![]() |
| | #76 (permalink) |
| Lid sinds: 5 oktober 2008 Locatie: BRECHT BELGIE Leeftijd: 67
|
Ondertussen met delfschip model getekend van endeavour schaal 1/20 met als geg tekening zijaanzicht en afmetingen van origineel Waterverplaatsing tussen 18 en 20 kg foto prtsc van werkblad delfschip
__________________ Groetjes, René |
| | |
| | #78 (permalink) |
|
Is wel perspectief zicht, en alleen als voorbeeld als ge een plan hebt op 1/32 kunt ge natuurlijk nauwkeuriger werken . Hoe ver is julie project ondertussen gevorderd? Ben wel geintreseerd mijn schip waar ik robot heb ingebouwd zit aan max waterverplaatsing. Dus als ik nog meer wil inbouwen zal het een schip met meer inhoud worden, of veel geld uitgeven aan lipo batt om zo het gewicht te verminderen. Op mijn weblog staat een verslag kunt ge zein wat ik bedoel.
| | |
| | #79 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2006 Locatie: Kessel, België Leeftijd: 34
|
Moest iemand een goede handleiding weten om in Delftship vanaf een lijnenplan een model in 3D te maken, graag een seintje. Beschik over goede lijnenplannen, maar bitter weinig 3D ervaring... |
| | |
| | #80 (permalink) |
|
@ Dazzler Handleiding van dellfschip geeft een goede uitleg, als ge een plan wild invoeren in delfschip , eerst omzeten naar Z / Y offset van de spanten dan deze inporteren in delfschip. Ben omgekeerd te werk gegaan ,vrij model getekend dan geexporteerd naar offset krijgt ge een tabel Z / Y waarden van de spanten. Breng deze waarden dan over op een blad per spant (heb geen printer ). Om een plan schaal 1/32 om te zetten via offset van de spanten inporteren in delfschip, dan verschalen van model met factor 32/20 omzetting naar schaal 1/20 gebeurt aut. Als ge een VB hebt wil ik dat wel voor je testen ( heb veel tijd
| | |
| | #81 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2008 Locatie: Zoersel Leeftijd: 48
|
Hi All, Wow paar dagen niet het forum checken en er is weer vanalles gaande. René dat ziet er al knap uit in 3D. Zeg Daz: Ik kan altijd die plans 1/32 en die schaalvergrotingen 1/20 die we hebben laten afdrukken oppikken bij Bob, want die ziet het toch niet meer zitten. René als je zin en tijd hebt groeten Raph |
| | |
| | #84 (permalink) |
| Lid sinds: 22 januari 2005 Locatie: Den helder "Netherlands"
|
Jan, ik heb de romp van de Rainbow,(2 meter ) en begin in mei met de bouw ervan. Op het ogenblik ben ik bezig informatie en foto's te verzamelen van alle J-class schepen die als voorbeeld gaan dienen. Van de endeavour heb ik ook de tekeningen liggen. ik heb nu de maten van de mast gekregen zodat die ook gemaakt kan worden (hij is 65 cm x 35 cm dik en 50 meter lang De RMG lier heb ik ook binnen uit Australie. dat is tot nu toe alle info. |
| | |
| | #85 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2006 Locatie: Kessel, België Leeftijd: 34
|
Hoi Jan, Wij (= Isola2, Stainless en Dazzler) zijn ook nog steeds bezig met een J-Class project. Momenteel zitten we nog in de ontwerpfase, dit wil zeggen dat we nog bezig zijn om de originele lijnenplannen van de Endeavour te digitaliseren en hier een 3D CAD model van te maken. Met dit 3D CAD model zouden we dan een plug willen laten frezen met een CNC gestuurde freesmachine. Maar goed, we zitten dus nog in een prille fase |
| | |
| | #86 (permalink) |
|
Hoi allen Op dit ogenblik endeavour aan het inbrengen in delfschip, in overleg met dazzler en stainless. Stainless had een afspraak met de firma die de mal kan frezen, om voorlopige bestanden te bekijken. Als dit positief is kan de tekening verder uitgewerkt worden .
| | |
| | #87 (permalink) |
| Lid sinds: 16 mei 2007 Locatie: Almere Leeftijd: 42
|
Hallo Jan, Ik ben bezig met de bouw van de Shamrock, De spanten staan inmiddels en ik ben bezig te onnauwkeurigheden van de tekeningen te corrigeren. Er zijn nog wat andere modellen die momenteel mijn aandacht vragen dus het bouwen staat op een laag pitje. Zie hier mijn draadje http://www.modelbouwforum.nl/forums/...hamrock-v.html Groeten, Martin
__________________ in aanbouw: Smit Denemarken 1:33 (BB), Waker 1:200, Queen Mary 2 1:400, Amati "Dorade"1:20. |
| | |
| | #88 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 februari 2006 Locatie: Tweede Exloërmond Leeftijd: 46
|
Ik ben zeer geïnteresseerd, dus dit ga ik in de gaten houden. 240 euro voor die romp lijkt me wat duur. zelf maken is leuk, maar lastig en veeeel werk. eerst maar eens zien wat er bij jullie uitrolt. Mocht er wat te koop komen, dan bekijk ik dat. Dus ik wil wel graag een romp kopen. Wie heeft er eentje?? Taco.
__________________ Laatst gewijzigd door knikvleugeltje; 29 juli 2010 om 11:12 |
| | |
| | #89 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2004
|
hoi, ik ben bezig een cnc portaal frees te bouwen (bijna klaar) en kwam de J-class zeilschepen tegen. is dit draadje nog steeds actief? ik zit te denken om of een spantenplan uit te frezen of een 3d plug te maken indien gewenst kan ik zodra we het frezen onder de knie hebben een plug of spantenplan leveren iemand die de tekeningen heeft en ze ter beschikking kan stellen ? Daniel |
| | |
| | #90 (permalink) |
|
Hoi Daniel, Cnc portaal dat is intresant, wat zijn de max afmetingen die je kan frezen? project Endeavour staat in de ijskast De afm. LOA 1974 mm B 334 mm H 400 mm - de dikte van de latten
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |