![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
De link van Rob even bekeken maar ik moet zeggen dat het model er na de refit esthetisch gezien niet bepaald op vooruit is gegaan...Op het tuigage na dan. Alle details die het een semi schaal model maakten zijn verloren gegaan... Alles in de naam voor een beetje extra snelheid? Persoonlijk zie ik (mede als 1:1 ((zeil)jachtbouwer) zoveel mogelijk details zoals op de boot van Stefke
__________________ Robbe Schluter 7.5cc MD500E (BJ 1992). Robbe Schluter 8.5cc Schweizer 300C U-869 1:40 scale Type IXC/40 U-boot. |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 19 februari 2010 Leeftijd: 38
|
Hoi iedereen zoals jullie in voorgaande topics al konden lezen ben ik nu dus de trotse bezitter van de Robbe Koh-i-Noor. Ik ben begonnen met het opfrissen van de boot want ze kon wel een nieuw verflaagje gebruiken Alle stickers verwijderd en dan was het schuren geblazen Daarna begonnen met het spuitwerk. In tegenstelling tot de originele crémekleur heb ik gekozen voor een zwarte Koh-i-Noor. Eens iets anders en ik dacht dat diepzwart haar ook wel mooi zou staan. Ik spuit in verschillende lagen en ben van plan haar daarna te polieren zodat ze echt een diepe glans krijgt. Eens dit gelukt is krijgt ze nog een hoogglans vernislaag ook. Maar nu een vraagje aan jullie, ik heb er zitten aan denken om het volledige tuig te vervangen. Heb hier al wat info over gezocht en blijkt dat het tuig van de Saphir perfect in aanmerking zou kunnen komen. Maar waar kan ik het volledige tuig dan nog bestellen/kopen? Of is er nog een ander tuig van een andere zeilboot die ook nog in aanmerking kan komen? Mvg, Stefke73
__________________ Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt maar je wordt oud omdat je stopt met spelen |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 18 februari 2007 Locatie: Voorhout Leeftijd: 53
|
Hallo Stefke, Ziet er goed uit de Koh-I-Noor ben benieuwd naar het eindresultaat. Voor de tuigage van de boot kan je gewoon staal draad kopen en deze opnieuw aan de mast bevestigen heb ik zelf ook gedaan. Zijn 2 staaldraden die door de mast lopen en die bij de stelschroef vast gezet word. Is even puzzelen om de draden erdoor te doen maar met wat geduld lukt het wel. Dan aan de onderkant een lus maken zodat je die aan het dek kan bevestigen. De staalkabels zet je strak door boven aan de stelschroef te draaien. Het dek zou ik een paar keer goed in de lak zetten, kan er ook nog hele dunne striping op zetten voordat je gaat lakken. Zet het precies op de naad van het hout en is een mooi gezicht. Mocht je er foto's van willen hebben dan moet je me maar mailen. Succes met je Koh-I-Noor Eric
__________________ Happy Hunter, Severn Lifeboat, Manhattan 74, Typhoon, Seawolf (statisch), Lafayette, etc Web-log: www.modelboten.punt.nl |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
Hoi iedereen, zoals eerder verteld wil ik mijn Koh-i-Noor in een diepzwart glanzende lak spuiten. Dit lijkt wel gemakkelijker gezegd dan gedaan ![]() Ik spuit in verschillende dunne lagen en laat tussen de lagen 1 dag droogtijd. Het probleem bij hoogglans is nu echter dat je elke oneffenheid en fijne krasjes duidelijk blijft zien Heb er ook al zitten aan denken om met de romp naar een carrosseriespuiter te stappen maar ik weet eigenlijk niet of daarmee het probleem van de krassen daardoor gaat opgelost zijn en welk budget ik hiervoor moet rekenen?.. hebben jullie hier een idee van? Alle hulp en voorstellen zijn zeer welkom, ben een beetje te einde raad. Mvg, Stefke73
__________________ Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt maar je wordt oud omdat je stopt met spelen Laatst gewijzigd door Stefke73; 20 juni 2010 om 20:42 |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 20 november 2005 Locatie: tuk Leeftijd: 43
|
je kunt de hoogglans lak ook nog een laagje blanke vernis geven, en dan gewoon gaan varen, dan komen er van zelf nog wat krasjes bij, en dan ziet niemand er wat van. als eigenaar/bouwer ben je vaak te kritisch omdat je er met je neus bovenop zit, en dan zie je alles. ga je auto maar eens poetsen , word je ook niet vrolijk van als je een zwarte auto hebt zo op de foto''s ziet het er goed uit, in het water vast nog beter groeten johan
__________________ Robbe Seawolf V2 JILMER (US1mtr.) ABN-AMRO 2 (1mtr ) |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Hoi iedereen, eergisteren heb ik de Koh-i-Noor van een laatste laag glanslak voorzien en ze is nu rustig aan het uitharden in het zonnetje Hier nog enkele foto's van mijn spuitwerk Groeten Stefke.
__________________ Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt maar je wordt oud omdat je stopt met spelen |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 5 oktober 2008 Locatie: BRECHT BELGIE Leeftijd: 67
|
Dat ziet er strak uit, kun je alleen maar verbeteren door herhaalde laklagen te spuiten en telkens schuren met waterproef 400, laatste laag schuren met waterproof 1200 en dan pollijsten met pollijstpasta, maar voor je zo ver bent heb je wel +/- 10 lagen lak nodig
__________________ Groetjes, René |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 20 november 2005 Locatie: tuk Leeftijd: 43
|
hoi stefke ziet er zeer strak uit hoor, je mag trouwens wel uitkijken straks denken ze dat er nog een orca is aangespoeld en dan ligt deze ook zo in het dolfinarium groeten johan
__________________ Robbe Seawolf V2 JILMER (US1mtr.) ABN-AMRO 2 (1mtr ) |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Bedankt voor het compliment Johan en René, het was zwoegen en zweten om de romp te spuiten zoals ze nu is. In totaal is ze nu voorzien van 6 lagen en ben behoorlijk tevreden met het resultaat. Hopelijk verloopt het spuiten van de vernis ook zo goed. Groeten, Stefaan.
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Hoi iedereen, de romp van mijn Koh-i-noor is eindelijk klaar, de stickers zijn aangebracht en daarna heeft ze nog een vernislaag gekregen. Nu kan ik beginnen aan het opfrissen van het dek. Hier enkele foto's van het eindresultaat Groeten, stefke73.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |