![]() |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 januari 2012 Leeftijd: 49
| Citaat:
Ik maak op het moment de Enterprise. Ivm met de diagonale maat van de achterbak van de auto ben ik op 145 cm uitgekomen. Na je posts gelezen te hebben ben ik overtuigd dat ik ook een hulpkiel nodig heb. Als het mogelijk is zou ik ook graag de beschrijving van de hulpkiel willen ontvangen. Veel dank alvast Laatst gewijzigd door Thijs1963; 6 januari 2012 om 17:52 Reden: advies om mailadres te verwijderen | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 27 maart 2011 Locatie: kampen.
|
hallo allemaal. kben vandaag bij me opa en oma geweest en heb het 1 en ander opgemeten aan dit model. hier de maten. totale lengte schip = 123 cm met kluifboom = 141 cm breedte schip = 24 cm lengte mast = 120 cm lengte giek = 103 cm diepte boot dek/kiel = 25 cm kiel lengte = 35 cm diepte kiel = 10 cm dek tot waterlijn = 6 cm. het zijn veel maten, maargoed kheb direct vanmiddag het model weer in elkaar gezet. foto's volgen nog. gr Henk-Jan |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Thijs, je kan beter snel je email adres weghalen, spammers zijn gek op openbaar te vinden adressen, en zullen je graag "verblijden" met extra mail. Beter even via pb doen als je adressen uitwisselt...
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 22 januari 2005 Locatie: Den helder "Netherlands"
|
henk jan ik kijk wel steeds in de boeken, mar heb je een foto van het schip getuigd? dan kan ik het beter beoordelen. als ik de stapel zeilen en rond houten zie liggen op het model, dan lijkt het of dit model boven op het grootzeil nog een zeil bevat. of is dit niet zo, en alleen maar een grootzeil en een dubble fok>> gr jan |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 22 januari 2005 Locatie: Den helder "Netherlands"
|
henk jan, Volgens de boeken, is de keus uit: Resolute; of Reliance; Columbia. Dit waren de witte schepen tussen 1903 en 1920 De dekopbouw en het model zeil veranderde wel eens toen der tijd. Zo werd het dubbel zeil veranderd in een groot mainsail. Dus even op internet googlen naar deze namen, en klikken op afbeeldingen. Kijk dan even niet naar de opbouw, maar alleen naar de maten ( lengte en breedte) en de vorm van de kiel. Elk schip had namelijk een verschilende vorm van de kiel. gr jan kraak |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |