![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2002 Locatie: Hengelo Leeftijd: 31
|
Ik heb het model van de Zwarte Zee van Billing Boats. Ik heb hem nog helemaal van hout dus ook de romp nog. Tegenwoordig is dat ABS romp. Nu is mijn vraag heeft iemand nog de tekeningen en (kleuren)afbeeldingen van het schip. Ik ben hem aan het restaureren maar heb geen tekeningen van het schip. Verder zoek ik nog extra beslagdelen van het schip schaal is 1/90. Weet iemand het exacte kleuren van het schip? Met vriendelijke groet, Vincent Oortgiesen |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Guest
|
Beste meneer Oortgiesen, Ik ben eens aan het zoeken geslagen op internet of ik misschien iets kon vinden. Het antwoord is ja en nee. Ik heb gezien dat de NVM tekeningen heeft van de zwarte zee, maar heb verder geen foto's kunnen ontdekken. Wel een aquarel, maar daar heb je niet zo veel aan. Je zou smit zelf eens kunnen vragen om foto's, meestal werken dat soort bedrijven wel mee. Succes Kor van essen |
|
| | #3 (permalink) |
|
Ik heb bij www.smit.com gekeken, maar daar heb ik de Zwarte Zee nog niet gevonden. Ik stuur vandaag nog een mailtje naar Smit. Groeten Vincent |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
Wat je zou kunnen doen, is de importereur van Billing Boats kunnen bellen. Ik weet niet meer hoe hij heet, maar hij zit in Vlaardingen. Daar kan je mss een nieuwe tekening met kleurstelling krijgen. Wat je ook kan doen is naar www.zeeslepers.nl gaan. Want hier staat ook veel informatie. Groeten, Jan |
|
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 30 september 2002 Locatie: Den Hoorn (Gem.Midden Delfland)
|
Er is een boek "De vier Zwarte Zeeën" van C.de Haas en D.Pilkes. ISBN 90-6013-999-2 Uitgever "De Alk" uit Alkmaar. Hier staat een hoop informatie in met (helaas alleen zwart/wit) foto's van alle vier Zwarte Zeeën. Foto op http://www.billingboats.com/gb/zwarte.html Andros |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 30 september 2002 Locatie: Den Hoorn (Gem.Midden Delfland)
|
Importeur van Billing Boats is: Overbeek B.V. Fultonstraat 11-15 3133 KH Vlaardingen Phone: 104 351 836 Fax: 104 600 198 E-mail: overbeekmodelbouw@planet.nl Andros |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 50
|
Hallo, Ik heb hier de tekeningen van de Zwarte Zee IV uit de doos van Billing Boats. In A4 formaat. Als je wilt kan ik ze kopieren en ze naar je opsturen. Volgens mij staan hier ook de kleuren op vermeld, maar dat weet ik niet zeker. Als je naar mijn site gaat vindt je ook veel detailfoto's van de zwarte zee. Ga naar Overzicht zeeslepers/Smit Internationale en ga in het overzicht naar de Zwarte Zee IV. Onder de vier foto's staat een link naar een fotopagina, daar moet je zijn voor de detailfoto's Succes met de bouw. Ronald zeeslepers@mail.com http://www.zeeslepers.nl |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Bedankt voor jullie informatie. Ik ben nu bezig met het opknappen van het schip. Alleen het lijkt wel dat de Zwarte zee van Billing boats een andere versie is dan nu. De mijne is +-20 jaar oud. En daar zijn de onderdelen toch nog anders dan de Zwarte zee van nu van Billing boats. Groeten Vincent |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Guest
|
hoi Allemaal, mijn naam is niek , en ik ben nu voor het eerst op dit forum. Ik ben ooit in een grijs verleden begonnen met de bouw van de zwarte zee (billing boats), en ben dit nu weer aan oppakken met een een nieuwer model, die met de abs romp. ik was beslag en tekeneningen van de " oude" helaas kwijt.... Vincent ik heb moeten constateren dat mijn oude model ( de houten versie ) schaal 1:100 is en de ABS versie 1:90 ! dus let wel goed op met het bestellen van beslag bij BillingBoats Groetjes, Niek |
|
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 14 april 2003 Locatie: Warnsveld Leeftijd: 25
|
Hoi ik heb nog een oude tekening van een zwarte zee, 1:100. deze tekening is van de oude boot van billing boats, de houte dus. de kleuren staan er ook op. als iemand interesse heeft moet ie het zeggen, zal es kijken wat een kopie kost van zo'n stuk papier van een meter... Groeten Halmar |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 mei 2002 Locatie: Zutphen Leeftijd: 44
|
Ongeveer 5 euro...
__________________ Groet, Rob. FF9Super Assan 2.4GHz, 450 Sport DS410-GY401/S9257/CC35, KingV2 HS65HB, Parkmaster, Formosa, Holiday |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2003 Locatie: Genemuiden
|
Heren van de raad: Mijn naam is Gerwin Brommer (vandaar Solex), kwam onlangs in gesprek met een een man die sinds kort in de VUT zit. Ook hij was aangestoken door rc-varenvirus: Zwarte Zee set gekocht (Toemen, incl zender verf motor etc). Probleem: Niet alle verf kreeg hij. En sommige kleuren werden van een ander merk gestuurd (anders dan in beschrijving staat), of een alternatief kleurnummer. Wie kan helpen met de goede benodigde kleurnummers? (Ik neem aan dat het Humbrol nummers moeten zijn?) Groeten Gerwin
__________________ Haal nooit met je boot je beschermengel in ! |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Gerwin, De kleuren van de Zwarte Zee kun je vinden op de billing boat website. www.billingboat.com Ik weet niet of dat de orginele kleuren zijn. Ik neem aan van wel. Groeten Vincent |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |