![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 maart 2010 Leeftijd: 21
|
Hey, Ik ben een laastejaars op de middelbare school te Gent en als eindwerk moest iedereen een onderwerk kiezen waarrond we dan een jaar werken. Ik zelf studeer wetenschappen-wiskunde en moest dus iets in de wetenschappelijke richting kiezen. Ondanks ik helemaal niets van zeilboten afweet heb ik er toch voor gekozen de zeilboot te onderzoeken en ook meer bepaald het fysische eraan. Tot dit eindwerk behoort ook een proefje en een interview, ik besloot een miniatuurzeilbootje te maken maar ik heb geen flauw idee hoe ik hieraan moet beginnen. Ik ben beginnen zoeken en kwam op dit forum terecht, ik heb al wat zitten rondkijken maar vind het niet zo eenvoudig omdat ik er eig bitter weinig vanaf weet. Hopelijk hebben jullie wat tips of wat dan ook, alles helpt. Bedankt |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Welkom op het forum, Je hebt een mooi onderwerp uitgekozen, daar kun je alle kanten mee op. Simpel en heel erg diepgaand. Succes met dit onderwerp.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
Misschien makkelijk om eerst de basics van het zeilen te kennen? Misschien is een 2e hands Micro Magic ook wel iets? www.micromagic.nl
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2003 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 50
|
De MM (de meest gebruikte afkorting voor de Micro Magic) is dan wel een leuk scheepje, maar ik promoot natuurlijk de Footy. Ben d'r nu net zelf eentje aan het bouwen. Voordeel van de Footy boven een MM is dat de MM een vastgelegd ontwerp is, waar je bij de Footy alle kanten op kunt. Alleen de "Footy-box" waar de romp binnen moet passen is vast gelegd, al het andere is (bijna) vrij. Juist wanneer je er een (school) jaar over moet doen is het een voordeel dat je alles zelf moet maken dan dat je het uit een doos haalt. (Let op! Niets nadeligs ten opzichte van de MM hoor! Het is en blijft een leuk (en handzaam) zeilbootje.) De Footy kent (minstens) een tweetal fora: een Engelstalig en een Duitstalig (waar ikzelf ook ben geregistreerd.) Daar kun je allerlei hulp krijgen van Footy zeilers. Enige zeiltheorie kun je overigens HIER vinden. Succes met je keuze. Mocht je een scheepje bouwen, horen we natuurlijk graag van je.
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |