![]() |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 26 november 2008 Locatie: Pernis Leeftijd: 46
|
Hoi Jeroen, Ben de afgelopen week een beetje druk geweest met werken dus heb ik weinig tijd gehad. Probeer van het weekend een beetje spuitwerk te doen. Ik heb de juiste kleur laten mengen dus moet het deze keer lukken. Aan je foto's heb ik zeker wat gehad. Groeten, Peter |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 4 april 2008 Locatie: Ik woon vlak bij Alblasserdam Leeftijd: 47
|
Hallo Peter, Allereerst mijn complimenten op je bouwvaardigheid, ziet er schitterend strak uit uit allemaal. Er is alleen één ding waar ik je graag op wil wijzen, nl. dat het grote open dekluik zoals in het Billing Boats pakket is voorgesneden, je spijt van gaat krijgen tijdens het varen. Dit is niet waterdicht te krijgen. Om je boot echt waterdicht te maken adviseer ik je de bijgaande link van een collega bouwer op dit forum even te lezen. Daar heb ik een tip gegeven doormiddel van het aanpassen van het Billingboats dek. Nu kun je het nog makkelijk aanpassen in deze fase van de bouw. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...nederland.html en http://www.modelbouwforum.nl/forums/...nederland.html mvg Paul |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 29 april 2007 Locatie: Wouw Leeftijd: 27
|
ziet er allemaal netjes uit mocht je nog foto's willen ik ga binnenkort weer even de haven in met me nieuwe camera dus als je bepaalde detail foto's wil hebben kan ik ze maken maar ik kan ook even een vriend van me raad plegen mocht je dat willen. suc6. Groeten Jeroen |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 22 oktober 2008 Leeftijd: 26
|
Peter, Harstikke bedankt voor je Mail! Ziet er allemaal Netjes uit!! Ik heb die tip van Paul ook bekeken, Ik denk dat ik het ook maar zo ga maken maar ik moet er alleen nog wel iets op vinden. Want ik wil niet het andere deel vast verlijmen, want als je wel een x bij je accu's moet dan moet je alles weer los breken. Gr martin |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 26 november 2008 Locatie: Pernis Leeftijd: 46
|
Hallo collega bouwers, Allereerst wil ik jullie bedanken voor de nuttige tips, ik heb hier veel aan. @Paul Het ziet er wel goed uit op die links die je gestuurd heb, ben alleen bang dat ik weer een hoop kapot moet maken. Bij het dekhuis heb ik de onderkant dichtgemaakt omdat ik daar de vloer heb gemaakt voor de bemanningsverblijven. Dus die opstaande rand kan ik dan niet maken. Ik gaat het wel gebruiken voor andere projecten in de toekomst en misschien als blijkt dat er echt veel water in komt dat ik het dan doe. In ieder geval bedankt voor de tip. @Jeroen, Ik heb van Hans al veel detailfoto's van de Frankrijk gehad en kan dus aardig vooruit alleen zou ik nog willen weten hoe de leidingen van de blusmonitoren lopen van achter de stuurhut. @Martin, Waren de afbeeldingen duidelijk van de tekeningen? Het is wel een goed idee van Paul maar zoals je hierboven kan lezen ben ik bang om weer een hoop kapot te maken. Het is toch weer zagen, plamuren, schuren en spuiten en misschien krijg ik er toch spijt van als ik het niet gedaan heb. Groeten, Peter |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 2 oktober 2003 Locatie: Den Haag Leeftijd: 74
|
Niet alles is op de foto's te zien, maar als je gezien hebt hoe het zit, dan is dat een stuk makkelijker. De leidingen van de blus monitoren zal ik trachten te beschrijven. Vanuit het dek gaat de leiding langs de roosters recht omhoog, daar maakt hij een bocht naar het stuurhuis. Midden tussen het stuurhuis en de bocht naar onderen zit een T verbinding met flenzen voor de 4 brandkranen. Bij het stuurhuis maakt de leiding een bocht naar BB en vlak achter deze bocht zit een T verbinding voor de monitor aan SB. De leiding gaat achter die box tussen de schoorstenen langs en maakt dat een bocht naar boven voor de monitor aan BB. De rest is wel uit de foto's te halen en ik neem aan dat het zover duidelijk is, zo niet, laat maar horen. Groetjes Hans.
__________________ een dag zonder hobby is een dag niet geleefd! Een half ons geluk doet meer dan een kilo wijsheid! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |