![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 26 oktober 2010 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 38
|
Pentip, Je hebt een PB terug. Succes met de uitleg, het is een beetje veel geworden. Voor vragen kun je me altijd mailen. Ik heb je nog geen complete code gestuurt daar dit je direct zou afschrikken en je eigenlijk stukje voor stukje de basis onder de knie moet krijgen. Het is namelijk een combinatie van programmeren en een stukje electronica. Ik kan je natuurlijk altijd op weg helpen met stukjes code, principes en tips/tricks om te voorkomen dat je dezelfde fouten maakt als ik deed. Oh ja, Met de ArduinoMega in combinatie met de nRF24L01 (wel de juiste gebruiken anders heb je beperkt bereik), kun je eigenlijk een geheel eigen zender maken met lcd's en alle knoppen die je maar wilt. Je kunt zelfs de zender letterlijk laten praten (zoals de dure robbe zenders) en het geheel voorzien van feedback. Danny PS: Je kunt inderdaad ook voorgeprogrammeerde en getimede demo's maken welke aan en uit kunnen worden gezet met 1 druk op de knop (ik gebruik dit als HOME button voor de kranen in combinatie met HAL-sensoren).
__________________ Gebruik de ideeën, verbeter ze en deel ze. |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 17 april 2006 Locatie: Gennep Leeftijd: 42
|
Geweldige info! Echt om weer helemaal enthousiast van te worden (zoals ik je mailde) Status nu is het zoeken naar leverancier(s) voor de starter kit en wat handige modules. Niet alleen voor dit projekt maar ook voor inmiddels al bedachte andere. Voor de meeste basisdingen als lampjes (LED dus, zo gek als je wilt: groepsgewijs, individueel, voorbedachte combinaties (ankerend, varend, haven, slepend etc) interieur (de Pegasus gaat een disco feestje krijgen vrees ik, en onderwaterverlichting) gaat het relatief eenvoudig zijn. accustatus en motortemperaturen, gaat ook wel lukken. Maar hoe ga ik ouderwetse motoren regelen. want als ik dat kan, heb ik inderdaad geen 'normale' zender meer nodig. Genoeg om uit te vinden dus. Blog site is in de maak en gaat live zodra ik een start heb gemaakt. Van de blogs van andere leer ik nu een hoop, misschien hebben anderen wat aan mijn ervaringen.
__________________ -- Triana - Norderney |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 26 oktober 2010 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 38
|
Motoren kunnen met de vaartregelaars altijd op een pwm poort worden aangesloten. Maar als je verder kijkt kun je natuurlijk ook met een H-brug van fets of transistoren, eigen vaartregelaars maken. 1 pwm voor vooruit en 1 pin voor achteruit. Beide kanten kunnen dan in 256 stappen worden geregeld. Gebruik hiervoor niet de servo.write functie maar de analog write functie. News-update. Het wire protocol en de de NRF librarie werken soms slecht samen in 1 sketch. Ik heb hem zelf opgelost met een aparte arduino nano voor de afhandeling van de communicatie en 1 nano voor de afhandeling van de pinnen en berekning van de code. Deze twee zijn gekoppeld door een RX/TX verbinding (en gnd natuurlijk). Danny
__________________ Gebruik de ideeën, verbeter ze en deel ze. Laatst gewijzigd door Silence; 15 januari 2012 om 15:21 |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
Electronica onderdelen verlanglijst/bestellijst wordt samengesteld, beetje extra tijd er voor wegens Chinese jaarwisseling (kennelijk ligt dat land dan stil).
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Citaat:
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 5 mei 2009 Locatie: Tijdelijk in Woubrugge Leeftijd: 31
|
heren... even een toevoeging: Cheeta (Wetronic) heeft ook modules die werken op 2.4GHz geloof ik, verder word er in de vrachtwagen wereld een multi switch gebruikt die zeker weten op 2.4GHz werkt. Hij weet hier ook meer vanaf, want hij heeft dit "project" over genomen van onze wijlen voorzitter Misschien dat jullie je krachten kunnen bundelen en iets heel functioneels kunnen produceren |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Ben me suf aan het surfen (heu...) en leer enorm van wat er al gedaan is, wordt en gepland is. Wat een wereld aan modules met allerlei varianten, clonen, upgrades en zo voorts. Ik zal me wel in het kamp 'prikken en programmeren' scharen want om alles vanaf nul op te gaan bouwen met componenten is niet mijn ding. Ook geen tijd, er is al een ander project dat staat te trappelen om voor te gaan. Maar alle leren is goed voor alle projecten dus uiteindelijk komt het goed. dat andere project moet eigenlijk een reikwijdte hebben van een kilometer of 5-8..... wordt nog serieus dit...
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Even een update: eerste batch spulletjes is binnen. Er komt even een project tussendoor maar in de basis net zo leerzaam en dus nuttig voor de boten. http://rentuino.rentier.nl Linkje naar m'n blog. De Pegasus is inmiddels gestript van electronica. Zaten Speed 700's in met mechanische regelaars. Die gaan dus via een motor 'driver' geregeld worden. Levert me weer 2 servos op Programmeren wordt een klus. Veel heb ik al gevonden van de modules maar dat moet dan nog allemaal samen ook in 1 programma.... Zoals Silence al opmerkte: zelf door de basis stappen om het te snappen.....
__________________ -- Triana - Norderney Laatst gewijzigd door pentip; 14 februari 2012 om 08:46 Reden: url aangepast |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2012 Locatie: urk Leeftijd: 26
|
ik geloof dat wat jullie zeggen allemaal uit de lucht komt want als je een andere bestuuring wil dan 40 mhz of 2.4 ghz wat net zo eenvoudig is voor de doe het zelf als het nou is wil ik daar graag geld in inversteren |
| | |
| | #26 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Citaat:
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
| Dan hoort het 35 te zijn GEEN 40 !!
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #30 (permalink) |
|
Heb spullen, heb wat gexperimenteerd met leds en servos. Tijd voor de volgende stapjes op programmeer gebied. Eerst maar eens wat potmeters aan motoren knopen, en dan dat draadloos maken.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |