![]() |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Wat is dit nou?? bericht van 26 maart 2005. Niemand een idee??
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
| Beetje jammer zo'n reactie! Stel dat ik nou opzoek ben naar zulke info, kom ik hier op deze topic en zie ik dat er niemand op gereageerd heeft. Dan ben ik toch zeker vrij om de aandacht er weer op te vestigen? Alleen nu dan zo'n opmerking die nergens op slaat! Had de moeite genomen een antwoord te vinden, of had je reactie niet geplaatst! Ik meen dat dit geen kranten berichten forum of youtube is waar je zomaar zonder nadenken allerlei onzin kan plaatsen.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 30
|
Een beetje hulp helpt hem waarschijnlijk verder dan te ruzieën. Even goed zoeken, en gevonden: Target-Master, Voor een ieder die iets zoekt op het gebied van de Schietsport. Ik heb het spul voor zowel metaal als aluminium in huis, het werkt prachtig, maar alu moet je niet te lang ermee behandelen want het is een oxide laag die erop komt Jakko |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
dank je Jakko , Zal de site eens door spitten. Wil zelf messing zwarten, maar weet nog niet wat dat spul met tin of zilver (van uit de soldeer verbindingen) doet. Is allicht te proberen. Harm
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 29 mei 2007 Locatie: Meppel Leeftijd: 46
|
Ik vond dit toch wel een heel interessant onderwerp. Ik vroeg me wel eens af hoe masten van schepen een kleur kregen of hoe "tuning" parts van rc-autos gekleurd werden. Feitelijk (stelt me) is het vrij eenvoudig, er moeten alleen wat akelige chemicalien bij gebruikt worden... In de schuur met deur of raam open. Hier Creative Chemistry - Anodising Aluminium staat voor de beginner vermeld hoe je leuke resultaten kan krijgen... Juist met dezelfde kleur inkt waarmee je je kleren kan kleuren. Succes Michiel PS. ben ook even achter koper anodiseren aan het zoeken geweest. Wat ik vaak tegen kom is koper geanodiseerd aluminium... Maar das iets heel anders.
__________________ Op zoek naar een mooie RC Laser. Laatst gewijzigd door Michiel; 10 februari 2010 om 21:30 Reden: PS'je erbij geplakt |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 3 januari 2008 Locatie: belgie Limburg Leeftijd: 43
|
als je messing wilt zwarten, hier is een link met uitleg. Modelbrouwers.nl modelbouw :: -How-to- "Het realiseren van authentieke kanonnen" |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
dat is mooi nieuws daar kan ik wat mee! BEDANKT.
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 30
|
metalen onderdelen kun je ook in de latex muurverf van een bouwmarkt leggen voor een nachtje...Werkt ook prima om te zwarten. Low budget/ huis-tuin en keuken middeltje, maar ik kan niet alle wijsheid voor mezelf houden Jakko |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |