![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2007 Locatie: Riethoven Leeftijd: 44
|
Hallo beste forum leden, heb hier al een paar keer rond gekeken en tips en ideeen op te doen over de bouw van de Happy Hunter. Ik heb toch maar besloten om mezelf ook aan te melden om jullie de bouw van mijn Happy Hunter te laten volgen. Het is voor mij de eerste keer dat ik een radiografische exemplaar ge bouwen, heb tot nu toe alleen statische houtbouw schepen gebouwd. Ik heb van de week een bouwtekening besteld van de Happy Hunter schaal 1:50 en krijg hem binnenkort thuis, zit nu al vol spanning te wachten om met de bouw te kunnen beginnen. Met vriendelijke groeten Edwin
__________________ Een goede buur is beter dan een verre vriend |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 7 januari 2006 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 42
|
Edwin, Hartelijk welkom hier op het forum, en je zit goed want er zijn zeker een aantal Hunter bouwers die je van info zouden kunnen voorzien. Ik zelf bouw geen Happy Hunter maar heb gekozen voor de Smit Hunter de uitvoering ,die ik maak verschilt niet zo heelveel met de Happy Hunter de kleurstelling en wat extra onderdelen daargelaten. Je gaat volgens tekening bouwen begrijp ik ben je van plan om zoveel mogelijk zelf te bouwen ? In iedergeval veel bouw plezier toegewenst en zal uiteraart je draadje blijven volgen Gr Martin
__________________ Modelbouw macht Spaß |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 17 september 2006 Locatie: zevenaar Leeftijd: 41
|
hallo edwin, welkom op het forum. Ik las dat je de tekeningen besteld hebt, als dit de tekeningen zijn van de heer T. Neijenhuis uit zevenaar (via marktplaats ) heb je in iedergeval een goed setje tekeningen. mocht je vragen hebben gewoon stellen er zijn zat mensen die iets weten van de hunter in welke vorm dan ook peter
__________________ smit hunter. A friend of IOS - Intern. OSV Society |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Hoi Martien en Peter Bedankt voor jullie reactie, en ja Martien ik wil alles zelf vanaf de tekening gaan bouwen ben ook al bezig geweest met het zoeken naar een draaibankje heb op de site van Herman Buitelaar gekeken maar heb nog niet echt een keus kunnen maken. Ik heb de laatste dagen ook jou bouwverslagen gevolgt en ik hoop dat ik nog een hoop van je kan leren, en je site is echt TOP. Ja klopt Peter ik heb ze bij een man uit Zevenaar besteld maar volgens mij heet hij T. Neijenhuis bij mij weten hij is nu op vakantie maar komt eind volgende week terug dus ik moet nog even wachten op de tekeningen. Maar ik hoop dat ik hier op dit forum terecht kan met de problemen voor ik eventueel tegen aan loop tedens de bouw van de Happy Hunter. En ik hou jullie natuurlijk op de hoogte van mijn bouw werkzaamheden. Met vriendelijke groeten Edwin
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 17 september 2006 Locatie: zevenaar Leeftijd: 41
|
edwin. Ik had de naam verkeerd geschreven ( al veranderd) bedoelde wel de goede persoon ( woont bij mij bijna om de hoek) en voor tips staan we altijd klaar. peter
__________________ smit hunter. A friend of IOS - Intern. OSV Society |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 7 januari 2006 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 42
|
Edwin, Het is wat Peter al heeft gezegd een goede tekeningen set om de Hunter te gaan bouwen, ik zelf ga binnen kort ook weer een set bij hem bestellen want in de loop van de jaren is mijn huidige pakket een beetje aan slijtage onderhevig Wat betreft het bouw verslag is het misschien af en toe wat lang dradig en het vervuilt een beetje door allerlei opmerkingen die op een gegeven moment van het onderwerp af wijken. Maar ik hoop zo voor andere hunter bouwers een beetje als inspiratie bron te dienen zodat andere ideeen kunnen op doen van hoe het ook zou kunnen en natuurlijk om zelf ook info te vergaren Gr Martin
__________________ Modelbouw macht Spaß |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Na nu 2 jaar de tekeningen van de hunter in bezit te hebben en me toen aan te hebben gemeld op dit forum wordt het toch eens tijd om met de bouw te beginnen. Heb gisteren het spantenplan uitgewerkt, nu nog overnemen op het triplex en dan kan de eerste stap gezet worden (zagen en nog eens zagen). heeft iemand tips waarmee ik rekening moet houden als ik de spanten op de kiel ga lijmen? MVG Edwin
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 mei 2010 Locatie: Julianadorp Leeftijd: 61
|
Volgens mij bouwt Edwin 1:1. Tja , dan duurt het zagen wel even, haha.
__________________ In aanbouw Zwarte Zee/Happy Hunter. In voorbereiding SMIT LLOYD 14/ Gereed Bounty/ Smit Nederland |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |