![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 15 oktober 2005 Locatie: Oconomowoc, WI USA Leeftijd: 42
|
****** Update ***** Hoi allemaal, Ik heb een correctie moeten door voeren. Het gaat hier namelijk niet om de BKM 100/101 maar od de BKM 102 of 103. Nogmaals alvast hartelijk dank. Gerrald ******Update ****** Hoi allemaal, Het is de laaste tijd druk hier op het forum met Multicats. Ik ben in de gelukkige staat dat ik een set tekeningen heb van een Multicat 2611 van Damen. Dit is een 2 schroeven uitvoering. Dit is de uitvoering van Boskalis. Als mij informatie klopt zijn er 2 van gebouwd. Namelijk de BKM 100 en 101. Rond het jaar 1999. Nu is mijn vraag zijn er hier mensen die mij kunnen helpen aan foto's van deze schepen? Ik zou het fantasies vinden als er mensen zijn die mij daar aan kunnen helpen. Het plan is om een van de 2 te bouwen in de schaal 1:25. Hier wat info van de echte schepen. Lenght o.a. 27.13m Beam o.a. 11.82m Depth mid at sides 3.85m Ik ben op het moment bezig de spanten over tezetten in een Cad programma zodat het hopenlijk wat makelijker is op de spanten aan te passen voor ruimte voor de aandrijving en alle options die ik werkend will gaan maken. Er zal zeker een bouw verslag komen zodra ik ben begonnen met de bouw. Alvast heel hartelijk dank. Gerrald
__________________ Life is too short, so build more! Laatst gewijzigd door gerraldpeters; 20 november 2009 om 14:03 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2006 Locatie: Hardinxveld-Giessendam Leeftijd: 23
|
__________________ http://www.freewebs.com/binnenvaartmodelbouw |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 9 mei 2008 Locatie: sneek
|
Boskalis al benaderd? een wal kapitein of vloot mannager kan je mischien verder helpen, denk dat je hier moeilijk aan foto,s komt, gezien deze schepen vaak in de wat meer verreweglanden opereren. of je moet hier toevallig iemand treffen die erop gevaren heeft.
__________________ Alles krom en buiten de maat bij scheepswerf Dageraad |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Heren allemaal heel hartelijk dank. Ik heb een foutje gemaakt met de title. Het gaat nakemlijk niet om de BKM 100/101, maar om de BKM 102/103. Michieltje, Ik zelf heb 9 jaar bij Boskalis gewerkt. Wat het probleem is dat dit bij materiaal is en daar worden niet veel foto's van genomen. Ik heb mijn voel sprieten wel uitgestoken bij een paar mensen bij Boskalis. Wat ook mijn ervaring is dat hier heel veel mensen foto's hebben van heel veel schepen. Vandaar. Iedereen nog maals alvast heel hartelijk dank. Gerrald
__________________ Life is too short, so build more! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 9 mei 2008 Locatie: sneek
|
he gelukkig! had eigenlijk al gehoopt dat je de 103 wou bouwen, vond ik (persoonlijk natuurlijk) mooier, en meer mijn idee van een multicat. maar wat dat bij materiaal betreft: das waar ja van werkboten e.d. staat ook niks op de site of zo. dus al lastig om aan info/foto,s te komen. ben daar voor mijn project ook al aan het speuren geweest. geen succes.
__________________ Alles krom en buiten de maat bij scheepswerf Dageraad |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 18 augustus 2006 Locatie: Coevorden Leeftijd: 42
|
Deze vond ik nog: DENIS MURPHY : Ship Photos - AIS - Free Membership - The worlds largest archive Links een rijtje met meer foto's van hetzelfde schip. Volgens de pagina gaat het om multicat 104? VrGr, Theo
__________________ Had al hobby's teveel, is nu met modelboten begonnen en het houdt maar niet op |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 26 mei 2005 Leeftijd: 34
|
Hoi Gerald, Hierbij de foto's van de BKM en ook van de Tarka voor de liefhebbers. Beide multicats (102 en 103) zijn momenteel werkzaam op het project Khalifa. Ze liggen naast de Taurus en de Phoenix. De shoalbuster Tarka werkt momenteel voor Medco (DEME) naast zo'n groen onding van ze. Er ligt ook nog een multicat bij (geloof de buckingham of zoiets). Maar is een leuk bouwproject zo. Op die schaal is er wel iets fatsoenlijks van te maken, maar er moet natuurlijk wel veel vermogen in! Stuur ff een PM als je de originelen wilt hebben. Ik heb nog wel meer foto's. De foto's van de BKM 103 zijn genomen tijdens het slepen van de Phoenix. Ik sta hierbij op de bok, waardoor een wat ongewoon perspectief is verkregen. ![]() ![]() ![]()
__________________ Fluctuat nec mergitur |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
[QUOTE=Ikemastah;1470173] Is dat water daarv werkelijk zo mooi schoon Het lijkt wel een zwembad ![]() mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 september 2005 Locatie: utrecht Leeftijd: 55
|
Ik denk dat de vervuiling daar minder is dan op de Noordzee Frederik . En de lucht blauwer . Gr hans
__________________ HORA RUIT (de tijd verstrijkt) Lid van VMBC Het Anker |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
@ Ike, Echt te gek. Dank je wel. Ik heb je een PB'tje gestuurd @ Stoppel Ik heb mijn pa al ingeschakeld maar nog niet te veel sucses. Die word oud dus dat gaat niet zo snel. Nogmaal allemaal heel hartelijk dank! en zodra de bouw begint zullen jullie het hier kunnen volgen. Gerrald
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 26 mei 2005 Leeftijd: 34
|
Gerrald, Graag gedaan hoor. Kleine moeite. Ben benieuwd naar het model. Wel werkende hydrauliek? Water is inderdaad erg schoon op wat troebelheid van het baggeren na. Het stikt er verder van de vissen! Groeten Ike
__________________ Fluctuat nec mergitur |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Ike, Werkende hydrauliek zou wel leuk zijn. Heb er wel een beetje naar gekeken maar weet het nog niet zeker. Plaats genoeg dat is zeker. Maar ik denk dat het prijs kaartje behoorlijk hoog zal zijn. Eerst maar eens met de romp gaan geginnen. Gerrald
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |