![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #91 (permalink) |
| Lid sinds: 1 december 2007 Locatie: Fryslān Leeftijd: 34
|
Update; Het donkere uiterlijk een beetje gebroken met een lichte vlonder. ![]() Luikje waar onder de servo voor het roer zijn plaats heeft gevonden. Borg pennetjes aangebracht. ![]() ![]() ![]() Aluminium onderdelen er bij gemaakt, de oude waren van plastic en in niet meer zo'n goede staat. ![]() Voetsteun voor de mast. ![]() Spanten zijn ingelijmd. ![]() De Optimist met haar originele mast. ![]() ![]() ![]() Mvg. Laatst gewijzigd door F. Werkhoven; 19 augustus 2011 om 16:48 |
| | |
| | #92 (permalink) |
| Lid sinds: 7 september 2011 Locatie: Leeuwarden, Stiens Leeftijd: 35
|
Ik heb nog een originele bouwdoos liggen, alles ongebruikt en helaas nog niet gebouwd. Alle toebehoren van de bouwdoos zitten er nog bij, dus ook de tekeningen. Ik wil best eens kijken of ik deze voor je kan kopiëren. Erg mooi geworden jou exemplaar, complimenten. |
| | |
| | #93 (permalink) | |
| Citaat:
Ik heb een tijdje niets aan mijn Optimist gedaan, moest eerst de Saphir vaarklaar maken om haar mee te kunnen nemen op vakantie. Vandaar dat het even stil was, hier dan maar een kleine update: ![]() Hand rail op het dak geplaatst, ze waren al een tijdje klaar maar nu zitten ze vast. De rails zijn van hout gemaakt (verf roerstok) de plastic rails hebben het niet geheel overleefd. Vastgelijmd met cocktailprikkers door het dak heen in de gaatjes die in de rail zijn geboord. Mvg, Folkert. | |
| | |
| | #94 (permalink) |
|
Dank je Folkert, Ik ben er inmiddels achter dat de bouwdoos niet geheel compleet is. Ik mist enkele kleine onderdelen zoals de fokkeboom en de giek. Deze zijn echter goed zelf opnieuw te maken. Verder blijkt dat er veel beslag dubbel in de doos zit, Mastbeslag, reelingen etc. Op zich wel handig haha. Ook de originele tekeningen zitten keurig in een mapje om niet te beschadigen. Eerst maar eens weer tijd creeren, zal wel pas december worden, dan pas heb ik weer verlof om me bezig te kunnen houden met bouwen. Tot die tijd hou ik natuurlijk wel jou posts in de gaten haha. |
| | |
| | #95 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
Mvg. | ||
| | |
| | #96 (permalink) |
|
Hallo Folkert. De bedoeling is haar zo origineel te houden als graupner haar op de markt heeft gezet. al moet is zeggen dat het moeilijk word zonder originele giek en fokkeboom. Maar details als idd gordijntjes en verlichting zal ik er uiteindelijk wel op gaan zetten zoals op meerdere schepen van mij. Ook heb ik de stof voor de Genua al liggen. Die een mix worden tussen Genua (zoals op de Estelle) en een spinaker. ik moet nog even aan het tekenen om dat precies uit te zoeken. De elektronica zal worden: graupner regatta winch(zoals de Rubin, genoeg power), 3001 van robbe en een Hitec HS785HB voor de fok en genua. Mocht jij nog een giek en fokkeboom hebben liggen hoor ik dat graag van je. Ik heb misschien nog onderdelen van de beslagset voor jou die je kunt gebruiken. |
| | |
| | #97 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
![]() Ik hoor het wel. Mvg Folkert. | ||
| | |
| | #99 (permalink) |
|
Hallo Folkert, Blij dat ik deze optimist met eigen ogen heb kunnen aanschouwen afgelopen week. Ziet er zeer netjes uit. Echt vakwerk hoor! Erg bedankt voor de fokkeboom en giek. Ik heb ze naast het origineel gehad en ze zijn exact dezelfde afmetingen. Ik blijf je draadje van deze optimist volgen, ben erg benieuwd naar het uiteindelijke eindresultaat. Erg veel details, netjes. |
| | |
| | #100 (permalink) | |
| Citaat:
Bedankt voor de complimenten, leuk dat je even langs kwam en jij ook nog bedankt. Mvg, Folkert. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |