![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 20 november 2005 Locatie: tuk Leeftijd: 43
|
hoi wim ik denk niet dat je pike wire door een blok kunt trekken, de bocht zal erin gaan staan, je kunt natuurlijk wel onderaan de pike wire een blok monteren en dan dat met gewoon takelgaren naar het bevestigingspunt toe trekken. ik hoop dat je me begrijpt groeten johan
__________________ Robbe Seawolf V2 JILMER (US1mtr.) ABN-AMRO 2 (1mtr ) |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2003 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 50
|
Bedankt Johan, ik snap 'm. De radius die pike wire kan maken is te groot om mooi door de blokken te lopen. Ik zal tzt eens een bezoek aan een hengelzaak afleggen voor een andere soort lijn. (Karperlijn?) Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Nog steeds even off topic: is die karperlijn wel een beetje te knopen? Vaak wil dat nylon achtig spul zo slecht blijven zitten. Daarnaast is de kleur natuurlijk ook niet als het originele want (zwart). Is het te kleuren? (Is ook wel eens een probleem met dat soort materialen) Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 20 november 2005 Locatie: tuk Leeftijd: 43
|
hoi wim karperlijn is gevlochten, dit knoopt prima. (ik zeker altijd even met een drupje seconde-lijm) gewone vislijn is monofilament, dit knoopt een stuk slechter. ik heb zelf een paar jaar terug een grote rol fluor geel gekocht, als ik het zwart wil hebben gewoon even langs een edding stift trekken, blijft zeker een jaar zwart. groeten johan
__________________ Robbe Seawolf V2 JILMER (US1mtr.) ABN-AMRO 2 (1mtr ) Laatst gewijzigd door johan k; 15 mei 2009 om 17:20 |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Goei tip Johan, hou ik in gedachten! Back on topic! Wim
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 22 mei 2002
|
wanneer gaan we nou zeilen dan? kan de mijne ook weer eens het water zien (na zo'n 5 jaar)... moet ik alleen wel een beetje gaan opknappen.. draadjes gebroken, mannekes gevallen etc etc.. ik heb overigens nooit die kiel versterkt hoor, gewoon de originele delen.. en niet gebroken.. geen scheurtjes.. wellicht ooit nog eens wat versterken.. maar voor nu.. ziet die er nog goed uit .
__________________ http://www.studiographic.nl/zeilboot/klein.gif |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2010 Locatie: Kröv, Mosel, Germany
|
Ik heb een nieuw bouwpakket van de Yamaha Round the World uit een erfenis gekregen. Aleen is de inhoud van de doos niet meer helemaal kompleet. Oa. ontbreken beide gieken voor grootzeil en fok. Wie weet of deze onderdelen nog te bestellen zijn? en waar? Alvast bedankt voor de input!! Jan-Paul |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |