![]() |
| | #76 (permalink) |
| Lid sinds: 22 januari 2005 Locatie: Den helder "Netherlands"
|
Hier de foto's van het eerste water contact. Romp heden 6 kg en wordt waarschijnlijk 8 kg. Ballast staat nu op 19 kg ![]() ![]() rustige vaart met de hulpmotor![]() de boot is zeer goed te besturen met een orgineel roer. Laatst gewijzigd door jankraak; 23 juni 2010 om 22:26 Reden: wijziging format foto's |
| | |
| | #77 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2009 Leeftijd: 26
|
Hi Jan, Ziet er erg goed uit!, pas als je het in het water ziet liggen besef je pas hoe groot die modellen zijn! ziet er echt bijzonder goed uit hoe je model op de waterlijn ligt. heb van de week gekeken aanboord van Lionheart. en mooi om bij jou ook de tumble home in de romp te zien! Je mast ziet er goed uit, al mis ik nog wel wat zalingen. zo te zien is je been weer uit het gips, zal niet mee vallen om met een romp van 8 Kg te zeulen en dan ook nog 19 kg lood. Blijf je volgen! |
| | |
| | #80 (permalink) | |
| Citaat:
De orginele mast moet ik nog maken. Die maak ik van schuim met daaromheen carbon. | |
| | |
| | #81 (permalink) |
|
Even een update. De romp is nu zover dat hij spuitklaar kan worden gemaakt, voordat er het dek op gaat. De eerste laag 2 componenten epoxy primer en epoxy plamuur zit er op. De laatste putjes en oneffenheden wegwerken. Hierna worden de omlopen aan de trommels gemaakt. Als dit goed loopt komt volgende week het dek van 1,5mm berkentriplex erop. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() you can see the story in Englisch on my website: contents Laatst gewijzigd door jankraak; 13 juli 2010 om 23:50 |
| | |
| | #82 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 juli 2003 Locatie: schiedam Leeftijd: 51
|
Mooie foto,s jan pff wat kan u bouwen zeg erg mooi
__________________ Een MM-NED 62 + MarbleHead-Astra NED 447 + Trimeran-De Triana + Zwarte Zee 1:50 Streamer 0 km Groetjes Jos Laatst gewijzigd door zodan(jos); 11 augustus 2010 om 14:50 |
| | |
| | #86 (permalink) |
|
ja ja, morgen plaats ik foto's de lieren 5 electronische en 2 hand bediende lieren werken op de zender en de omloopkabels draaien goed. De dek door voeringen zijn ook gemaakt en nu is het wachten op fins berkentriplex van 1,5 mm voor het dek, maar dat komt na de bouwvak. Ook moet ik het roer iets veranderen, nu de orginele uit het water kwam zag ik dat het roer iets moet worden aangepast. |
| | |
| | #87 (permalink) |
|
een update: er is een plaat over de lier geplaatst, zodat de bedrading niet kan vastlopen. De omlopen op de lieren geplaatst en getest met de zender. tevens voor de backstays een buis geplaatst waarin de bedrading loopt zodat deze niet vast kan lopen op uitsteeksel. Ook de boeg van het schip nog iets ronder gemaakt, bleek achteraf uit de tekening. De voorste rollen van de omloop zijn ook veranderd in kleinere met veren en een spanschroef. De dekdoorvoeringen zijn ook geplaatst. Hier over komen de leiren te staan op het dek, zodat de schoten op de orginelen lieren naar binnen gaan. De plaat voor de RC componenten zit er nu ook in. De vaartregelaar is en "Viper" welke prachtig loop en kost zeer weinig. Hierop kan strak ook de print voor het maken van de 7,2 V en 5 V , omdat de accu een 12 V setje wordt. De bedrading komt nu onder de RC plaat zodat je deze straks niet ziet. Het is nu wachten op 1,5 mm berkentriplex voor het dek, welke besteld is. De schoten die op het dek komen te lopen zij "Climax blackline" met een diameter van 1,1mm en een trekkracht van 40kg. ( te bestellen in Duitsland) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nu het wachten is op triplex voor het dek, wordt er gewerkt aan de winches voor op het dek. Ook zijn nu de waterdichte luiken aan de beurt die in het dek worden geplaatst. Deze worden uit messing randen gemaakt din in de gaten van het dek moeten worden gelijmd. Maar daar volgende keer meer over. gr. jan kraak, voor vragen mail gerust naar js.kraak@quicknet.nl O ja, het orgineel is nu op transport gesteld. zie foto's ![]() ![]() ![]() met dank van de Rainbow homesite Laatst gewijzigd door jankraak; 3 augustus 2010 om 12:02 |
| | |
| | #89 (permalink) |
| Lid sinds: 31 mei 2010 Locatie: Gent, België Leeftijd: 23
|
Dag Jan Zoals je misschien weet ben ik ook bezig met een J-class. De bouw ligt wel even stil nu door herexamens maar in september begin ik er terug aan. En toevallig wil ook mijn dekdoorvoeringen integreren in de winchen. Ik ben dus heel benieuwd hoe jij dit gaat oplossen. Is het ook mogelijk om eventueel een link te plaatsen waar je je schoten haalt? Grt Philippe |
| | |
| | #90 (permalink) |
|
1 Stück Climax Dacron Black Line (Stärke : 25 daN)----- 0.8mm € 7,30 € klos van 100m 1 Stück Climax Dacron Black Line (Stärke : 40 daN)----- 1,1mm € 8,30 € klos van 100m de site is: www.flugkunst.net - No Kite No Fun! hier zijn de goede lijnen te bestellen. Laatst gewijzigd door jankraak; 3 augustus 2010 om 17:21 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |