![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 6 november 2006 Locatie: Krommenie Leeftijd: 43
|
Lang geleden een keer de banckert gebouwd, staat nu beneden de rivieren te pronken...Maar de Smit Nederland is net een slagje groter en sterker. Twijfel nog om zelf een kit te kopen of een al gebouwde boot overnemen. Daarna nieuwe besturing erin (heb ik al liggen) en dan met twee regelaars de motoren onafhankelijk bedienen tijdens manoeuvreren. Wil je echt slepen moet je denk ik wel aanpassingen maken, anders trek je het hele dek eraf.
__________________ Mini titan 325, T-rex 250, Raptor 50 V2, TF mustang 1:5, mustang TF 1:7, Somethin extra, Twinstar II, 3D yak, merlin, disney, xerces, nexus, elipsia FT |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Citaat:
Als je bouwen leuk vindt, zou ik je een kit aanraden. Wil je liever een basis om van te werken (net als ik tegenwoordig) dan kan een gebouwde handiger zijn. Om die naar je zin te krijgen zul je ook best wat uurtjes kwijt zijn, of de vorige eigenaar moet de boot echt perfect hebben gemaakt. Maar meestal worden perfecte boten niet verkocht... Ik heb zelf geen sleper die echt dingen hoeft te trekken, maar ik kan me voorstellen dat je dan de lier verankert aan een stevige spant, net als zeilboten doen met kiel en mastkoker. Dan kan de lier wel wat kracht hebben.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 6 december 2010 Locatie: ijsselmuiden Leeftijd: 23
|
ik heb bij mijn smit nederland net achter de lier een gat geboord daar een as van 5mm door en een moer onderin de boot gelijmd en nu kan ik aan de beting mijn boot optillen en slepen gaat prima
__________________ lid van vaargroep flevoland in dok zwarte zee p-58 en fairmount alpine |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |