![]() |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 14 augustus 2003 Locatie: raamsdonksveer Leeftijd: 46
|
Hoi Pergotje Ik heb mij wel eens laten vertellen dat die voiths niet zo goed werkte. Ivm de afstelling. Maar je kunt er wel 2 schottels eronder zetten.
__________________ Groetjes Huub _________________________________ VERVOER OVER WATER DE JUISTE WEG |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 21 april 2005 Locatie: Rozenburg Leeftijd: 34
|
Ik mot geen Schottels, Ik wil VOITH !!! Binnenkort hoop ik in het bezit te zijn van een opknapper van deze boot en juist voor de Voiths wil ik deze boot hebben, dus vervangen door Schottels is geen optie. ik heb het model nog niet in bezit dus weet ook niet hoe de Voiths zijn en of de oude voiths een beetje goed open kunnen zoals Roel al eens beschreven had voor de nieuwe. Laatst gewijzigd door Pergotje; 14 november 2008 om 17:49 |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Je had het toch over het verslag van Roel Of heb ik dat verkeerd Pergotje ![]() mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 29 oktober 2007 Locatie: diepenbeek Leeftijd: 42
|
hey, neem eens contact op met brandaris (piet),die heeft zopas enkele voiths aangekocht en ik denk dat die nog niet ingebouwd zijn zodat hij je eventueel kan voorzien van de maten. voor de afstelling zou ik me zeker niet laten ontmoedigen,valt mee. enkel een zender nodig om de servoweg te kunnen aanpassen. ik kan je enkel deze aandrijving aanbevelen,het is heel fijn hiermee te varen zodra je het onder de knie hebt. groetjes geert |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Voor de afstelling moet je de werking weten en dat is geen probleem. Ik heb 4 jaar met een passagierschip van 110 meter met 2x voith gevaren en nooit een schip gehad dat zo lekker voer. Je moet echt weten wat je doet maar dan kan je ook lezen en schrijven met dat spul. Ik las net op de site van Graupner dat de nieuwe een gat van 84 mm nodig hebben, nu nog weten wat de oude waren. Aangezien ik het model nog niet heb, moet ik daar op wachten. |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Het model ziet er nog redelijk uit en ook de Voiths lijken goed. Ik heb het model nog niet in handen maar wacht de kans af om hem op te halen bij mn maat. ![]() Heeft er iemand wel tips over hoe ik de Voiths moet behandelen? Waarschijnlijk hebben ze jaren stilgestaan en ik weet niet of het verstandig is om er gewoon stroom op te zetten en kijken of ze het doen. Moeten ze nog gesmeerd worden van binnen of wie heeft ervaring met (jaarlijks) onderhoud aan de oude Voiths? |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2006 Locatie: bergen noord-holland Leeftijd: 19
|
hey Pergotje Hij ziet er wel heel mooi uit hoor. Zij staat mij bij ook nog op me verlanglijst. Als je der heb kan je dan meer fotos maken van haar? Maar de voiths ik denk dat het beste is om eerst die er uit te halen. En dan ze een beetje vet geven dat doet soms wonderen. Maar ik ben er niet helemaal zeker van. mvgr bart
__________________ modelbouwen is een hobby geen sport |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Als ik de boot eindelijk heb maak ik zeker meer foto's. Ja de boot ziet er eigenlijk beter uit dan verwacht maar is nog wel een opknapper. De boordlichten hangen los, er zijn railingen afgebroken en de glijbalken voor de ankerketting missen. Verfwerk genoeg. De zend apparatuur is sterk verouderd maar mogelijk vervang ik dat toch wel. Wat me vooral opviel is de Plimsoll-merken (Het is een Duitse Rijn-havenboot uit het Ruhrgebied). |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |