![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 21 september 2009 Locatie: Hillegom Leeftijd: 39
|
Hier een paar foto's van mijn zeilbott die ik aan het bouwen ben. ![]() De plug is klaar om een mal van tetrekken ![]() Het lossen van de plug ging niet zoals het moest mal uiteindelijk welschoon gekregen. ![]() In de mal eerst 2 lagen kepperwefsel 240gr en daarna met carbon verstevigingen aangebracht. zal binnenkort nog wat foto's plaatsen |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
hoi skiff Ik had nog een spuitbus hoogglans lak staan het was geloof ik van de praxis. En de mal heb ik ge maakt van 2a3 lagen zware glas mat met polyester. Hier nog een paar foto's ![]() Eest allespanten uitlijnen en dan met druppeltje secondelijm vast zetten. endaarna met epoxy en microballons verlijmen met de romp. ![]() De mal is klaar voor het gieten van de bulp. ![]() Twee keer een halve bulp gegoten en met 5min epoxy verlijmd. ![]() bulp na het indekken met glasmat en plamuur is dit het eindresultaat ![]() Alle spanten zijn in de romp verlijmd terwijl de romp in de mal ligt om te voorkomen dat de romp scheef trekt. Gr Jorik |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Hier weer een paar update foto's ![]() Spanten staan op hun plaats en verlijmd met epoxy met microbalons. ![]() Allu. frame waar de mast op komt te staan en de verstaging aan vast komt. ![]() Kiel kast met aan beide kanten een allu. profiel waar de radio plaat op komt. ![]() Een radio plaat aan de ene kant van de kiel kast met stuur servo en de lier voor het grootzeil en aan de andere alleen de lier voor de fok. Totale zeil is te groot voor een lier ca. 1,5m2 gr Jorik |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2006 Locatie: Kessel, België Leeftijd: 35
|
Ben blij dat je per zeil een afzonderlijke lier gaat gebruiken. Die hitec lieren zijn inderdaad niet krachtig genoeg voor een dergelijke boot. Eigenlijk zijn zelfs 2 winchen iets te krap voor jou boot: zo'n hitec winch is geschikt voor zeilen tot 64 dm˛ (0,64 m˛ dus) Dus als je op 1,5 m˛ zit, ga je toch iets boven de specificaties van de lier... maar zolang het niet te hard waait moet het wel lukken veronderstel ik. PS Wil je echt de Rolls Royce van de lieren, kijk dan eens naar RMG Winches (https://www.rmgsailwinch.com.au/) Kosten wel wat, maar je zal verbaast staan over hun kracht en snelheid (tot 30 kgcm en 3,1 omwenteling/sec - de hitec doet 13 kgcm bij 0,4 omwenteling/sec) Verder een knap project! PS: De reden dat je mal zo slecht loskwam van de plug zit in je verf: verf uit spuitbus. Deze gaat reageren met de polyester/epoxy producten. Wil je een goede lossing van mal/plug, moet je DD-lak gebruiken. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2003 Locatie: Banned user Leeftijd: 36
|
Idd, alleen 2K PU lak (DD lak) kan tegen styreen, en zelfs dan alleen als de lak meer dan een week oud is. Verder ziet het er wel mooi uit. Ga zo door! De RMG winches zijn trouwens bij www.masterboats.nl te koop. |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Wat betreft de lier van hitec in mijn huidige boot met het zelfde zeil ook 2 lieren op 6 volt heb ik al met windje 5 a 6 gezeild en dan merk je dat het wat moeilijker gaat. Voor de rest merk ik er maar weinig van. |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Hoi allemaal, Hier nog een paar update foto's van de stand van zaken nu. Het dek is er ondertussen ingelijmd met variobond wat werk dit spul lekker zeg. ![]() het dek luik door het plexiglas naar achter te schuiven kan ik bij de besturing komen. ![]() Gister even in ket water voor de eerste keer was toch wel benieuwd of hij bleef drijven alles ging goed geen water binnen en hij ligt zo als ik had bedacht in het water. ![]() groetjes jorik |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Vandaag de derde proefvaart gemaakt bij windje 5 a 6 bf Dit was even iets te veel voor de voor stag met name voor de bevestiging aan de mast. Deze brak boot nog aan de kant gekregen maar bij het uit het water tillen mast gebroken. Hier 2 linkjes naar een filmpje op youtube. http://www.youtube.com/watch?v=Cs_fWMtfhdk http://www.youtube.com/watch?v=v2kmZCBmbyY Laatst gewijzigd door ijtsma.j; 15 augustus 2010 om 16:39 |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
| je bedoelt dit? kijk even naar de opbouw van mijn bericht , dmv quote! dan zie je wat er fout was.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |