![]() |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 januari 2006 Leeftijd: 70
| Citaat:
we bouwen , voor ieder 2 vsp,s, als ze klaar zijn dan bouwen we ieder een boot, waar ze dan in passen. bij elkaar heb je dan een sleepboot,ieder een, en heb je beide een sleepboot met werkende vsp. m vr gr jan | |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 10 januari 2006 Leeftijd: 70
|
hallo ron de SMITHBANK komt op 150 cm, dus dat gaat nog, grote wordt dan een probleem, dit wordt te zwaar. je moet wel goede modelbouw tekeningen hebben om deze vsp,s te bouwen en een ook wat kennis en ervaring, dan gaat het goed. de modeltekening van voiht is eigenlijk niet goed werkend op deze schaal. maar we komen er wel, duurt even dat wel. en varen doen we in schoon water, ha ha. m vr gr jan |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Lid sinds: 7 januari 2006 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 42
| Citaat:
Gr Martin
__________________ Modelbouw macht Spaß | |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Na wat gehannes en gedoe op mijn draaibankje is het toch gelukt om 1 van de 2 torentjes te draaien waar straks de stuurpen middels een kantellager in komt en de twee grote lagers waarin de gehele trommel komt te draaien. Door de grote en de niet te misstane middelpunt vliegende kracht wil de gehele trommel gaan kantelen en door deze op te sluiten tussen twee lagers is dit niet meer mogelijk. ![]() Gr Martin
__________________ Modelbouw macht Spaß |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Frederik, Nee hoor niets mismee zij het niet dat hij eigenlijk te klein is en ik het suport zovermogelijk moet omdraaien om ruimte te winnen zodat ik met een beitel langs mijn werkstuk kan komen ( in dit geval ) En als ik ruimte heb kan ik de boel weer terug bouwen. zodoende Gr Martin
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 29 april 2007 Locatie: Wouw Leeftijd: 27
|
dat ziet er goed uit was ik maar zo handig dan kon ik ook zelf boten bouwen maar zo handig ben ik nie en de tijd heb ik al helemaal niet. Jan & Martin veel succes met de bouw en ik blijf het zeker volgen en ben nie al benieuwd naar hoe ze er uit ziet als het project klaar is. M.v.G Jeroen |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Zo na een 3/4 dag draaien de 2 torentjes voor zover afgemaakt, een passing gedraaid voor de kantellagers en de boven en onderzijde taps gedraaid. ![]() nu moet er nog wat gaten in voor de deksel montage en de aandrijf schijf en niet te vergeten een sleufje voor de rubber afdichting. Voor zover maar weer, voor de rest worden we wat spaarzaam met het inhoudelijke van de trommel. er moet toch wat te raden overblijven niet waar en niet alle geheimen van de smit prijsgeven Gr Martin
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 23 juni 2002 Locatie: Hoogvliet RT Leeftijd: 39
|
Wat voor soort motoren moeten we aan denken met dergelijke grote VSP's. En hoeveel toeren maken deze kunststukjes dan? En welke servo krachten heb je nodig om deze te verstellen? Ik heb al eens ergens e.e.a. gelezen over Jan's Kwintebank en was daar aardig van onder de indruk!
__________________ Wat lijken ze toch klein op het water.... Varend: Smit Duitsland 1:25, Suzanne playmobil kotter. In aanbouw SD Stingray en Thyssen II ... |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Ron, het is Jan z'n Varnebank Wat de motoren betreft zijn het 24 V dc industrie motoren zeg maar, aan al die merk motortjes van graupner, robbe en al wat niet meer zij is leuk maar heb je niet zo veel aan te weinig poolparen en daardoor stroom vreters en redelijk aan de prijs. Kortom in dit soort formaat schepen moet je echte motoren bouwen Als voorbeeld : ![]() Gr Martin
| | |
| | #44 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2007 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 56
|
Hoi Jan en Martin, Je heb inderdaad niet stil gezeten, ik zie op de foto dat je ze alle 4 op de werkbank heb liggen, de J1 en de J2 voor de Smithbank en de M1 en de M2 voor de Kwintebank . Komt dat allemaal van jou hand of doe Martin er ook nog wat aan? Ziet er zo keurig netjes uit hoor!!!! groeten, Brandaris |
| | |
| | #45 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Nog al wat wenselijk is he eum ik geloof als dat Martin levert de veertjes etc etc Mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |