![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 26 november 2008 Locatie: Pernis Leeftijd: 46
|
Hallo Hans, Die schuiven van de ankerkettingen had ik van een foto van de Denemarken, ik nam dus aan dat dit ook zo bij de Frankrijk zou zijn. ![]() Ik zal je even een PB sturen voor de foto's die je wil sturen. Ik wil hem ook in die uitvoering maken met teak houten deuren. Ik wil je trouwens ook nog even complimenteren voor het model van jou. Ik had al een aantal afbeeldingen van jou model gedownload, je komt hem op veel sites nl. tegen. Groetjes, Peter |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 2 oktober 2003 Locatie: Den Haag Leeftijd: 74
|
De Denemarken is in vele opzichten anders, oa. de verschansing is veel lager. Hier een foto van het voordek met het ultime bewijs voor de schuiven van de ankerkettingen. ![]() Alle foto's inmiddels verstuurd. Groetjes Hans.
__________________ een dag zonder hobby is een dag niet geleefd! Een half ons geluk doet meer dan een kilo wijsheid! |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
Hans, Nogmaals bedankt voor alle foto's. Zelf had ik niet zulke detailfoto's. De schuiven bij de ankerkettingen ga ik zeker aanpassen als ik klaar ben met het schuren van de stuurhut. Ben ik al drie avonden mee bezig om het netjes te krijgen. Groeten, Peter |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 10 januari 2006 Leeftijd: 70
|
hallo peter nou ik heb ook niet zoveel met de dikke lippenboot , want ik bouw het liefst wat oudere modellen zoals je misschien wel hebt gezien. maar deze serie ( SM NEDERLAND) was wel een hele mooie. m vr gr jan |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Hallo Jan, Vroeger ging ik regelmatig mee met mijn oom, hij vaarde als kaptein bij Smit. De schepen waar ik mee ging waren de Apollo, Argonaut (een hele mooie) en als laatste met de Frankrijk. Vandaar mijn voorkeur om de Frankrijk te bouwen. Groeten, Peter |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Hallo Jeroen, Je heb gelijk wat betreft de foto. Ik denk dat door de flits het blauw wat lichter lijkt. Het is in het echt wat donkerder. Alleen zijn de kleuren vind ik moeilijk te bepalen aan de hand van foto's. Haast op iedere foto die ik heb van Smit schepen is het blauw of bv groen weer anders door lichtval. Groeten, Peter |
| | |
| | #30 (permalink) |
| Lid sinds: 29 april 2007 Locatie: Wouw Leeftijd: 27
|
jah dat zijn ze zeker het blauw is donkerder als wat er nu op zit en het geel weet k nie zeker maar als je wil kan ik je wel een mailtje sturen met foto's van een paar boten waar ik foto's van maak voor tugspotters. Gr Jeroen |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |