![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo allemaal, Sinds korte tijd heb ik het zeilschip van Tamiya Round the World in mijn bezit. Deze moet ik nog gaan bouwen. Kan iemand mij vertellen waar ik meer informatie van dan kan halen met betrekking op het bouwen maar ook over het schip zelf. Op internet heb ik namelijk niet zoveel kunnen vinden. Al vast bedankt. Jaap |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2004 Locatie: Delft
|
hallo Jaap, ik heb de Yamaha ook in mijn bezit, ik zou niet direct weten waar je informatie kan halen,maar wat bedoel je eigenlijk met informatie precies. De boot heeft zeer goede zeileigenschappen en het enige twee minpuntjes zijn dat de kiel ENORM zwabbert dit moet je oplossen als je het niet doet komen er scheurtjes in je kielvin dat heb ik gehad maar het is en blijft een super snel schip groetjes Robert |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Ombuigende zalingen kan je verhelpen door een I-profieltje messing er onder te lijmen. De zwabberende kiel kan je verhelpen door de RVS-stang te verlengen tot in de kielbom en daar vast te schroeven. Voor de rest: prachtschip, heel snel en niet plat te krijgen! Roel
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
Hallo allemaal, Bedankt alvast voor de informatie ik denk dat ik er zeker wat mee kan. Ik zal het ook zeker in de gaten houden met de bouw van het schip. Maar kan iemand mij ook wat vertelen omtrend het echte schip en waar ik deze informatie kan vinden. Jaap |
|
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2003 Locatie: Banned user Leeftijd: 36
| www.volvooceanrace.org is de officiele website van de zeilrace waar ook de yamaha aan mee heeft gedaan. Hier is veel informatie te vinden, waaronder historisch. De Yamaha was een van de deelnemers aan de 1993-1994 Volvo Ocean Race. deze race start en finisht in Europa (Portsmouth / Barcelona) en gaat via een aantal tussenstops om de zuidpool, en weer terug naar Europa. Het is een keiharde race, waarbij materiaal en bemanning niet gespaard worden. Er zijn 8 bedden, voor 12 bemanningsleden. Onbenutte bedden aan de hoge kant worden volgestouwd met (natte) zeilen, om zoveel mogelijk snelheid in de boot te houden. eten wordt benoemd op kleur. Smaak zit er weinig aan. De Yamaha was een 60 voets boot. (ruim 18 meter). alle deelnemers hebben boten welke 60 voet zijn, dit is een regel in het reglement. Er is echter wel ruimte voor eigen ontwikkelingen, vandaar dat elke boot een fractie anders is. De nieuwe versie (2005-2006 als ik mij niet vergis) gaat met 70 voet boten varen, voornamelijk om de bemanning meer comfort te gunnen. Doe ook eens een zoektocht via Google. Ik heb gezocht op "Yamaha volvo ocean race" en kreeg meer dan genoeg resultaten. (ik had echter wel problemen met de Italiaanse foto sites, ivm virussen. Ik zou die fotosites vermijden. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 22 mei 2002
|
Hmz ik vraag me altijd af, wanneer er een opvolger komt.. deze is toch uit '95.... Overigens heb ik uit een een of ander hobby boek een bouwbeschrijving.. Als je wilt kan ik deze wel pdffen Roelf
__________________ http://www.studiographic.nl/zeilboot/klein.gif |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2003 Locatie: Banned user Leeftijd: 36
|
Mijn wilde gok is dat er in 2006 of 2007 wel een opvolger zal komen. Wat is het geval? De Whitbread 60 (later Volvo Ocean Race 60) klasse, waartoe de Yamaha behoorde (het was zelfs 1 van de eerste), is verlaten ten gunste van de grotere en nieuw ontwikkelde VOR 70 klasse. De boten zijn dus een goede 3 meter langer geworden, en dit heeft invloed op het gehele ontwerp. Deze boten worden momenteel ontworpen en gebouwd voor de volgende Volvo Ocean Race. Niemand weet nog exact hoe die boten eruit gaan zien, behalve de mensen die er direct bij betrokken zijn. Ander nieuws: Nederland doet waarschijnlijk ook weer mee, Team ABN / Heiner. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2004 Locatie: Delft
|
hallo, Ik heb het ook gelezen dat nederland meedoet eindelijk weer en ik hoop dat ze het nu beter doen dan met de Brunel Sunenergie. en volgens mij gaan de nieuwe Volvo 70 er een beetje uitzien als Open 60 lekkerbreed,met een kantelkiel,dubbele roeren. waarom heb je extra informatie nodig (oké dat is wel handig)maar ik vond handleiding toch erg duidelijk zoals altijd bij Tamiya. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 22 mei 2002
|
Nou hij is gescant.. ( handy die grote kopieer machines die echt alles kunnen ) en staat eventjes maar on-line. Volgens mij komt t origineel zelfs van Roel van Essen, maar verder weet ik eigenlijk ook niet zoveel.. behalve dak t een keer heb aangevraagd ergens.. copyright ed. weet ik dus ook niets vanaf. Indien iemand mij verzoekt het bestand weg te halen zal ik dat dan natuulijk ook doen.. http://www.studiographic.nl/yamaha.pdf IIG de yamaha is WEL plat te krijgen.. althans plat.. zinkend... vandaag windkrachtje 5 in Den Haag, snoekend naar water is mn luik open gegaan! en ja hoor je raadt het al.. apparatuur, servo's, batterijen in het water... maar gelukkig bleef die rondjes varen en kon die zo weer opgehaald worden.. nu nog droog krijgen....
__________________ http://www.studiographic.nl/zeilboot/klein.gif |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Hmmm.... bekend stukje tekst! Hoeft niet perse weg hoor... Destijds heb ik deze recensie geschreven voor Hobby Bulletin, en dat is ondertussen al een aantal jaren ter ziele. (Of dat aan mijn artikelen lag... ik weet het niet!) Roel
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Guest
|
Hallo allemaal! ik ben van plan om de zeilboot te kopen (tamiya whitbread 60) mijn vraag, is de boot al voorgespoten in blauw wit zodat ik niet zelf hoef te spuiten, en is de boot vrij eenvoudig te bouwen en welke lijm moet ik eventueel gebruiken om romp en dek te lijmen zonder dat het vervormd Graag jullie reactie dank Laatst gewijzigd door pietj35; 6 mei 2009 om 12:57 |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |