![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 26 november 2008 Locatie: Pernis Leeftijd: 45
|
Hallo Modelbouwers, Sinds kort heb ik mij geregistreerd op dit forum, waarover ik gelijk mijn complimenten over wil geven omdat je met al je vragen en of problemen wat betreft modelbouw terecht kan. Ik zal me eerst even voorstellen aan jullie. Ik ben Peter en 42 jaar en heb in het verleden al enige schepen gebouwd waaronder de Smit Rotterdam. Aangezien mijn andere hobby, het verbouwen van vrachtwagens schaal 1:50, een beetje begon te vervelen ben ik nu sinds enkele maanden bezig aan de Smit Frankrijk. De keus is hierop gevallen omdat mijn oom hier vroeger kaptein op is geweest. Ik zal proberen om jullie hiervan op de hoogte te houden als het me lukt om foto's bij te voegen. Ik ben daar nog niet echt in thuis. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 2 oktober 2003 Locatie: Den Haag Leeftijd: 73
|
Welkom op dit forum. Dat gaat betekenen dat er een Frankrijk bij komt. Zelf heb ik deze ook en als je nog foto's van de echte kan gebruiken, ik heb er een aantal opgeslagen die ik heb genomen zo rond 1990 aan boord in Maassluis. Groetjes Hans.
__________________ een dag zonder hobby is een dag niet geleefd! Een half ons geluk doet meer dan een kilo wijsheid! |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Hans, Bedankt voor je reactie. Ik kan inderdaad nog wel een paar foto's gebruiken en dan met name het gedeelte naast de rechter schoorsteen. Daar zit die waterleiding met kranen voor de blusmonitoren. Op de foto die ik heb is het niet goed te zien namelijk. Kan je mij misschien laten weten hoe ik foto's moet bijvoegen dan kan ik je laten zien hoe het met de bouw ervoor staat. Alvast bedankt en de groetjes, Peter |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2008 Locatie: Petten Leeftijd: 21
|
Ik heb net je foto's in je album bekeken. En hoe ga je er voor zorgen dat je in de hutten kan kijken? Kun je de stuurhut er weer afhalen? Btw wel heel mooi gemaakt
__________________ Gr, Koen Geniet! Maar drink met mate! |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Hallo Koen, Het zal een beetje gluren door de patrijspoorten worden of door de deuren. Ik heb er wel verlichting in gemaakt zodat je het een beetje beter kan zien. Het is eigenlijk begonnen met de trap naar beneden vanuit de stuurhut en iedere keer ga je dan een stapje verder en voor je het weet heb je de kajuiten gemaakt. Groeten, Peter |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
Dit ziet er echt super mooi uit. Ik haap dat het alleen zichtbaar blijft. Het is te mooi om de opbouw er gewoon overheen te plakken. Zo te zien gebruikt u ook niet de originele schroeven. Ga zo door het ziet er prachtig uit!! Greetz, Bart
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Hallo Bart, Door de stuurhut zal je kunnen blijven kijken alleen bij de kajuit moet je door de patrijspoort of de deuren kijken. De schroeven zijn van Raboesch en waren al afgetopt. Groeten, Peter |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 2 oktober 2003 Locatie: Den Haag Leeftijd: 73
|
Dat ziet er al goed uit, maar ik zie toch een foutje. Die schuiven van de ankerkettingen zitten niet in een hoek, maar lopen in lengterichting van het schip. Dan die kranen, die zijn niet voor de blusmonitoren, maar voor extra brandslangen. Die voor de blusmonitoren zitten boven het brugdek. Daar heb ik foto's van die ik wel in deze rubriek zal plaatsen. Stuur anders even een PB met e/mail adres, dan kan ik alle foto's versturen. De foto's die ik heb zijn van voor de grote verbouwing, dus nog met de teakhouten schuifdeuren. Daarna zijn het stalen klapdeuren geworden en is ook de machinerie vernieuwd en sterker gemaakt. (2X 1200PK, was 2X 900PK.) Even tot zover voorlopig. Groetjes Hans.
__________________ een dag zonder hobby is een dag niet geleefd! Een half ons geluk doet meer dan een kilo wijsheid! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |