Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Zeilschepen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 1 augustus 2011, 10:23   #1 (permalink)

bossie800's schermafbeelding

Leeftijd: 18
Standaard scratch build monohull "zipper"

hallo allemaal,

de plannen zijn gewijzigd door advies van de meer ervaren bouwers. het wordt een monohull, ontwerp van American Model Yachting Association, met dank aan pendelaar.

Code:

Na een poging gedaan te hebben tot het bouwen van een tank zonder enige voorbereiding, en dus ook niet echt gelukt is, ga ik proberen een zeilcatamaran te bouwen alleen dan met een betere voorbereiding. Ik heb mijn inspiratie van deze site gehaald. Ik heb nog niet echt veel ervaring met zeilboten maar ik denk dat met een beetje hulp van jullie het wel moet goed komen. Het bouwen is denk ik een grotere uitdaging dan het zeilen, aangezien ik een beetje ervaring heb met 1:1 zeilen.

Ik heb laatst de bekende "wiesel" gemaakt om ook een beetje in te komen in de botenbouw:cool:

Ik ben al begonnen met het tekenen van de romp e.d. De lengte wordt 60cm alleen ik ben nog niet helemaal uit over de breedte. Iemand suggesties?

hier een aantal tekeningen:
Code:

Click the image to open in full size. 
de spanten die grofweg zijn getekent.

Uploaded with ImageShack.us
de zijaanzicht en bovenaanzicht op ware grote.

Uploaded with ImageShack.us
reacties welkom!

Laatst gewijzigd door bossie800; 2 augustus 2011 om 11:13 Reden: veranderen onderwerp
bossie800 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2011, 12:00   #2 (permalink)

rexonamen's schermafbeelding

Leeftijd: 55
Standaard

Hallo gaaf dat je dat wilt gaan bouwen , ten 1e materiaal zo licht mogenlijk , 2e maak het iets groter heb je meer aan ivm eletronica en zeil eigenschappen ,3e zou beter zijn om een trimaran tebouwen de zeileigenschappen zijn veel gemoedelijker (minder op de kop ) 4e kijk hier eens staan de tekeningen op , Shinobi Mini40 Tri | British Model Multihull Association