Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Zeilschepen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 19 december 2011, 08:03   #31 (permalink)

Leeftijd: 55
Standaard

Hoi Lois,

Nog bedankt voor de toezending van de verslagen,was wel interesant weer wat geleerd.
dataman80 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2011, 19:36   #32 (permalink)

Huitie's schermafbeelding

Leeftijd: 33
Standaard Vor70

Hoi dazzler,

Ik heb je eindprodut gezien van je VOR70 en ben zelf helemaal entousiast geraakt. Graag zou ik zelf een gaan bouwen. Zou jij mij aan de benodigde tekeningen kunnen helpen?

GR.
Marcel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazzler Bekijk bericht
Arnold,

Ik ken jou niet, ik weet niet welk gereedschap je ter beschikking hebt en "hoe handig" je bent, maar ik spreek uit ervaring als ik vertel dat je mede dankzij het internet en forums zoals dit, veel meer mogelijkheden hebt als vroeger.

Daarmee wil ik zeggen, dat als je meteen een klassieker wil gaan bouwen (J-Class Endeavour in mahonie, of 15-eeuws driemaster) dit waarschijnlijk echt wel veel te hoog gegrepen is om zonder enige vorm van ervaring aan te beginnen, maar dat je anderzijds ook echt niet moet gaan beginnen met een MicroMagic of basic Jolle als deze modellen u niet aanspreken.

Uit persoonlijke ervaring weet ik dat je een boot met veel meer liefde bouwt als je het een leuk model vind, niet omdat hij toevallig een beginnersmodel ofzo is. En je maakt ook veel meer kans om hem ook echt af te maken, en niet halfweg te stoppen.

Modellen als de Volvo Ocean boten en moderne America's cuppers (bvb Alinghi) hebben een rompvorm die eigenlijk heel erg vlot te maken zijn, ook al het je geen ervaring
(het zijn geen rompen waar complexe rondingen in zitten)

Mijn Alinghi (http://www.modelbouwforum.nl/forums/...-sui-64-a.html) is volledig houtbouw, en zou ik echt durven aanraden als eerste boot - gesteld dat je een beetje handig bent (lees: basistechnieken houtbewerking onder de knie hebben)

Deze boot is trouwens al meermaals gebouwd hier op het forum, dus je vind er genoeg foto's van om je te laten helpen tijdens de bouw...

Veel succes en kies een leuke boot!
Huitie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2012, 21:09   #33 (permalink)

Leeftijd: 55
Standaard

je hebt een pbtje
dataman80 is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Zeilschepen
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten