kraan beperkt tot max 180 graden ofzo. |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
In dit soort haspel zit zo'n "sleepcontact" lijkt me een hele uitdaging om daaar een 4 of 6 voudige van te maken en dat meteen als taats te gebruiken.
| | |
| | #12 (permalink) |
|
met meer dan 1 slang er aan gaan de slangen om elkaar draaien, gaat niet lukken denk ik. al zou dit misschien wel een oplossing zijn om druk in de kraan te krijgen, moet je alleen kleppen etc toch nog heel klein maken zodat dit in de kraan past... is niet even "simpel" uit te voeren... btw is dit een hydro haspel of een luchtdruk haspel??? |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Er bestaan van die swivels voor hoge drukreinigers, dan heb je het over een bar of 200. Dit lijkt me een smeeroliehaspel. Voor brandslang en voor lucht zijn ze er ook.
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Kijk! Daar wordt ik nu warm van. Heel erg netjes Jean Paul! Alles zelf gemaakt?
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |