![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 12 april 2011 Locatie: Kampen Leeftijd: 15
|
hallo allemaal ik zat laast naar nederland vaart te kijken en daar kwam een nieuwere j klasse in voorbij de F klasse en wat is ze mooi en de officiële website : F-Class Yachts | Fclass Yachts weet iemand hoe ik aan de plannen zou kunnen komen ?? gr Bas |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 16 april 2010 Leeftijd: 34
|
Of bij de 2e link die je hebt gegeven onder het kopje CONTACT. Vraag daar eens of ze je de tekeningen kunnen overhandigen die ze gebruikt hebben om hun proef model op schaal te maken. Wie niet waagt wie niet wint. Suc6 er mee. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
Hoek design een belletje doen? Heb op het werk voor mn bureau een grote plaat van hoek hangen met daarop het boven en zijaanzicht van de F-class Firefly. Ons bedrijf levert namelijk de complete PBO verstaging voor de F-class Denk dat de echte bouwplannen netjes bij de architect blijven.... Edit: ik geloof dat er bij ons nog wel ergens een paar brochures rondslingeren van de F-class.. zal eens even kijken morgen of daar nog wat bijzonders in staat. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 5 oktober 2008 Locatie: BRECHT BELGIE Leeftijd: 68
|
Dit schip op schaal bouwen is wel extreem, het gewicht van een 1/20 schaalmodel is maar 7.5 kg bij een lengte van 1.75 m 60000 kg delen door 20³ ( 8000 ) = 7.5 kg dat is max gewicht voor alles met carbon is dit mogelijk, Maar de zelfde ballast verhouding als het echte schip ga je volgens mij niet halen.
__________________ Groetjes, René |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Dat is wel mogelijk, was nergens het ballast gewicht tegen gekomen, staat dat ergens in een link? Was meer aan het denken in de richting van de ballast verhouding van ACC mono hull 3.75 kg voor 1.75 m romp met tuig + RC is toch weinig, zeker voor iemand met weinig ervaring.
__________________ Groetjes, René |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 12 april 2011 Locatie: Kampen Leeftijd: 15
|
wow ziet er goed uit , 7,5 kg is wel licht voor een groot model , ik heb een mailtje gestuurd nu is het afwachten op reactie . is het ook mogelijk om van delftship een spantenplan te maken ?? gr bas |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Groetjes, René | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |