![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 26 november 2009 Leeftijd: 17
|
hallo iedereen, ik ben van plan zelf een voerboot te bouwen aangezien de redelijk kwalitatieve boten nogal duur zijn ik ben van plan met een catamaran model te werken die door 2 motoren word aangestuurd ik heb sinds kort ook bij albatros in Mechelen geïnformeerd naar de elektronica zij raadden me dit dus aan: 2x speed 500 12V 2x as afhankelijk van lengte 2x regelaar speed 40R 1 accu 12v 7Ah V mixer ik zou willen weten dat dit materiaal goed is om een voerboot te maken ook zou ik nog graag willen weten wat een goede V-mixer is ik zou ook graag gebruik maken van een V-spy aangezien ik niet echt van plan ben te zwemmen naar een boot met een lege accu welke raden jullie hiervoor aan ook handig om te weten dat ik al een besturing heb liggen redelijk oud maar er mankeert nog niks aan mijn besturing is een Robbe Promars FMSS-T48 8 kanalen hopelijk kunnen jullie me hiermee verder helpen alvast bedankt groetjes, Wouter |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2003 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 50
|
Wouter, Welkom op dit forum. Over voerboten is al veel geschreven, en er zijn ook speciale fora voor. Op dit forum kun je de zoek-functie gebruiken. Je kunt die vinden in de bovenste blauwe balk. De term voerboot zal al wel behoorlijk wat resultaten opleveren denk ik. Die zender die je hebt is prima, MITS deze NIET op de 35 MHz zit. Deze frequentie is uitsluitend bedoeld voor onze vliegende vrienden. Succes, Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
bedankt voor je antwoord, de zender is een 40Mhz maar hangt de v mixer af van de besturing of kan je 1 der welke v mixer gebruiken? ik zal nu direct 'ns zoeken naar de term voerboot maar een goed voerboot forum heb ik echter nog niet gevonden grtz Laatst gewijzigd door wouter2; 27 november 2009 om 17:33 |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Wouter, ik neem aan at je de mixer wilt gebruiken om 2 motoren aan te sturen? In dat geval zou je DIT kunnen proberen. Volgens mij werkt dat ook voor de Promars. Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
en dan kan ik eventueel de andere gebruiken voor m'n voerbakjes grtz Laatst gewijzigd door wouter2; 29 november 2009 om 12:50 | |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Bij normaal sturen denk ik dat een roertje beter stuurt, maar op 2 motoren kun je ook de bocht om. Al voorbeelden gevonden? Wim
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2008 Locatie: aerdenhout Leeftijd: 17
|
hoi, ziet er goed uit. Twee motoren is prima mee varen. maar persoonlijk zou ik voor twee motoren apart bestuurbaar en een roertje. Ik heb zelf schakeling in mijn fc16 dat ik op 1 stick twee motoren kan varen of 1 stick voor 1 motor. Kijk maar topic schakeling terra top dacht ik. Verder lijkt me een grote lamp op de voorkant handig en navigatie verlichting makelijk als je in donker weer vaart kan je makelijk kijken hoe en waar je boot gaat. Tim
__________________ Werf: Smit Lloyd 107 Website:http://tamiyashop.kixtart.ws/Webwink...ginpagina.html |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
en vanachter 4 heldere rode zal direct 'ns in je topic zien grtz | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 8 december 2004 Locatie: bovenkarspel Leeftijd: 41
|
maak er ook een mechanisme op om de lijn uit te kunnen zetten. wat zit er aan de voor kant een Luik??
__________________ let niet op me taal ik ben woord blind. nieuwe msn dus me andere licht er uit. |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 1 juli 2004 Locatie: West-Friesland Leeftijd: 37
| Citaat:
__________________ "Don't tell me how to do my job! Do I go to your job and tell you how to sweep up?" | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 19 januari 2004 Locatie: Bavikhove
|
Hallo: Ik heb dat karpersforum eens bekeken,er staat daar toch erg veel over voederboten op volgens mij? Veel zakens die er staan kunnen gewoon aangepast worden naar eigen behoefte. En vragen dienen natuurlijk om beantwoord te worden,daarvoor bestaat het forum. Grtz... Marc |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |