![]() |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
Leuk project, ook leerzaam voor de lezers. Greetz, Bart
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 7 januari 2006 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 42
|
euhmmwa " projectje " is een beetje een understatement dacht ik zo Nou Jan ik ben benieuwd hoe de Voiths gaan worden, 1 ding is zeker dat ze wat degelijker worden dan de plastieke variant van graupner Gr Martin
__________________ Modelbouw macht Spaß |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 februari 2006 Locatie: rotterdam Leeftijd: 21
|
Martin en jouw project dan... ? Jij heb toch de zelfde voith`s nodig ?
__________________ Citaat:
| |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Armando, er zitten toch geen 4 voith's onder de smithbank en nee ze zijn niet gelijk er zit een maatje verschil in. De diameter van de voith's voor de Smithbank zijn iets van 3,2 mtr en de kwintebank maar 2,8 mtr.Gr Martin
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 22 oktober 2007 Locatie: Wormer! Leeftijd: 22
|
Smithbank Bouwjaar 1970 Tractor Type Voith Schneider Gebouwd Voor ; B.v. Nieuwe Rotterdamse Sleepdienst Gebouwd Door ; B.v. Scheepswerven V/h H.h.bodewes Millingen A/d Rijn Lengte O.a. 35,64 M Breedte 11,20 M Diepgang 5,00 M Vermogen 4000 Pk - 2940 Kw Bollard Pull 41 Tons Snelheid 13 Knots Motoren 2 X Stork Werkspoor Diesel 8 Cil. Ffhd 240 2000 Pk Elk Bij 1000 Omw./min Er Zitten Dus Maar 2 Voith´s Onder |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 februari 2006 Locatie: rotterdam Leeftijd: 21
|
Karsten, Waarneer benut jij is je tijd om te lezen ? Je hoort mij toch helemaal niks zeggen dat er onder de Smithbank 4 voith. zitten ? Maar aangezien Martin ook een voith. boot gaat bouwen. Vroeg ik aan hem over zijn project. Beetje irritant...
__________________ Citaat:
| |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Zo de voorbereidingen hebben inmiddels een aanvang genomen. Bij de bouw van de Smithbank wordt ook de bouw van de voith's besproken ( een 4 tal omdat ik ze bouw voor de Kwintenbank en Jan voor de Smithbank. Het verschil in deze is het verschil in diameter. ) Het materiaal voor de trommels is in middels binnen ( aluminium massief staf 150 mm dia. ) Het te bouwen principe wordt eerst op tekening uit gewerkt en zal in de loop van de bouw nog aan aanpassingen onderhevig zijn. ![]() Ik heb even een screen dump gemaakt als idee ( overigens heeft het geen zin om hem hier van na te bouwen ( ik ben net Leonardo Davinci die liet ook belangrijke zaken weg in z'n ontwerpen. Het moet natuurlijk wel een beetje exclusief blijven ![]() Spiegeltje spiegeltje euhmm nee het is maar aluminium of toch een beetje " goud " gezien de huidige prijzen. Maar even zonder gekheid een kleine inpressie van de grote van de Voith's wordt vervolgt Gr Martin
__________________ Modelbouw macht Spaß Laatst gewijzigd door Martin '70; 24 november 2008 om 00:04 |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Dank Roel, maar ik doe dit niet alleen hoor, het is in samen werking met Jan. Uit eindelijk moet er met de zelfbouw Voith ervaring van Jan en een heel klein beetje van mij wel iets moois uit komen denk ik Gr Martin
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |