![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #76 (permalink) |
| Lid sinds: 9 januari 2008 Locatie: noordwolde(Frl) Leeftijd: 42
|
als je meer dan 80% langzaam vaart wordt een BL warm met je auto zit je met tandwielen die de zaak een beetje vertragen en dan zal inderdaad je motor minder warm worden daar dan het toerental % gewijs hoger zal liggen dan bij een direct drive zoals in onze boten raf, dan vergeet je 1 belangrijk punt, DE KRACHT.... een standaard 540 doet 200 gram/cm een BL Roxxy ( tenminste die ik gebruik ) 1200 gram/cm. Zal dus ook als direct drive veel minder hoeven te doen om de as rond te draaien. Met een auto zit je met de weerstand die de aangedreven wielen vinden op het wegdek, wat veel kracht kost. Bij een Boot/Schip zal de kracht die nodig is de schroef rond te draaien gelijk zijn. Een brushless langzamer laten draaien dan wat de regelaar kan regelen lijkt me een probleem..... de regelaar bepaalt hoe snel de "stappen" genomen worden. Je hebt qua max toeren gelijk, geef minder volts dan minder top toeren maar een bl geeft aan aantal toeren per volt bij een bepaalde spanning, dat zijn max toeren. Het laagste toerental is met 6 of 12 volt gelijk, heeft een snelle test uitgewezen, bepaald door de regelaar. mvg Robert
__________________ fairmount BB Vaargoep De Golf - Oosterwolde (frl) |
| | |
| | #77 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo robert ja in de min rpm heb je gelijk maar ook hoe de regelaar is ingesteld als je 4 ,8,16 polen kiest maakt een verschil uit meer polen geeft een rustigere loop op de min toeren mijn opzet gaat worden twee kleine BL voor de buiten assen met kleine propen op 4.8 volt de midden motor de reeds eerder voorgestelde op 12 volt alleen met een vooruit regelaar met een speed schroef van 50/1.6 mm er onder deze gaat via een schakel kanaal alleen maar vol vooruit of stop geregeld kunnen worden de kleinere motoren gaan de BP een zodanige snelheid geven dat op 20 à 30% snelheid toch langzame vaart mogelijk is door de kleinere schroeven (30 à 35 drieblad werkschroef) deze kleine prop's gaan moeite moeten doen om de BP door het water te kunnen duwen onder schat de wrijving van een romp die door het water ploegd niet gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #78 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004
|
Huh? Maar dat klepje is toch prachtig te redden? Dat kuipje hoort er niet in. Daar hoort een spantenweb in te zitten. De klep in het echte schip heeft geen drijf vermogen, is zo lek als een mandje... anders wil die niet onder water... Het klepje hier geeft een redelijke induk... http://www.modellbau-seenotrettung.d...elkerumpf.html gezocht op heckklappe + SAR of Bermpohl, Emminghaus, Breusing, Heuss. Iets van die combies levert wel wat op... Hmm hier nog een fraai uitgewerkt huckepack systeem... http://schiffsmodellbau-dithmarschen...werft4_10.html Ter inspiratie! Laatst gewijzigd door H.B.Busking; 22 november 2011 om 21:27 |
| | |
| | #79 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo het is toch het kuipje dat bij de bouwdoos hoort de BP had deze zo als ik ze heb de latere versie die uitgebracht is had een ander soor binnen werk die hebben ook twee gleuven waar het water kan in binnen lopen en weer er terug uit als de topic starter eventueel een foto van zijn klepje kan posten dan zou dit reeds veel opheldering brengen kijk hier zie je het klepje een klein beetje het systeem om de bijboot op te halen ga ik ook anders maken dan bij de bouwdoos al heb ik de set wel liggen het probleem is dat je daarna heel slecht aan je accu's komt door het mechaniek wat juist in het midden van het dek komt te liggen gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." Laatst gewijzigd door raf; 23 november 2011 om 09:44 |
| | |
| | #80 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004
|
Dat klepje is wel min of meer de bouwdoos. Bij mijn TheodorHeuss is het klepje helemaal van schuim notabene. Daar wil ik een afgietsel van maken uit epoxy, opdat ik dat spantenframe een beetje schaal kan maken (veel werk). Bij de Theodor Heuss ARF is dat mooi in detail uitgewerkt. Expres even de linkjes naar het draadjes... RC-Modelle - SRK "Theodor Heuss.html Bij de piepschuimversie Heuss oude stijl... ziet het er zo uit... Graupner Theodor Heuss - Schiffsmodellbau - RCLine Modellbau Forum Maar dat stangenstelsel zit behoorlijk in de weg. Zelf dacht ik aan een spindel systeem met een railsje. Anderen werken met een tandwieltje, dan heeft het bijbootje tandjes op de kiel... De Robbe Berlin werkt met een pulley en een Segelwinde... Om er iets moois voor te verzinnen is echt een uitdaging. Oja... hier een linkje naar de bauanleiting van de TheodorHeuss ARF http://www.rahlf-modellbautechnik.de...upner_2013.pdf Hier in ook nog een plaatje hoe het klepje daar zit... En hier een prachtig overzicht aan plaatjes. De ARF is heeft een hoge standaard van afwerking... http://www.rahlf-modellbautechnik.de/theodor_heuss.html Zuster schip Georg Breusing ligt in de binnenhaven van Emden. Museumschip en daar kan je op. Je camera kan je er dan lustig op loslaten... Laatst gewijzigd door H.B.Busking; 23 november 2011 om 12:16 |
| | |
| | #81 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2007 Locatie: Kockengen Leeftijd: 46
|
Er ligt er sinds kort ook eentje in sinsheim(speyer) op de kant in het museum. edit: De John T essberger http://speyer.technik-museum.de/en/e...hn-t-essberger Laatst gewijzigd door NielsdB; 23 november 2011 om 14:08 |
| | |
| | #83 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Hier ook wat detailfoto's van een werkend dochterbootopname-systeem, bij de Bermpohl: http://www.familie-lippold.de/bermpohl.html Pagina kan wat langzaam laden...
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |