![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 17 mei 2011 Locatie: maassluis
|
beste mensen, ik zit met een klein probleempje.Ik heb een leuk projectje in handen maar ik loop nu al vast.Ik wil namelijk mijn straalbuizen/roer/schroefassen bevestigen maar ik heb geen flauw idee hoe is dit ga doen op mijn romp nouja geen flauw idee ik had wel een idee maar dat pakt niet zo uit zoals ik het wil daarom heb ik zoek tocht opgezet.Jammer genoeg ben ik er niet in geslaagd om te vinden wat ik zocht.Daarom zijn jullie me laatste red middel.Heeft iemand van jullie een idee hoe ik het beste mijn schroefassen/straalbuisjes/roeren kan bevestigen en het liefst zo stevig mogelijk aan gezien de omvang en grote van de schroef en straalbuizen. gev: straalbuis buiten :100mm straalbuis binnen : 80mm materiaal as+straalbuis : messing materiaal romp : polyester hoor snel van u mvg marco
__________________ "Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat." |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
Als je nu eens eerst. Een foto onderkant schip er op zet. En dan van het gedeelte waar je alles wil hebben. Dus hoofdzakelijk de achterkant dan. Met of zonder achtersteven zeg maar etc etc. Roeren aan de straalbuizen (draaipunt) mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
hier de foto's van de straalbuis, ![]() ![]() ![]() nou de roeren moeten bevestigt worden aan de onder kant en iedere straalbuis heeft 1 roer. mvg marco
__________________ "Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat." |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2009 Locatie: gouda Leeftijd: 31
|
ik heb het min-of meer hetzelfde als adam gedaan, aan de messing straalbuizen kan je makkelijk iets vastsolderen, dit is ook meteen een vrij sterke verbinding. die delen die je aan de straalbuis soldeert kan je weer makkelijk in de romp vastlijmen. hier zie je hoe ik het opgelost heb. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| [QUOTE=Tinus-online;2422590]ik heb het min-of meer hetzelfde als adam gedaan, aan de messing straalbuizen kan je makkelijk iets vastsolderen, Kan tegenwoordig ook aan alluminium mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
bedankt voor al jullie ideeën.Ik denk dat ik gewoon het zelfde als Adam ga doen.Dat lijkt mij namelijk een van de stevigste manieren.en dan nog een vraag hoe krijg ik de straalbuizen het beste in lijn met de schroefas. mvg marco
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Maak van afvalmateriaal (dik ABS, hout, plexiglas, karton als het moet) twee cirkels ter grootte van je schroeven. Exact in het midden een gat erin waar je schroefas in moet. Die schijven zet je op je schroefassen en dan ga je passen en meten. Als alles naar wens zit: tunnels vastzetten.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
Lijkt mij toch wat zuiverden Twee stukken maken Die precies in de buis passen Dan de schroefassen er door heen De buizen vast zetten en dan de askokers mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Iets maken zodat de straalbuis gecentreerd blijft t.o.v de propelloras. Dan plaats je het onderdeel waar het uitkomt, en dan rest het opvulblokje maken die de buis vastmaakt op de romp. Over de aanpak denk ik de pennen van Adam zijn ontwerp waren recht uitgelijnt op de straalbuis, niet op de romp. Boren op coordinaat (in de romp) kan alleen zonder geleiding als je loodrecht het materiaal in gaat. Je zal het blokje kunnen gebruiken als boormal om die reden. Modelbouw is mallen maken, maar dat is niks nieuws. Ik zou een gatzaag nemen voor de centreerklus, ze verkopen die bijv. bij Ecotools. ik wens je succes met de bouw en als er vragen zijn dan horen we het wel.
__________________ Liebherr hijskraan 1/8 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |